Szukaj

Informacje o Subaru Legacy IV Sedan 2.0 i 4WD 150KM 110kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Klasa średnia
Auto na naszym rynku trochę niedocenione i o ile nadwozie jest bardziej herbatką z melisy, niż kieliszkiem wódki, to silniki są rynkowym kunsztem. Najsłabszy, benzynowy motor o pojemności 2.0l może i nie oszałamia, ale za to w zupełności wystarczy do w miarę dynamicznej jazdy u nie narwanych kierowców. Faktycznie trzeba wejść na wysokie obroty, żeby pokazał, co naprawdę potrafi, ale ten dźwięk boksera... choćby dla niego warto. Sporo osób pewnie uzna, że szuka czegoś więcej. Motor 2.5l 173KM jest trochę dynamiczniejszy, ale prawdziwe emocje zapewni w wersji z turbosprężarką i mocą 250KM. Podobną moc ma jeszcze benzynowe 3.0l – oba pozwalają zobaczyć „setkę” w czasie poniżej 7 sekund, a w tak spokojnym stylizacyjnie aucie to naprawdę bezcenne. Dla oszczędnych jest 150-konny diesel. Zimny pracuje trochę „oschle”, ale jak już się rozgrzeje, to robi się znacznie ciekawiej. Do tego chętnie pnie się po obrotomierzu, turbodziura nie przeraża swoją wielkością... co tu dużo mówić – dobry silnik wysokoprężny.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~plasi
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 i 4WD 150KM 110kW
kupiłem subarkę w salonie w 2010 jako wyprzedaż rocznika, zapłaciłem duuużo mniej niż za 2010, ale rocznikowa auto ma dwa lata więcej toteż po czterech latach jazdy bardzo duża strata kasy. po upływie gwarancji założyłem gaz i mam wrażenie że lepiej jęździ na LPG jak na PB. Pracuje równiej i ciszej, ale ma założone dodatkowe smarowanie wtrysków, jest to opcja w instalacji BRC wymagana dla niektórych aut. Generalnie auto niczego sobie, ale skrytykować muszę fotele. nie da się jeździć tym autem na dłuższą trase, nawet już krótkie odcinki męczą. Dlaczego już tłumaczę. Fabrycznie subaru wychodzi na felgach 16, ale w opcji mogą być 17 i oczywiście polscy genialni dealerzy traktują nas jak potencjalnych nabywców BMW i zamawiają auta na 17, czemu nie w końcu mamy najlepsze drogi w europie, a i subaru ma przy tak tak delikatne i miękkie zawieszenie. No oczywiście że nie, mam w prawdzie wersję ekonomiczną bez turbiny, ale i tak zawieszenie ma bardzo sportowe więc trzeba mieć dobrego dentystę bo można plomby pogubić w czasie jazdy. A wracając do fotela w połowie wysokości fotela pod plecami jest szew i nie było by to nic takiego gdyby tuż pod nim pod cienką warstwą materiału nie przechodził w poprzek fotela drut. To kompletnie dyskwalifikuje to auto do jazdy, jeżeli ktoś napisze że nic podobnego, to gdy kolejny raz obudzi się z bólem pleców, albo po wyjściu z auta nie będzie mógł się ruszać, to proponuję wymacać ów drucik dokładnie pod szwem w połowie pleców. Dla mniej spostrzegawczych połączmy fakty, duża felga niski profil opony, sztywne zawieszenie, polskie drogi i...drut n...pier... po kręgosłupie dokładnie w połowie, gratuluję japońskiej myśli technicznej. A może to z zazdrości chcą nas skrócić o połowę. Do rzeczy za tą kase tj. ponad 100 tyś. możemy mieć naprawdę świetne inne auto, dużo wygodniejsze, także bezawaryjne, a nawet większe... więc ja bym nie kupił tego autka ponownie...
4,3
~zaq
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 i 4WD 150KM 110kW
Auto perfekcyjne pod każdym względem. Jeśli ktoś szuka auta do sprawnego, bezpiecznego przemieszczania się po drogach to jest to auto własnie dla niego. Auto ma trochę wad np kiepskie audio, czy wg niektórych \"nijaki\" wygląd (najczęściej opinia kobiet ;)) ale nie zamieniłbym tego auta na żadne inne. Szkoda tylko, że nowe \"Subarynki\" zatraciły ten swój indywidualny charakter ale mam nadzieje, że jak przyjdzie do zakupu kolejnego modelu (oczywiście Subaru) już będę mógł cieszyć się \"starym\", dobrym Subaru :)
4,9
~klakson
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 i 4WD 150KM 110kW
Ten samochód jest inny niż te które znalem do tej pory. Można zajmować się jakością materiałów ilością miejsca i wieloma innymi aspektami. Natomiast wszystko to staje się nieistotne, gdy zaczynamy jechać tym samochodem powyżej 4tys obrotów po krętych drogach. Wtedy nikt kto robił nie będzie więcej myślał o passacie hondzie czy innym samochodzie. To są dwa różne światy. Niczego nie przesądzam, każdy ma prawo wyboru między radością z jazdy a świetnymi materiałami, dużą ilością miejsca na nogi itp.

Usterki Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Sprzęgło
  • Subaru Legacy IV
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.
4 komentarze
Nieprzyjemne stuki z przedniego zawieszenia.
  • Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
Nieprzyjemne stuki dochodzace z przedniego zawieszenia (przebieg 60tys rok prod 2007)przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Jest to słyszlane w szczególnosci przy skręconych kołach. Wstyd, aby przy tej klasie samochodu cos takiego miało miejsce. ASO jest świadome tej usterki.
6 komentarzy
Subaru Legacy IV Sedan