Szukaj

Informacje o Subaru Outback

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1995, model typu crossover (segment I). Łącząc właściwości średnich rozmiarów rodzinnego kombi oraz SUV-a, Subaru Outback jest zaliczany do samochodów typu SUW (Sports Utlility Wagon). Auto oparte jest na modelu Legacy kombi, od którego odróżnia się wyższym prześwitem, osłoną podwozia, a także innymi elementami, które stanowią przystosowanie do jazdy po bezdrożach. Do roku 2009 sprzedawany był jako Legacy Outback, od tego czasu oferowany jest pod własną nazwą Outback. Piąta generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2015. Dostępny w latach 1994-2011 model Outback Sport był całkowicie odrębnym modelem – wariantem kombi Subaru Imprezy.
czytaj więcej
Powagosław
Najlepiej wyglądający Outback w historii. Może nawet jeden z najzgrabniej wystylizowanych modeli Subaru w ostatnich… Od dawna. Lepiej późno niż wcale. ~Powagosław
Luzacjusz
Outback przez lata był naprawdę brzydką dziewczyną, która okazywała się dobrą, całkiem rezolutną żoną. W tym roku dziewucha poszła do fryzjera, ubrała się jakoś i nawet makijaż dopasowała. Tym złym, seksistowskim porównaniem chcę powiedzieć przede wszystkim, że… dobra żona to skarb. A Outback? No, ładniejszy w końcu, bardziej zadbany. ~Luzacjusz

Subaru Outback – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Subaru Outback

Liczba ocen: 216
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Sebastian
Subaru Outback VI
Crossover 2.5i 169KM 124kW
2.4xt, wersja USA , brak możliwości wyboru na AC tego silnik. To kolejne Subaru bo dwóch Foresterach oraz wrx sti. Za wszelką cenę chcieliśmy spróbować innej marki, po 11 latach w Subaru. Braliśmy pod uwagę tylko auta używane w granicach około 150tys, np BMW X3, BMW 3 kombi, audi A6, Volvo v60cc, oraz v90cc. Jeśli chodzi o wydaną kwotę Subaru było liderem, auto zakupione po szkodzie ( tak wiem wiem "chrupek" z USA) przebieg 16500km wyposażenie Limiter ( radary, asystenty, grzane fotele, itd..)
4,9
~Pan Sebastian
Subaru Outback III
Kombi 2.5 173KM 127kW
Genialne auto! Zdecydowanie polecam! Bardzo dobrze spisuje się w terenie! Nie straszna mu żadna koleina. W mojej specyfikacji są grzane fotele, co jest bardzo przyjemne. Mam na nim założoną także instalację LPG, przez łatwiej jest go użytkować. Sam osobiście auto bardzo polecam. Wjedzie pod górę bez problemu. Praktycznie bez wad! Jest także bardzo praktyczne. Bez problemo zmieści się w nim 4-osobowa rodzina i bagaż. Uciągnie jeszcze w między czasie przyczepę. Obsługa auta jest bardzo prosta i intuicyjna. Trzy przyciski na kierownicy zdecydowanie wystarczą!
4,9
~hewamich
Subaru Outback VI
Crossover 2.5i 169KM 124kW
Moja żona bardzo nie chciała OUTBACKA - bo to KOMBI i brzydko wygląda...mimo wszystko jak ojciec i mąż decyzja należała tylko do mnie, minął już miesiąc od momentu kiedy go po raz pierwszy zobaczyła i się nim przejechała i już zdążyła zmienić zdanie. Całokształt - auto niemal doskonałe JEŚLI jesteś głową rodziny, musisz upchać wózek, zakupy, komfortowo przemieścić się kilkaset kilometrów w 4-5 osób z pełnym bagażnikiem LUB jesteś samotnikiem który uwielbia wypady nad łono natury potrzebujesz auta które prawie wszędzie wjedzie, zabierzesz ze sobą swoje graty wędkarskie stolik, krzesło, i jeszcze rozłożysz fotele aby się w nim przespać. Jakbym określił OBK w trzech słowach ? MĘSKI PRAKTYCZNY WYGODNY TRZY NAJWIĘKSZE MINUSY: -PRZEDNIA I TYLNA KAMERA (W 2023 to jakiś dramat i żart jakość kalkulatora) -BRAK PRZEDNICH CZUJNIKÓ PARKOWANIA (Z TYŁY DALI Z PRZODU CHYBA ZAPOMNIELI ALE KAMERA JEST NO ALE KIEPSKA!) -BRAK DOŚWIETLANYCH ZAKRĘTÓW TRZY NAJWIĘKSZE PLUSY: -KOMFORT RESOROWANIA I POKONOWYANIA POLSKICH DRÓG -WYGODA PODRÓŻOWANIA NAWET W WIĘKSZEJ ILOŚCI MIEJSCA -BEZPIECZEŃSTWO (EYESIGHT CZYLI OKO SAURONA WSZYSTKO WIDZI I W CZAS NAM POMAGA)

Raporty spalania Subaru Outback

Liczba raportów: 260
Średnie spalanie dla Subaru Outback
8,1 – 12,6
l/100 km
6,5 – 8,2
l/100 km
10,2 – 15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Subaru Outback V
Crossover 2.5i 175KM 129kW
Zrobiłem ponad 10 tys km jak do tej pory. Myślę że około 30% to były trasy (głównie ekspresówki, czasem autostrady, czasem drogi krajowe), reszta to miasto i to na króciutkich odcinkach. I przy takiej jeździe, jak dojdą jeszcze korki, to spalanie mojej żonie raz wyszło ponad 14 litrów. Trasa na wakacje Gdańsk - Szklarska Poręba - Hanower - Gdańsk miała spalanie 8,9 L/100km, a była to mieszana trasa autostrad (w tym też niemieckich czasem z prędkością 180-190km/h)/ekspresówek i dróg krajowych. Średnie spalanie wychodzi w granicach ok. 11 litrów, uwzględniając trasy. Spalanie liczone na podstawie przebiegów i tankowań, bo komputer zaniża. Na ekspresówce komputer pokazuje czasem 8 a czasem 9 litrów na tempomacie, na autostradzie spokojnie pokaże 9,5, jednak komputer zaniża o około 0,5-0,7. Ci co się zachwycają spalaniem 8L patrzą chyba tylko na komputer i nie są świadomi, że tak naprawdę oznacza to spalanie pod 9. Mimo to uważam, że 11 litrów to nie jest dużo na auto o tych gabarytach, stałym AWD, automatycznej skrzyni i tej pojemności silnika itp, przy jeździe w 70% po mieście, z czego sporo to są krótkie odcinki po 3-4km. Przy zwykłej jeździe paliłby mniej
8,3
Subaru Outback VI
Crossover 2.5i 169KM 124kW
Wyniki i poniżej trochę mojego komentarza. Jazda miejska (Gdańsk, poranne korki): 10-12 l/100 km, przy 90 km/h: 5,5-6,0 l (obroty silnika: 1500), przy 100 km/h: 6,0-6,5 l (obroty silnika: 1800), przy 110 km/h: 6,5-7,0 (obroty silnika: 1900), przy 120 km/h: 7,0-7,5 l (obroty silnika: 2000), przy 130 km/h: 7,5-8,5 l (obroty silnika: 2200), przy 140 km/h: 8,5-10 l (obroty silnika: 2500), przy 150 km/h: 10-11,5 l (obroty silnika: 3000). Średnia z 25 000 km: 8,4 l Podane wyniki są dla osób, które tak jak ja jeżdżą spokojnie i ekonomicznie (przewidywanie sytuacji na drodze, hamowanie silnikiem itd.). Samochodem przejechałem 25 000 km, jestem już po 2 wymianach oleju. Samochód używany w każdych warunkach pogodowych i drogowych. W tygodniu jazda codziennie od 10 do 40 km w jedną stronę (dojazdy do pracy), w weekendy wycieczki weekendowe w okolicy, kilka razy w roku dłuższe jazdy autostradą. Samochodem trzeba nauczyć się jeździć, jeśli chcemy, żeby był ekonomiczny. Skrzynia Lineartronic jest świetna, jeśli się z nią dogadasz. Trzeba wciskać gaz delikatnie i stopniowo. Wówczas skrzynia nie wkręca silnika na obroty powyżej 2000 i cały czas pracuje w zakresie 1100-1900, co sprawia, że jest naprawdę ekonomicznie. Jeśli wciskamy gaz jak w zwykłym automacie (poprzednio miałem DSG) obroty podchodzą do 3000-3200 i dopiero wówczas następuje wirtualna zmiana przełożenia - taka jazda podwyższa spalanie drastycznie. Dlatego napisałem, że kluczem jest nauka jazdy ze skrzynią. Pod względem ekonomii samochód zasadniczo nie nadaje się do ekonomicznej jazdy miejskiej. Duża ilość zatrzymań, ruszania, korków powoduje bardzo duży wzrost spalania i niewiele da się z tym zrobić. Jeżdżąc po Trójmieście nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10 l. Oczywiście mówię tu o godzinach szczytu, a nie jeździe w nocy, gdy nie ma ruchu. Szybciej niż 150 km/h przez dłuższy czas nigdy nie jechałem. Do tej prędkości w kabinie nadal nie słychać silnika, ale szumy powietrza są już naprawdę spore i robi się głośno. Tak samo jest ze stabilnością, zwłaszcza przy dużym wietrze. Do 140 km/h samochód jedzie zasadniczo jak po szynach, powyżej kształt nadwozia i prześwit dają o sobie znać i trzeba się mocniej skupić zdecydowanie, mocniej trzymać kierownicę itd. Mnie najbardziej relaksuje jazda na autostradzie z prędkością 120 km/h. Jest absolutna cisza, rozsądne spalanie i wciąż poruszamy się sprawnie (płynność jazdy, mało hamowań itd.).
7,8
Subaru Outback V
Crossover 2.5i 175KM 129kW
Auto potrafi spalić bardzo dużo i bardzo mało (jak na te parametry). Co ciekawe jazda z tempomatem aktywnym nie oznacza najniższego spalania, bo jednak człowiek lepiej widzi, czy warto przyspieszać, czy się dotoczyć do świateł, a tempomat od razu przyspiesza i dojeżdża na zadaną odległość do auta z przodu. Trasa Jelenia Góra - Wrocław drogami krajowymi (autostrada była zablokowana) wyszło 6,6 l głównie na tempomacie. Autostrada 130 km/h spala 7,9 l maks, przy 110 km/h 7,2 l. Po Wrocławiu wychodzi 8,5-10 l w zależności od korków. Wystarczy jednak dynamicznie przyspieszać z trybem Sport i spalanie wzrasta o 1-3 l.

Usterki Subaru Outback

Liczba wpisów: 9
Problem z uruchomieniem silnika
  • Subaru Outback II 3.0 209KM 154kW 2000-2004
  • silnik
Nie mogę uruchomić silnika, wszystkie kontroli się palą tak jakby wszystko było ok, silnik kręci ale nie może zaskoczyć, zachowuje się tak jakby było jakieś odcięcie lub jakby nie dostawał paliwa, silnik benzyna + LPG. Wszytko było ok, po postoju chciałem ponownie uruchomić silnik i za szybko przekręciłem zapłon tzn. te kontrolki które po chwili gasną nie zdążyły się wygasić i silnik zaskoczył ale pracował na małych obrotach i zgasł, próbowałem tak może 3 razy a później już nawet nie chciał zaskoczyć, to jest tak jakby się zalał ale w innych autach lecz ze skrzynią manualną po takich objawach po chwili wszystko wraca do normy, a tu nie chce.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Bierze olej.
  • Subaru Outback III
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 11
UWAGA! modele z 2006r biorą olej, na 1000 km potrafią spalić 1 litr oleju. Wiem, bo mam taki, kupiony w salonie, w kraju. Do tego kontrolka oleju zapala się dopiero wtedy jak już naprawdę nie ma kropli oleju w silniku. I wtedy dramat. Zatarcie silnika. Wiem, bo miałem. A kto z Was sprawdza olej w samochodzie, który kupił w salonie, jeździ nim zawsze do serwisu i co? sprawdzacie olej? pewnie, że nie. A w outbacku musisz to robić bo inaczej nikt Ci nie uzna zatarcia na gwarancji!!! a nikt też nie informuje, o tym, że te modele biorą olej. Nie wiem jak jest z nowszymi modelami, może już je naprawili. Ale z tego rocznika znam 4 zatarcia w samej warszawie...
14 komentarzy
bierze olej
  • Subaru Outback IV Crossover 2.0 D 150KM 110kW 2009-2013
  • silnik
bierze olej nierównomiernie- producent podaje 1litr na 1000 km -na liczniku 31 tys.-a on wciąż bierze czy to normalna procedura-czy też indywidualny przypadek-mam stan na bagnecie prawidłowy-przejadę200 km i włącza mi się kontrolka -co oznacza że muszę dolać olej-jest to trochę męczące-czy ktoś z użytkowników ma podobny problem. turbina jest problem mam samochód na gwarancji i nic z tego nie wynika serwis twierdzi że to normalne że bierze olej
Problem rozwiązany
2 komentarze
Subaru Outback