Szukaj

Informacje o Subaru Legacy IV Sedan 2.0 TD 150KM 110kW 2007-2009

Lata produkcji: 2007 – 2009
Segment: Klasa średnia
Auto na naszym rynku trochÄ™ niedocenione i o ile nadwozie jest bardziej herbatkÄ… z melisy, niż kieliszkiem wódki, to silniki sÄ… rynkowym kunsztem. NajsÅ‚abszy, benzynowy motor o pojemnoÅ›ci 2.0l może i nie oszaÅ‚amia, ale za to w zupeÅ‚noÅ›ci wystarczy do w miarÄ™ dynamicznej jazdy u nie narwanych kierowców. Faktycznie trzeba wejść na wysokie obroty, żeby pokazaÅ‚, co naprawdÄ™ potrafi, ale ten dźwiÄ™k boksera... choćby dla niego warto. Sporo osób pewnie uzna, że szuka czegoÅ› wiÄ™cej. Motor 2.5l 173KM jest trochÄ™ dynamiczniejszy, ale prawdziwe emocje zapewni w wersji z turbosprężarkÄ… i mocÄ… 250KM. PodobnÄ… moc ma jeszcze benzynowe 3.0l – oba pozwalajÄ… zobaczyć „setkÄ™” w czasie poniżej 7 sekund, a w tak spokojnym stylizacyjnie aucie to naprawdÄ™ bezcenne. Dla oszczÄ™dnych jest 150-konny diesel. Zimny pracuje trochÄ™ „oschle”, ale jak już siÄ™ rozgrzeje, to robi siÄ™ znacznie ciekawiej. Do tego chÄ™tnie pnie siÄ™ po obrotomierzu, turbodziura nie przeraża swojÄ… wielkoÅ›ciÄ…... co tu dużo mówić – dobry silnik wysokoprężny.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,6
~Kris
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 TD 150KM 110kW
Już dawałem kiedyś komentarz pod nickiem \"Kris\". Auto na gwarancji a serwis w Krakowie (Emil Frey) nie chciał wymienić wyjącego łożyska w kole, dopiero musiałem pisać do centrali importera i ten wtedy nakazał serwisowi wymianę. Serwisowałem samochód od nowości i zostawiłem niemało kasy u nich a tu tak mnie traktują, normalnie szczyt. Już tam nie pojadę....NAJGORSZY SERWIS JAKI ZNAM!!! Czyli z tego wynika że niezawodność subaru można włożyć miedzy bajki...hehe Jeżeli jeszcze coś poważnego nawali do 100 tys km to rozstanę się z marką subaru bez żalu!!!
4,3
~twone
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 TD 150KM 110kW
Dyskretny design , szyby bez ramek perfekcyjny układ jezdny , trakcja oraz silnik . Nie sądzę aby tak doskonały samochód z doskonałym silnikiem mógł mieć opinię profana marki tylko dlatego że napędza go diesel.Po pierwszej jeździe tym samochodem stałem sie miłośnikiem marki a nawet fanem japońskiej technologii. Coś jakby olśnienie z równoległego świata.To mój 4 samochód z dieslem 2 VW i VOLVO było przedtem. Można by powiedzieć że zacne samochody ,tym bardziej że jestem przekonany iż silniki składał w nich osobiście Rudolf Diesel bo SUBARU diesel to coś nowego.
4,2
~Stuttgarter
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 TD 150KM 110kW
Właśnie stuknęło 200 tyś km i to chyba właściwy czas, żeby coś o eksploatacji tego samochodu napisać. Ogólnie jest dobrze, samochód sprawuje się mniej więcej tak samo jak na początku. Poza drobiazgami nie było większych awarii, a samochodem nadal jeździ się przyjemnie i daje on frajdę z jazdy.
Åšrednie spalanie dla Subaru Legacy IV Sedan 2.0 TD 150KM 110kW 2007-2009
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 TD 150KM 110kW
Przeglądy robię przez ostatnie 150 tys km w Niemczech. Jeżdżę też na niemieckim paliwie, co pewnie ma wpływ na żywotność wtrysków. Niemiecka autostradowa charakterystyka jazdy oszczędziła mi też pewnie DPF. Przeglądy w Polsce kosztowały 4 lata temu ok. 1500 zł mały, i 2400 duży. Mały przegląd występuje naprzemiennie z dużym co 15 tyś km. W Niemczech ceny nieco niższe. ASO Subaru w Niemczech liczy sobie za przegląd od 160EUR za mały do 400EUR za duży przegląd. Oprócz tego myjnia, paliwo i ubezpieczenie.
5,6
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 TD 150KM 110kW
Kupując to auto bałem się ile może palić ten diesel, jednak spalanie przy mojej nodze jest rewelacyjne jak na tę klasę auta. Przejechałem blisko 20 tys. kilometrów i średnie spalanie wyniosło 5,6 l/100km (jezdżać do 2/2,5 tys. obrotów, wyżej właściwie tylko przy wyprzedzaniu), a biorąc pod uwagę to, że auto zbiera się naprawdę dobrze to ten wynik wydaje mi się dobry. Poza tym wyprzedzanie- tutaj możemy spokojnie poszaleć. Dźwięk silnika-wiadomo odrazu, że diesel, ale bez jakiegoś klekotania, a od 2 do 4 tys obrotów dosyć przyjemny. Brak ramek w drzwiach równiez przyciąga uwagę. Jezdziłem wcześniej autem z napędem na przód, ale już bym chyba do niego nie wrócił, bo 4x4 o wiele lepiej trzyma się drogi. Co wkurza? Podświetlenie radia w dzień przy dużym słońcu (przy włączaniu automatycznie się przyciemnia). Właściwie to kupiłbym tego japończyka jeszcze raz!
6,1
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 TD 150KM 110kW
Jadąc w trasie po Polsce mocno trzeba się postarać żeby spalił więcej niż 7,5 l/100km. Przy zamulaniu 90-100 km/h na tempomacie da się osiągnąć około 5 l/100. W ruchu miejskim maksymalnie 10 litrów, chociaż przy odrobinie dobrej woli spokojnie można zejść do 7-8 l/100. Wszystko to przy włączonej w trybie automatycznym klimatyzacji. Jak na 1,5 tony samochodu z napędem na cztery koła myślę że nie jest źle. Nieco mniej optymistycznie od spalania wypadają przeglądy. Pierwszy po 15 000 km w którym jest praktycznie tylko wymiana oleju i filtrów kosztuje ponad 1000zł... w innych japończykach wychodzi to nieco taniej.

Usterki Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiÄ…zany
14 komentarzy
Sprzęgło
  • Subaru Legacy IV
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.
4 komentarze
Nieprzyjemne stuki z przedniego zawieszenia.
  • Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
Nieprzyjemne stuki dochodzace z przedniego zawieszenia (przebieg 60tys rok prod 2007)przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Jest to słyszlane w szczególnosci przy skręconych kołach. Wstyd, aby przy tej klasie samochodu cos takiego miało miejsce. ASO jest świadome tej usterki.
6 komentarzy
Subaru Legacy IV Sedan