Szukaj

Informacje o Subaru Outback III 2.5 173KM 127kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1995, model typu crossover (segment I). Łącząc właściwości średnich rozmiarów rodzinnego kombi oraz SUV-a, Subaru Outback jest zaliczany do samochodów typu SUW (Sports Utlility Wagon). Auto oparte jest na modelu Legacy kombi, od którego odróżnia się wyższym prześwitem, osłoną podwozia, a także innymi elementami, które stanowią przystosowanie do jazdy po bezdrożach. Do roku 2009 sprzedawany był jako Legacy Outback, od tego czasu oferowany jest pod własną nazwą Outback. Piąta generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2015. Dostępny w latach 1994-2011 model Outback Sport był całkowicie odrębnym modelem – wariantem kombi Subaru Imprezy.
czytaj więcej
Powagosław
Najlepiej wyglądający Outback w historii. Może nawet jeden z najzgrabniej wystylizowanych modeli Subaru w ostatnich… Od dawna. Lepiej późno niż wcale. ~Powagosław
Luzacjusz
Outback przez lata był naprawdę brzydką dziewczyną, która okazywała się dobrą, całkiem rezolutną żoną. W tym roku dziewucha poszła do fryzjera, ubrała się jakoś i nawet makijaż dopasowała. Tym złym, seksistowskim porównaniem chcę powiedzieć przede wszystkim, że… dobra żona to skarb. A Outback? No, ładniejszy w końcu, bardziej zadbany. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2457 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 99,5 x 79 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Pan Sebastian
Subaru Outback III
Kombi 2.5 173KM 127kW
Genialne auto! Zdecydowanie polecam! Bardzo dobrze spisuje się w terenie! Nie straszna mu żadna koleina. W mojej specyfikacji są grzane fotele, co jest bardzo przyjemne. Mam na nim założoną także instalację LPG, przez łatwiej jest go użytkować. Sam osobiście auto bardzo polecam. Wjedzie pod górę bez problemu. Praktycznie bez wad! Jest także bardzo praktyczne. Bez problemo zmieści się w nim 4-osobowa rodzina i bagaż. Uciągnie jeszcze w między czasie przyczepę. Obsługa auta jest bardzo prosta i intuicyjna. Trzy przyciski na kierownicy zdecydowanie wystarczą!
4,6
~rafal
Subaru Outback III
Kombi 2.5 173KM 127kW
Samochód nie powala dosłownie niczym oprócz napędu. Kupiłem go tylko dlatego że musiałem mieć kombi z racji psa kochającego błoto :) Ale... mam samochód wyposażony we wszystko co było możliwe i przyznam że w żadnej marce nie da się doszukać takiego "pakietu". Napęd stały 4x4. Czy mokro, ślisko czy nie to w każdych warunkach ten samochód przyspiesza tak samo. Śmiać mi się chce jak koleżka w GTI czy szybszej 200-300 konnej bumce próbuje ruszyć np. ze świateł szybciej. Outback mimo że na papierze nie ma szans to na mokrym i śliskim rusza jak po suchym, a w takim bmw czy przednionapędowym GTI cała para idzie w gwizdek na starcie. Ok później sytuacja się zmienia ;) ale... ja już mam wtedy wy... :) W samochodzie dodatkowo 1 metr kwadratowy otwieranego szyberdachu - po otwarciu jak w kabriolecie. Podgrzewane wycieraczki, siedzenia (z pamięcią) kierownica momo z guzikami i łopatkami, bardzo dobre audio z fabryczną zmieniarką i subwooferem, samopoziomujące zawieszenie, biksenony, jasna skóra, duuuży bagażnik, aktywne zagłówki, dostęp do rozrządu i innych pierdół doskonały bo cały osprzęt w zasadzie znajduje się między chłodnicą a blokiem silnika. No i to ascetyczne nie przekombinowane wnętrze. Miód na moje serce przy tych wszystkich fordach, francuzach itd to tu jest tak jak powinno. Kilka guzików i starczy. Niby nic specjalnego ale to naprawdę kompletne auto dla normalnych aktywnych ludzi.
4,5
~viwaldi45@wp.pl
Subaru Outback III
Kombi 2.5 173KM 127kW
Wybrałbym opcję - bardzo dobrze - doskonały to jest tylko...no wiadomo KTO. Nie jest to auto terenowe,ale już wiele razy na trudnym podłożu (piachy i błota nie mówiąc o zaspach)sprawdziło się świetnie.Wjeżdżam tam gdzie nigdy bym poprzednimi samochodami nie próbował.I wyjeżdżam.A przy tym tak niepozornie i niewyzywająco wygląda !!!A skromność,to zaraz po poczuciu humoru i stanie konta największa zaleta dżentelmena ponoć.Piszę dość obszernie w tej ocenie,może trochę z sentymentu bo sam przed 2 laty korzystałem z tych opinii chcąc wyrobić sobie zdanie. I przyznaję że kilka z nich miało sporą wartość poznawczą. Są tutaj także opinie bardzo emocjonalne lub drobiazgowe szukające w detalu podstaw do werdyktu.Zawsze pozostaje zasadnicze pytanie do czego potrzebujemy auta? Do słuchania muzyki(inne mają lepsze audio)? Do przewozu towarów masowych(inne maja większy bagażnik)? Do robienia wrażenia na kolegach(inne są bardziej wypasione)? Do zrobienia sobie kosztów( inne są znacznie droższe)? Ale jeśli ktoś chciałby mieć auto do bezpiecznej jazdy w każdym (nieekstremalnym oczywiście) terenie i każdej porze roku, z prostym ale świetnej jakości wnętrzem, zdecydowanie ponadprzeciętnie mało awaryjnym,a przy tym mającym walor nietuzinkowości - to ten model należy na serio wziąć pod uwagę.
Średnie spalanie dla Subaru Outback III 2.5 173KM 127kW 2005-2009
10,5
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Subaru Outback III
Kombi 2.5 173KM 127kW
Witam Posiadałem dwa outbacki III obydwa z LPG IV generacji jeden 2005r 2.5sohc 165km ( przedlift automat) i drugi 2008r 2.5sohc avls 173/175km ( polift manual) W żadnym nie było czegoś takiego jak wywalanie błędu silnika przy jeździe na LPG , jeśli coś takiego występuje to albo tankujecie ciulowy gaz i radzę zmienić stację albo zmienicie gazownika bo nie umie ustawić instalacji i wyskakuje błąd spalania stukowego (chociaż nie wiem co w tym trudnego jeśli automatycznie komp dobiera czas wtrysku LPG , można zwiększyć korekty albo zmniejszyć ja miałem od 5-10% co skutkowało większym spalaniem ale taki zabieg był wymuszony przez mało wydajne wtryski w jednym z aut) PS. jeśli mimo to wyskakuje dalej check engine to zapewne sonda lambda lub katalizator wymagają sprawdzenia lub wymiany . Spalanie to ciężki dużo zależy od kierowcy , stylu jazdy , opon , rodzaju pokonywanej trasy miasto/drogi krajowe/autostrady. Generalnie 2.5 automat dosyć dużo palił i do tego był strasznym mułem dlatego przesiadłem się na manuala. 2.5 sohc 165km AT4biegi spalanie minimalne dziadkowa jazda na drogach krajowych 12/12.5 litra LPG, autostrady 140km/h 14-15 litrów LPG w mieście normalne było spalanie na poziomie do 16litrów, potrafiło dochodzić do 20litrów LPG w mieście zależy jakie korki itp Na benzynie jeździłem mało i dawno temu ale poniżej 10/11litrów w trasie nie schodziłem, w mieście 13/14 norma, max w zimie 16/17litrów 2.5 sohc 5MT 173/175km z tym silnikiem i skrzynią manualna auto pali o wiele mniej , minimalne spalanie w trasie drogi krajowe 7/7.5/8 litrów PB95 w mieście palił od 10-11- 12max litrów PB95w zależności od nogi autostrady wychodziło podobnie 10-11litrów PB95 na LPG minimalne spalanie osiągałem na drogach krajowych , płaska droga i spokojna jazda 8.5-9litrów LPG-dziadkowa jazda max 70/90km/h Normalnie wychodziło między 10-11litrów LPG, maksymalnie z kompletem pasażerów klima 12.5 -13litrów lpg to był max Autostrady przy stałej jeździe 140km/h w lecie z klima 12-13 LPG Podobne spalanie wychodziło w mieście 11-12 litrów LPG max 14-15 w korkach na klimie. Na spalanie duży wpływ ma rozmiar opon, klasa energetyczna opon, obciążenie samochodu zbędnymi gratami, używanie klimatyzacji , świateł mijania itd, ściągając poprzeczki relingów z dachu wyciągając koło z bagażnika już widać inne spalanie na dystrybutorze. Poprzedni właściciel jeździł na oponach zdaje się 225/55R18 lub 225/50/18 nie pamiętam dokładnie ale po zmianie na właściwy rozmiar 215/55R17 spalanie spadło o 1.5litra-2litry PB Trochę może dziwić niskie spalanie w mieście ale głównie stosuję dynamiczny ecodriving , klimy praktycznie nie używam gdyż mam południowe korzenie i mi cały czas zimno dopiero jak jest 35+ to czuję że robi się ciepło , a w Polsce mało jest takich dni , wolę uchylić szyby lub szyberdach, dodatkowo mam światła do jazdy dziennej 2x3W LED zamiast ksenonów 2x55W co również odciąża alternator Po za tym auto się nie psuje wymieniam tylko części eksploatacyjne , jednak trzeba o nie dbać wymiana oleju 8-10tys km, przeglądy instalacji LPG 8-10-max 15tys km, wymiana olejów w skrzyni +most co 40tys, opony ten sam rozmiar producent i model opony przekładane co 8-10tys km między osiami , regulacja luzów zaworowych max 30-40tys
12,1
Subaru Outback III
Kombi 2.5 173KM 127kW
Auto pali przy spokojnej jeździe jakieś 11,4 litrów gazu przy jeździe przy prędkościach 120kmh. Podczas jazdy na PB spalanie mi wyszło kiedyś nawet 9 l. Najważniejsze że samochód jest bezpieczny bo mam małe dziecko. Ale w środku jest mało miejsca.
12,8
Subaru Outback III
Kombi 2.5 173KM 127kW
Bardzo, bardzo drogie części. Auto dość dużo pali dlatego zainstalowałem gaz. Ale znów na LPG ze względy na obecność dwóch sond lambda częste wywalanie błędów w sumie jednego (katalizator, kontrola trakcji, tempomat). Kasowane za każdym razem komputerem, straszna uciążliwość.
Subaru Outback III