Alfa Romeo 156 I Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW 1997-2003
Autor: Olo
Kategoria: silnik
Najczęściej przyczyną jest zanieczyszczona przepustnica.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 79
Nie wystąpiła: 23
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~benek
8 lat temu
0
Brudna przepustnica dobry maher czyszczonko i alfka smiga . alfe albo kochaszalbo nienawidzisz . Nienawidze tych ktorzy niemieli stycznosci z alfa a krytykuja takim ludzia polecam niemieckie marki ktorych najwiecej jest na podnosniku u mechanika
tez miałem falowanie obrotów przeważnie jak stałem na swiatłach ja posiadam w swojej alfie gaz ;czysciłem przpustnicę i krokowy nic nie pomogło,odłączyłem więc sondę lambda pod maską z kostki i jak ręką odjoł problem z głowy falowanie zgineło alfa śmiga jak ta lala dzieki
DOkładnie jak powiedział Olo zabrudzona przepustnica ma ogromny wpływ na falowanie. Tym bardziej jesli macie gaz to srednio co 2 miesiace musze czyścić przepustnicę po dojsciu do wprawy zajmuje to 20 minut i autko znów śmiga.
Mam alfe 156 od 2 lat i różności przerabiałem a wszelkie wymiany przepływek nie polecam bo moze okazac sie ze szkoda kasy a problem dalej zostanie. Zacznijcie od czyszczenia przepustnicy szmatka benzyna ekstrakcyjna czy rozpuszczalnik i powinno ustąpić a to nic nie kosztuje poza czasem
Witam wszystkich posiadaczy alfy miałem nie dawno problem z obrotami brakiem mocy pojechałem na serwis auto stało dwa dni zaproponowali wymianę EGR-a po czym jak zrobiłem jakieś 20 kilometrów wszystko wróciło do normy zaświecił się kluczyk z autem i kontrolka silnika i znowu problemy z mocą wykasowali błędy i za chwile znowu się pojawiły poszperałem po necie znalazłem mechanika z Katowic pojechałem do niego i po godzinie pracy u niego pod blokiem gotowe nie kasował błędów po zrobieniu około 80 kilometrów wszystko zgasło do dziś zrobiłem jakieś 2300 kilometrów i jest wszystko dobrze trochę mnie przerażały te świecące się kontrolki ale zapewnił mnie że zgasną bo usterka jest usunięta i komputer w samochodzie sam sobie to zdiagnozuje i usunie to co wcześniej zapamiętał i tak się stało a teraz naprawiał mojemu znajomemu takie same rzeczy się działy i również po naprawie kontrolki same się pogasiły trochę szybciej bo już po 50 kilometrach więc jak to jest że serwisy i inni mechanicy robią inaczej i na dodatek źle chyba tylko po to by mieli ciągły ruch w interesie pozdrawiam jeżeli mogę komuś pomóc to chcę polecić tego człowieka jego numer 884-689-903
Arku nie masz pojecia ani o Alfie ani o vw.To ze jestes posiadaczem nie znaczy ze masz pojecie.Alfa czy vw czy opel wszystkie sie psuja.I tak bedzie zawsze.Krytyka nic tu nie wniesie,ale jak juz to zapytaj tych w kolejce jak stoja po czesci ile przebiegu maja ich auta.200tys.to mialy po pierwszym cofnieciu licznika:)POZDRO
Witam Seredecznie. Jestem posiadaczem Alfy Romeo 156 1.8 TS 144 KM. Od jakiegos czasu mam problemy z obrotami na wolnych obrotach pracuje ładnie ale jesli sie doda gazu przerywa szarpie i na gazie i na benzynie.Jesli juz sie rozkreci to dochodzi do 3500 obrotow i dalej nie moze sie uciagnac a taki silnik powinien miec kopa. Wymienilem swiece i dalej nic. Poki co mechanik nie moze stwierdzic co sie dzieje miał ktoś podobny problem ? Pozdrawiam
Witam
Mam problem z falowaniem obrotow w Alfie 156 1.8ST.Obroty faluja od 1500 do 2200 wymienilem przepustnice z zaworem krokowym przplywomierz i dalej sa te same problemy.Przy wlaczenie klimy obroty przestaja falowac ale sa wysokie bo dochodza do 2800.po wylaczeniu klimy dalej jest ten sam problem z falowaniem.czy ktos wie o co chodzi??
Alfy mają delikatne silniki jesli chodzi o sposob pracy a wytrzymały jesli chodzi o przebiegi. Wymiany filtrów, oleju na czas i wiekszości wszystko ok. poniewaz przepustnica siada od zabrudzonego filtra. wymiana świec i kabli na czas i wszystko gra. Jesli nie dbasz o samochod to kup sobie rower. Zawieszenie na polskich drogach przy kazdym trzeszczy. A jeśli chodzi o falowanie to warto sprawdzic doloty do przepustnicyi sonde lambda
Na początku grudnia kupiłem Alfę 156 1.8 TS 98r stan wizualny całkiem niezły, autko bardzo wygodne i dobrze się prowadzi, poza falowaniem silnika gdzie nie wiem co jest przyczyną ma też kilka innych usterek ale, brałem to pod uwagę, w serwisie wymiana wszystkich rzeczy tj: linki ręcznego, drążki stabilizatora, plecionka wydechu, przewody wspomagania, oleje, filtry, wentylator nawiewu, sonda lambda, łącznie z rozrządem i pompą wody, uszczelnieniem skrzyni biegów, nabiciem i czyszczeniem klimy - 4500zł w serwisie a nie u ogrodnika, więc jak ktoś mi powie że Alfa jest droga w utrzymaniu to go śmiechem zabiję, a miałem w swoim życiu kilka aut ople, peugeot 307cc (z salonu), vw, seata, i nigdy nie pamiętam żeby jak coś się zaczynało psuć to to mało kosztowało, a naprawy nie miały końca. Jestem już umówiony w serwisie więc po naprawach i zrobieniu kilku tysięcy km się odezwę co do falowania i co może pomóc w tym problemie.
Jeżdzę Alfą 156 2.0 TS 155KM ponad rok. Ani jednej awarii. Silnik ma zrobione 223 tyś km. A dla dekli co sieją i wierzą w mity że Alfy się psują polecam wpisać na Youtube np "falowanie obrotów" - na pierwszej stronie cała lista aut od opla, vw do peugota, Alfy brak, polecam także przejść się do InterCarsu i popatrzeć na kolejki do jakich samochodów najczęściej są kupowane cześći i przekonać się samemu a nie pieprzyć bzdury. Gul Wam skacze że nie macie Alfy a chcielibyście mieć, to tłumaczycie sobie że się psują, żal mi takich ludzi. Sami jeździcie pancerwagenem i kupujecie więcej części niż do jakiegokolwiek innego auta. Pozdrawiam
takie bzdety pisza tylko osoby ktore nie mialy stycznosci z alfami a teraz niestety nie ma samochodow bez awaryjnych ja mialem wiele nowych aut i niestety najbardziej awaryjne byly vw a mialem same nowe auta a naprawy alfy nie sa kosztowniejsze od passata
MAM PYTANIE CHCE KUPIĆ ALFA ROMEO 156 2L BENZYNE CZY KTOS MOZE MI DORADZIĆ CZY WARTO KUPIC TE AUTO JA W TEJ CHWILI JEŻDZE FORDEM MONDEO 98 PROSZE O KOMENTARZ W TEJ SPRAWIE.
Witam ja mam taki problem falowanie obrotow od 900 - 1000 przy tym slychac klekotanie zaworow, jak jade niezaleznie od predkosci i obrotow w samochodzie slychac dalej ta nierownosc w pracy ale juz duzo mniej ... narazie wymienilem przeplywke na nowa boscha i nic to nie pomoglo jutro zabieram sie za wymiane rozrzadu jakies inne info na ten temat to jjest 99 rok 1.9 jtd silnik
Jeżeli chodzi o falowanie obrotów to miałem taki przypadek po wymianie wariatora i wszystkich pasków w serwisie Alfy.W serwisie po prostu źle ustawili rozrząd,nie chcieli wieżyc ale jednak To była przyczyna.
WITAM JA MĘCZYŁEM SIĘ Z OBROTAMI PRAWIE 2 LATA WCZORAJ BYŁEM U TOMKA Z WAŁBRZYCHA (SWIR) TEL.608-293-716 ZAJĘŁO MU TO KOŁO GODZINY I PIERWSZY RAZ ODKĄD MAM TEN SAMOCHÓD NIC NIE FALUJE,ŻEBYM MIAŁ WCZEŚNIEJ NUMER DO NIEGO NIE WYDAŁBYM NIEPOTRZBNIE KASY NA IDIOTÓW CO UDAJĄ ZE UMIEJĄ TO ZROBIC.JESTEM Z WARSZAWY WIĘC MIAŁEM DO NIEGO 430 KM ALE NAPRAWDE SIE OPŁACAŁO
witam czytalem wszystkie komentarze na temat falowania obrotow.skontaktowalem sie z tym swirem kilka dni temu zajelo mu to dwie godziny przed domem.przejechalem jak do tej pory kolo 300 km, zapomnialem co to jest falowanie obrotow polecam goscia
czesc mam problem z 156 2,4jtd nie ma przyspieszenia jak dodaje gazu jak by go cos mulilo ale czasami cos sie w nim odblokuje i ma moc i xaraz przestaje prosze o pomoc dzieki
PROBLEM W ROZWIAZANIU JEST BARDZO PROSTY U MIE KOSZTUJE TO 500ZL PLUS EWENTUALNIE CENA CZESCI JESLI JEST KTOS ZDECYDOWANY DZWONIC MOZNA POD NR.608.293.716
witam koledzy ja mialem problemy tez z falowaniem wymienilem sonde krokowca przeplywke kable swiece i zrobilem adaptacje i bylo bez zmian pomoglo wymontowanie przepustnicy i dokladne umycie potem adaptacja i jest ok polecam serwis alfy w gdansku
witam, mmaq też problem z falowaniem obrotów, wymieniłem sondę tak pokazywał komputer w serwisie i dalej to samo, czyszczone wszystko, robiłem cuda, omijałem odmę, nie wiem co robić. pomocy
A co do tego falowania na biegu jałowym to doradzam bardziej umycie przepustnicy i zrobienie adaptacji niż wymieniać cos na wariata. Jest mnóstwo przyczyn takiej pracy silnika min. sonda, czujniki temperatury, przepływka, jaki nieszczelności w układze dolotowym już za przepustnicą tzw. fałszywe powietrze.
Po wymianie silniczka krokowego (przepustnicy) trzeba wykonać jego adaptacje i to jest przyczyna 4000rpm po wymianie. Odłączanie akumulatora i inne takie cud mogą nic nie dać.
Kupiłem nowy silniczek i po zamontowaniu gdy odpaliłem obroty skoczyły do 4000. Musiałem zamontować stary siniczek z powrotem. Oczywiście przepustnica jest wyczyszczona i tylko te obroty się zawieszają czasami, a potem wracają do normy. Co robić? Dzięki za pomoc.
Na biegu jałowym chodzi nierówno, również ze wciśniętym sprzęgłem. Przy włączonej klimatyzacji lekko się wyrównuje, obroty na biegu jałowym w granicach 900-1200. Zauważyłem też, że po dynamicznej jeździe jej dolegliwości są jakby mniejsze, a jak się pojeździ "ekonomicznie" to jest o wiele bardziej nierówna. O co może chodzić? Z góry dzięki za pomoc.
Witam. Moja alfa tak właśnie miała, zero przyspieszenia i na luzie spadały obroty i gasła. Nie można było dodać gazu bo wtedy gasła, robiłem cuda, aż wymieniłem przepływomierz i jak ręką odjął, odzyskała pełną moc. Teraz mam kolejną usterkę, zaczęły falować obroty na biegu jałowym, spadają do 500 po czym wskakują na 1500 i tak w kółko, co może być przyczyną?
Mam pytanko, czy jak jest walnięty przepływomierz i sonda to czy auto będzie powyżej 3 tys. obr nie chciało przyśpieszać i czasem gdy dodam gaz na luzie to alfa zachowuje się jakby miała zgasnąć?
Witam. Ja mam właśnie takie objawy, obroty falują (również na wciśniętym sprzęgle), mechanik mówi, że to może być koło dwumasowe, czyli koszt ok. 1000 zl plus robocizna. Może ktoś orientuje się co jeszcze może być przyczyną, proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu