Źle serwisowane lub katowane TS 16v, a w szczególności 2.0 (ze względu na budowę ukł. korbowo-tłokowego) są narażone na usterki łożyskowania wału. Przy przebiegach > 150 tyś. km zaleca się kontrolę dołu silnika i zapobiegawczo wymianę panewek gdy nie znamy przeszłości auta, nie znamy dokładnie przebiegu jego serwisowana lub po prostu intensywnie eksploatowaliśmy silnik nie stosując się do zaleceń serwisowych producenta (np. zamianę semi-syntch 10W40 na full-syntch 10W60) etc. Zaleca się stosowanie tylko wysokiej jakości olejów silnikowych oraz płukanie magistrali olejowej co wymianę oleju. Zwracać uwagę na filtr oleju. Panewki w tym silniku są także montowane z powodzeniem w innych silnikach innych producentów. Także problemem nie są one ani wał, który w TS 16v jest trwały. Problemem jest magistrala olejowa, a dokładnie dystrybucja środka smarnego w silniku. Olej nie może być niższy niż 10W40 - ostatecznie 5W40 jeśli auto eksploatowane jest w naprawdę ciężkich warunkach temperaturowych (-30 C do -50 C). Silnikiem agresywnie jeździmy gdy ma właściwą temperaturę, nigdy nie katujemy auta na zimno. Uwaga na auta po zerwaniu paska rozrządu oraz ze źle ustawianym rozrządem - wiąże się to z kwestią uszkodzeń łożyskowania wału. Kontrola ciśnienia oleju co przegląd serwisowy oraz raz pomiar ciśnienia sprężania co 50 tyś. km da nam obra stanu silnika i pozwoli zapobieżeniu awarii.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu