Szukaj

Informacje o Subaru Legacy IV Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Klasa średnia
Auto na naszym rynku trochę niedocenione i o ile nadwozie jest bardziej herbatką z melisy, niż kieliszkiem wódki, to silniki są rynkowym kunsztem. Najsłabszy, benzynowy motor o pojemności 2.0l może i nie oszałamia, ale za to w zupełności wystarczy do w miarę dynamicznej jazdy u nie narwanych kierowców. Faktycznie trzeba wejść na wysokie obroty, żeby pokazał, co naprawdę potrafi, ale ten dźwięk boksera... choćby dla niego warto. Sporo osób pewnie uzna, że szuka czegoś więcej. Motor 2.5l 173KM jest trochę dynamiczniejszy, ale prawdziwe emocje zapewni w wersji z turbosprężarką i mocą 250KM. Podobną moc ma jeszcze benzynowe 3.0l – oba pozwalają zobaczyć „setkę” w czasie poniżej 7 sekund, a w tak spokojnym stylizacyjnie aucie to naprawdę bezcenne. Dla oszczędnych jest 150-konny diesel. Zimny pracuje trochę „oschle”, ale jak już się rozgrzeje, to robi się znacznie ciekawiej. Do tego chętnie pnie się po obrotomierzu, turbodziura nie przeraża swoją wielkością... co tu dużo mówić – dobry silnik wysokoprężny.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 3000 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 297 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~ALK
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Przez 12 lat posiadałem 3 egzemplarze Legacy IV, jeden 2,0 SOHC i dwie 3,0 H6. Ten pierwszy za słaby dla dynamicznego stylu jazdy, ale absolutnie bezobsługowy przez ponad 190kkm - dobry, bardzo wygodny i bezpieczny dupowóz, najlepszy mały silnik do LPG w tej generacji ze względu na prostą regulację zaworów. 3,0 to zupełnie inna bajka - zawieszenie zestrojone pod sportową jazdę, krótszy układ kierowniczy. 18stki odbierają komfortu a dużo nie zmieniają, więc złotym środkiem pozostają 17stki do codziennej jazdy. Jednostka również dobrze współpracuje z instalacjami LPG. Jeśli ktoś ceni sobie przyjemność z jazdy - polecam w 100%, sam bardzo chętnie kupię ten samochód po raz czwarty. Albo po prostu przejadę się egzemplarzem ojca, który dalej użytkuje ;)
4,5
~msi
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Wspaniałe auto dla pasjonatów motoryzacji. Wiadomo są auta szybsze, większe w środku czy cichsze ale jedna przejażdżka pozwala zrozumieć o co kiedyś chodziło w samochodach - wspaniały 6 cylindrowy silnik o wielkiej kulturze pracy, do tego normalny, długowieczny automat z łopatkami (tak z łopatkami, metalowymi - nie z jakimś małymi przyciskami). Do tego ładne i dobrze zrobione wnętrze, naturalna skóra na fotelach... Moim zdaniem to kwintesencja średniej wielkości japońskich sedanów, szkoda że te czasy już się skończyły.
4,5
~3sparrow
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Najlepiej prowadzący się samochód jakim jeździłem. Ma TO COŚ dzięki czemu jazda jest przyjemnością dla samej jazdy. Kupiony w dobrym stanie, z niskim udokumentowanym przebiegiem, służył mi przez 8 lat, i gdyby nie to że rodzina zrobiła się za duża, to dalej bym nim jeździł.
Średnie spalanie dla Subaru Legacy IV Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW 2003-2009
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Koszty porównywalne z innymi autami tej wielkości. Serwisuję z wykorzystaniem oryginalnych części. Nie jest tak tanio jak w Toyocie ale nie należy wierzyć w obiegową opinię o olbrzymich kosztach utrzymania Subaru. Spalanie, wbrew pozorom, wypada mniej więcej tak samo jak w odmianach 2.0 i 2.5. Średnio wychodzi 10.5 l/100km przy jeździe 70% trasa 30% miasto. Przy 140 pali ok 9 litrów, 160 km/h - 10l, 190 km/h ok 12l - jak widać nie są to szokujące wartości, zwłaszcza jak na auto ze stałym napędem na 4koła i 3 litrowym benzynowym silnikiem :)
10,6
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Samochód bardzo dobrze pod względem spalania spisuje się na trasie, najlepiej na autostradzie. Wtedy to przy nawet dość sporych prędkościach (takich, że już mało który handlowiec z dieslem byłby mnie w stanie dogonić) nie przekracza 11,5 litrów. Przy spokojnej jeździe autostradowej ok 120-140kmh potrafi zejść do ok 9l/100km. Nieco więcej pali też przy jeździe po polskich krajówkach, gdzie trzeba sporo przyspieszać i hamować, ale też da radę w granicach 10l/100km. Subaru najbardziej bolą krótkie trasy na zimnym silniku, wtedy to jest w stanie spalić ok 15-16 l/100km. Przy odrobinie dobrej woli można pewnie ze spalaniem w ruchu miejskim zejść do 12-13 litrów. Koszty przeglądów również nie powalają, a oprócz regularnego serwisowania nic się nie psuje (przynajmniej do 115tyś km - ile dotychczas nim przejechałem) Generalnie - samochód na trasy, do zabawy (a ta jest świetna), nie do miasta.
11,6
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Spalanie zaskoczylo mnie na plus. Silnik 3 litry 245km a spalanie na poziomie mojego wczesniejszego auta tj 2 litrowego Accorda. Jak ktos jezdzi noralnie tzn bez krecenia do 5tys obrotow to w 12-13 litrach sie bez problemu zmiesci. Raz komputer pokazal mi spalanie na odcinku 200km na poziomie 8.2l

Usterki Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Sprzęgło
  • Subaru Legacy IV
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.
4 komentarze
Nieprzyjemne stuki z przedniego zawieszenia.
  • Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
Nieprzyjemne stuki dochodzace z przedniego zawieszenia (przebieg 60tys rok prod 2007)przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Jest to słyszlane w szczególnosci przy skręconych kołach. Wstyd, aby przy tej klasie samochodu cos takiego miało miejsce. ASO jest świadome tej usterki.
6 komentarzy
Subaru Legacy IV Sedan