Szukaj

Usterki – wybierz markę

W tym serwisie możesz:
  • przed zakupem auta sprawdzić jego typowe usterki zgłoszone przez innych kierowców
  • po zakupie auta podzielić się swoją wiedzą o jego typowych usterkach
  • zapytać innych kierowców jak rozwiązać problem (niekoniecznie typowy)
  • pomóc innym kierowcom, zadającym pytania

Ostatnio dodane typowe usterki

Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i...
1 komentarz
Awaria silnika
  • Toyota Yaris II Hatchback 5d
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Silnik jest wyjątkowo awaryjny. Generalny remont silnika przy przebiegu 20 tysięcy. Powodem były nagary, szybko wybierające się pierścienie tłokowe. Wymieniono korbowody, cylindry, rozrząd. Przy przebiegu 57 000 km kolejna awaria tego samego typu. Samochód przejechał bez konieczności kapitalnego remontu silnika 37 000 km. Zalewaniem olejem...
1 komentarz
Szarpanie kół przednich przy skręcie , haczenie jedynki
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
1.Wezwanie do serwisu Toyoty w sprawie niebezpiecznej poduszki powietrznej - błąd producenta poduszki. 2. Szarpanie kół przednich przy skręcie kierownicy - ten typ tak ma. 3. Nagminne problemy ze zmianą biegu pierwszego ( brak synchronizacji ?) . 4. Czujnik ciśnienia powietrza w oponach . Malutki czujnik posiada wbudowaną na stałe...
Problem z akumulatorem
  • Ford Kuga II SUV Facelifting 2.0 TDCi 180KM 132kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 6 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Padnięty akumulator. Auto miało problemy z rozruchem nawet po nocnym przestoju. Po kilku wizytach w serwisie, gdzie ładowano akumulator i zapewniano mnie, że jest OK wreszcie stwierdzono usterkę i wymieniono akumulator na nowy. To samo powtórzyło się w 2, 3 i 4 roku użytkowania. Na szczęście miałem wykupioną przedłużoną gwarancję, więc szło na...
Check
  • Jeep Wrangler IV Rubicon Seria 6 2.0 TC GME Turbo 272KM 200kW od 2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po 208 km zapalił się check engine - awaria sondy lambda któtej przezponad dwa misiące nie było dostępnej. Regularnie co jakiś czas zapalał się check engine i po 14 tyś. km dostały się spaliny do płynu chłodzącego

Ostatnio dodane indywidualne usterki

Stuki w podwoziu przy zmianie biegów
  • Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW 2018-2023
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
w Kadjarze 1.3 TCE 140KM w manualu z 2019 roku zakupionym przeze mnie dokładnie miesiąc temu (14.12.2024 ) przy przebiegu 45 tys km występują dziwne "stuki" dobywające się z podwozia, a dokładniej jakby ktoś kopał w fotel kierowcy. Jest to o tyle dziwne, że tylko dotyczy to zmiany z jedynki na dwójkę i z dwójki na trójkę - a dokładniej przy...
Oczekuje na rozwiązanie
GPF
  • Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
  • silnik
  • 11 tys. km
Problem z GPF zaczął się przy 6500 km. Szybko spaliłem na trasie na odcinku ok. 50km przy prędkości 100 km/h na 4-tym biegu. Ponownie problem pojawił się po 11500 km. Tym razem zrobiłem ok 170km i tych samych parametrów jazdy! Niestety kontrolka wciąż się świeci!! Spróbuję jeszcze raz, ale przy obrotach 4 tys na 4-tym biegu! Jeśli to nie...
Problem rozwiązany
1 komentarz
Auto przestało odpalać
  • Skoda Roomster Mikrovan
  • silnik
  • 145 tys. km
pewnego dnia po trzech deszczowych dniach zaczęły się problemy z odpalaniem , wyglądało to tak że pierwszego dnia auto odpaliło za drugim razem a nie jak zawsze na przysłowiowy widok kluczyka , następnego dnia odpalił za trzecim razem i po odpaleniu nierówna praca z tendencją do zgaśnięcia i tak każdego dnia gorzej , aż wreszcie całkiem przestał...
Oczekuje na rozwiązanie
Pojawienie się kodu P0304 ten błąd oznacza usterkę czwartego cylindra silnika
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
  • 326 tys. km
2010 rok silnik 4B10 143km. Przebieg około 326000km. Słaby podczas jazdy tak jakby palił tylko na 3 cylindry, nie równo pracuje silnik po sprawdzeniu błąd P0304- awaria zapłonu 4 cylindra. Zamieniłem cewki wymieniłem świece - dalej 4 nie działa, powinienem sprawdzić jeszcze kompresję, dodam że 270 tyś na gazie LPG -bez zarzutu, tak jakby nie...
Oczekuje na rozwiązanie
Anti pollution faulty
  • Peugeot 307 II Kombi 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2005-2008
  • układ chłodzenia
  • 300 tys. km
Witam, Mam problem z peugeotem. Zawsze gdy dobije do 3k obrotów to po chwili pojawia się komunikat anti pollution faulty, auto odcina moc, obroty powoli spadają do zera i auto gaśnie. Gdy próbuje odpalić to dławi się i gaśnie po pompowaniu gruszka nad silnikiem auto odpali i pojedzie bez problemu aż do ponownego dobicia 3000 obrotów. Na...
Oczekuje na rozwiązanie

Usterki

Usterki zdarzają się w każdym aucie – to nie jest tajemnica. Jednak jedne auta są na nie bardziej podatne, a inne mniej. Każdy z nas, kupując auto nowe, a tym bardziej używane, zadaje sobie na pewnym etapie to samo pytanie: czy to auto nie będzie się psuło? Jak już ustaliliśmy, odpowiedź brzmi: „na pewno będzie”, jednak auto autu nie jest równe. Różne są też usterki i wady samochodów.

Usterki samochodowe mają – można powiedzieć – różną rangę. Zacinający się schowek czy parujący reflektor, chociaż potrafią naprawdę irytować, to mimo wszystko nie stanowią tak dużego problemu jak niedziałająca skrzynia biegów czy rdzewiejące nadwozie. Niektóre problemy z samochodem można rozwiązać samemu (np. parujące szyby w zimie – czasem wystarczy wymienić filtr kabinowy, a welurowe dywaniki zastąpić gumowymi), przy innych pomóc musi już mechanik lub elektryk samochodowy. Zawsze, nim wydamy pieniądze na diagnozę, warto samemu sprawdzić, czy to tylko błahostka i sami poradzimy sobie z rozwiązaniem, czy konieczna będzie wizyta w serwisie.

Informacje z „pierwszej ręki”

Skąd więc czerpać wiedzę na ten temat? Skąd wiedzieć, co samemu da się naprawić, a za co słono zapłacimy u mechanika? Oczywiście informacje znajdziesz w naszym dziale „Usterki”, prowadzonym przez samych kierowców. Jest to więc najbardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ pochodzi „z pierwszej ręki”, od samych użytkowników aut, a nie od działów PR producentów. Jeśli więc aktualnie masz problemy z samochodem, warto przeczytać wpisy innych użytkowników. Zwykle opisują oni najczęstsze awarie samochodów różnych marek i typowe usterki poszczególnych modeli, z którymi sami mieli do czynienia.

Jeśli okaże się, że Twojemu samochodowi „dolega” coś innego niż wcześniej opisane przez innych usterki, zawsze możesz zapytać o radę. Być może ktoś podsunie Ci rozwiązanie problemu, z którym sam nie możesz się uporać? Może ktoś miał podobny problem z autem, tak samo jak Ty teraz nie wiedział, co zrobić, ale w końcu udało mu się go rozwiązać? Może ta osoba będzie w tym momencie mogła Ci pomóc? Zapytaj, napisz – jest spore prawdopodobieństwo, że inny użytkownik się odezwie i doradzi.

Również Ty możesz pomóc komuś, kto czeka na odpowiedź! W naszym serwisie możesz podzielić się wiedzą na temat usterek, które spotkały Twój samochód.

Statystyki awaryjności aut

Dział „Usterki” daje też możliwość przejrzenia statystyk usterek dla poszczególnych aut – konkretnych modeli z określonym przebiegiem. Pozwala nam to ocenić, jaka jest awaryjność samochodów, poznać dokładnie, jakie problemy mają poszczególne modele i jak to komentują inni kierowcy. Jest to niewątpliwie pomocne przed zakupem – możemy dowiedzieć się, jakie wady samochodów mogą – chociaż oczywiście nie muszą – się w pojawić.

Czytaj więcej