Szukaj

Informacje o Subaru Legacy IV Sedan

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja Legacy pojawiła się na rynku w 2003 roku. Stylistycznie model stanowi twórczą kontynuację myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika. Legacy IV, uważany zresztą za najładniejszego przedstawiciela czterech dotychczasowych generacji modelu, wygląda spokojnie i elegancko z lekkim sportowym zacięciem. Niedługo po debiucie Legacy IV triumfował w japońskiej edycji konkursu na Samochód Roku 2003/2004.
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz

Subaru Legacy IV Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4665 mm
Szerokość 1730 mm
Wysokość 1425 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Rozstaw kół - przód 1495 mm
Rozstaw kół - tył 1490 mm
Prześwit 150 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 980 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 905 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1900 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1165 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 433 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~ALK
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Przez 12 lat posiadałem 3 egzemplarze Legacy IV, jeden 2,0 SOHC i dwie 3,0 H6. Ten pierwszy za słaby dla dynamicznego stylu jazdy, ale absolutnie bezobsługowy przez ponad 190kkm - dobry, bardzo wygodny i bezpieczny dupowóz, najlepszy mały silnik do LPG w tej generacji ze względu na prostą regulację zaworów. 3,0 to zupełnie inna bajka - zawieszenie zestrojone pod sportową jazdę, krótszy układ kierowniczy. 18stki odbierają komfortu a dużo nie zmieniają, więc złotym środkiem pozostają 17stki do codziennej jazdy. Jednostka również dobrze współpracuje z instalacjami LPG. Jeśli ktoś ceni sobie przyjemność z jazdy - polecam w 100%, sam bardzo chętnie kupię ten samochód po raz czwarty. Albo po prostu przejadę się egzemplarzem ojca, który dalej użytkuje ;)
4,5
~msi
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Wspaniałe auto dla pasjonatów motoryzacji. Wiadomo są auta szybsze, większe w środku czy cichsze ale jedna przejażdżka pozwala zrozumieć o co kiedyś chodziło w samochodach - wspaniały 6 cylindrowy silnik o wielkiej kulturze pracy, do tego normalny, długowieczny automat z łopatkami (tak z łopatkami, metalowymi - nie z jakimś małymi przyciskami). Do tego ładne i dobrze zrobione wnętrze, naturalna skóra na fotelach... Moim zdaniem to kwintesencja średniej wielkości japońskich sedanów, szkoda że te czasy już się skończyły.
3,6
~plasi
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 i 4WD 150KM 110kW
kupiłem subarkę w salonie w 2010 jako wyprzedaż rocznika, zapłaciłem duuużo mniej niż za 2010, ale rocznikowa auto ma dwa lata więcej toteż po czterech latach jazdy bardzo duża strata kasy. po upływie gwarancji założyłem gaz i mam wrażenie że lepiej jęździ na LPG jak na PB. Pracuje równiej i ciszej, ale ma założone dodatkowe smarowanie wtrysków, jest to opcja w instalacji BRC wymagana dla niektórych aut. Generalnie auto niczego sobie, ale skrytykować muszę fotele. nie da się jeździć tym autem na dłuższą trase, nawet już krótkie odcinki męczą. Dlaczego już tłumaczę. Fabrycznie subaru wychodzi na felgach 16, ale w opcji mogą być 17 i oczywiście polscy genialni dealerzy traktują nas jak potencjalnych nabywców BMW i zamawiają auta na 17, czemu nie w końcu mamy najlepsze drogi w europie, a i subaru ma przy tak tak delikatne i miękkie zawieszenie. No oczywiście że nie, mam w prawdzie wersję ekonomiczną bez turbiny, ale i tak zawieszenie ma bardzo sportowe więc trzeba mieć dobrego dentystę bo można plomby pogubić w czasie jazdy. A wracając do fotela w połowie wysokości fotela pod plecami jest szew i nie było by to nic takiego gdyby tuż pod nim pod cienką warstwą materiału nie przechodził w poprzek fotela drut. To kompletnie dyskwalifikuje to auto do jazdy, jeżeli ktoś napisze że nic podobnego, to gdy kolejny raz obudzi się z bólem pleców, albo po wyjściu z auta nie będzie mógł się ruszać, to proponuję wymacać ów drucik dokładnie pod szwem w połowie pleców. Dla mniej spostrzegawczych połączmy fakty, duża felga niski profil opony, sztywne zawieszenie, polskie drogi i...drut n...pier... po kręgosłupie dokładnie w połowie, gratuluję japońskiej myśli technicznej. A może to z zazdrości chcą nas skrócić o połowę. Do rzeczy za tą kase tj. ponad 100 tyś. możemy mieć naprawdę świetne inne auto, dużo wygodniejsze, także bezawaryjne, a nawet większe... więc ja bym nie kupił tego autka ponownie...
Średnie spalanie dla Subaru Legacy IV Sedan
9,5 – 11,9
l/100 km
6,6
l/100 km
10,8 – 11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 TD 150KM 110kW
Przeglądy robię przez ostatnie 150 tys km w Niemczech. Jeżdżę też na niemieckim paliwie, co pewnie ma wpływ na żywotność wtrysków. Niemiecka autostradowa charakterystyka jazdy oszczędziła mi też pewnie DPF. Przeglądy w Polsce kosztowały 4 lata temu ok. 1500 zł mały, i 2400 duży. Mały przegląd występuje naprzemiennie z dużym co 15 tyś km. W Niemczech ceny nieco niższe. ASO Subaru w Niemczech liczy sobie za przegląd od 160EUR za mały do 400EUR za duży przegląd. Oprócz tego myjnia, paliwo i ubezpieczenie.
5,6
Subaru Legacy IV
Sedan 2.0 TD 150KM 110kW
Kupując to auto bałem się ile może palić ten diesel, jednak spalanie przy mojej nodze jest rewelacyjne jak na tę klasę auta. Przejechałem blisko 20 tys. kilometrów i średnie spalanie wyniosło 5,6 l/100km (jezdżać do 2/2,5 tys. obrotów, wyżej właściwie tylko przy wyprzedzaniu), a biorąc pod uwagę to, że auto zbiera się naprawdę dobrze to ten wynik wydaje mi się dobry. Poza tym wyprzedzanie- tutaj możemy spokojnie poszaleć. Dźwięk silnika-wiadomo odrazu, że diesel, ale bez jakiegoś klekotania, a od 2 do 4 tys obrotów dosyć przyjemny. Brak ramek w drzwiach równiez przyciąga uwagę. Jezdziłem wcześniej autem z napędem na przód, ale już bym chyba do niego nie wrócił, bo 4x4 o wiele lepiej trzyma się drogi. Co wkurza? Podświetlenie radia w dzień przy dużym słońcu (przy włączaniu automatycznie się przyciemnia). Właściwie to kupiłbym tego japończyka jeszcze raz!
9,5
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Koszty porównywalne z innymi autami tej wielkości. Serwisuję z wykorzystaniem oryginalnych części. Nie jest tak tanio jak w Toyocie ale nie należy wierzyć w obiegową opinię o olbrzymich kosztach utrzymania Subaru. Spalanie, wbrew pozorom, wypada mniej więcej tak samo jak w odmianach 2.0 i 2.5. Średnio wychodzi 10.5 l/100km przy jeździe 70% trasa 30% miasto. Przy 140 pali ok 9 litrów, 160 km/h - 10l, 190 km/h ok 12l - jak widać nie są to szokujące wartości, zwłaszcza jak na auto ze stałym napędem na 4koła i 3 litrowym benzynowym silnikiem :)

Usterki Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Sprzęgło
  • Subaru Legacy IV
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.
4 komentarze
Nieprzyjemne stuki z przedniego zawieszenia.
  • Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
Nieprzyjemne stuki dochodzace z przedniego zawieszenia (przebieg 60tys rok prod 2007)przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Jest to słyszlane w szczególnosci przy skręconych kołach. Wstyd, aby przy tej klasie samochodu cos takiego miało miejsce. ASO jest świadome tej usterki.
6 komentarzy
Subaru Legacy IV Sedan