Szukaj

Informacje o Subaru Legacy IV Kombi 2.0 TD 150KM 110kW 2007-2009

Lata produkcji: 2007 – 2009
Segment: Klasa średnia
Auto na naszym rynku trochę niedocenione i o ile nadwozie jest bardziej herbatką z melisy, niż kieliszkiem wódki, to silniki są rynkowym kunsztem. Najsłabszy, benzynowy motor o pojemności 2.0l może i nie oszałamia, ale za to w zupełności wystarczy do w miarę dynamicznej jazdy u nie narwanych kierowców. Faktycznie trzeba wejść na wysokie obroty, żeby pokazał, co naprawdę potrafi, ale ten dźwięk boksera... choćby dla niego warto. Sporo osób pewnie uzna, że szuka czegoś więcej. Motor 2.5l 173KM jest trochę dynamiczniejszy, ale prawdziwe emocje zapewni w wersji z turbosprężarką i mocą 250KM. Podobną moc ma jeszcze benzynowe 3.0l – oba pozwalają zobaczyć „setkę” w czasie poniżej 7 sekund, a w tak spokojnym stylizacyjnie aucie to naprawdę bezcenne. Dla oszczędnych jest 150-konny diesel. Zimny pracuje trochę „oschle”, ale jak już się rozgrzeje, to robi się znacznie ciekawiej. Do tego chętnie pnie się po obrotomierzu, turbodziura nie przeraża swoją wielkością... co tu dużo mówić – dobry silnik wysokoprężny.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Marcin
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
Posiadam Subaru legacy kombi z silnikiem diesla od 2013r i wbrew powszechnym opiniom o montowanym w nim silniku diesla jest nad wyraz mylny. Podczas mojej niekrótkiej przygotuj z tym samochodem z czystym sumieniem mogę go polecić nic złego mnie nie spotkało żadnej niespodziewanej awarii jak to mówią jak się dba tak się ma proste. Silnik ma przejechane 240tys a pracuje jak zegarek sama przyjemność z jazdy. Spalenie po mieście oscyluje w granicach 6l więc można powiedzieć że jest rewelacyjne jak na taką pojemność. Legacy jest idealnym autem dla rodziny pojemne a na trasie czy podczas ruszania można zawstydzić nie jednego posiadacza niby lepszych aut
1,0
~Zawiedziony
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
Ogólnie ocena jest kiepska ponieważ właśnie rozleciał się silnik. Wcześniej nie było z nim większych problemów i myślałem,że mój egzemplarz jest wolny od wad. Niestety pomimo bardzo spokojnej eksploatacji NIE DA się uniknąć remontu po 150 tys km. Z tego też powodu jako,że kiedyś miałem wątpliwą przyjemność użytkowania poloneza przez kilka lat muszę z całą odpoweidzialnością stwierdzić ,że polonez jaki by nie był miał trwalszy silnik ponieważ wytrzymał pod moją nogą ponad 200 tys km bez remontu. Subaru chociaż produkowane w japonii niestety pod względem silnika okazało się niedopracowanym bublem. Niestety dowiedziałem się ,że nie mam co liczyć na darmową wymianę ponieważ dawno minął okres gwarancyjny. Fakt,że silniki subaru są naznaczone jednorazowością powinien zapalać czerwoną lampkę u potencjalnych nabywców tych pojazdów. Dodam ,że polski importer subaru nie jest profesjonalną firmą tylko działa w systemie gwarancja do bramy o czym przekonał się mój znajomy gdy rozsypało mu się sprzęgło w praktycznie nowym wozie. Z tych powodów nie polecam subaru a szczególności wszelkich kontaktów z polskim /arcydziadowskim importerem subaru
2,7
~x-men
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
plusy:trakcja (jedzie faktycznie jak tramwaj po szynach), chociaz na jezdzie testowej superbem ten sam zakret przy predkosci ok 110km/h wydawalmi sie latwiejszy? minusy: cala reszta , g...ne plastiki, silnik przy 89tys padl, podobno panewki na wale, lakier chyba wodny,na c zrnym sa takie swirle ze nie wiem juz czy to czarny czy hologram, malobezposredni ukl kierowniczy, no i to cholerne sprzeglo-jak kupilem to rozpetala sie afera lacznie z programem importera szkolenia z ruszania na torze-jakas paranoja, 1szy rok jezdzenia z wachaniem czy juz smierdzi czy jeszcze
Średnie spalanie dla Subaru Legacy IV Kombi 2.0 TD 150KM 110kW 2007-2009
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
Spalanie spalaniem. Ja zaczne od tego, ze najbardziej irytujaca rzecza w tym aucie jest zawieszenie. To nie jest sportowe kombi. To auto dla Amerykanow. Mocne rozczarowanie. Dynamika auta. Posiadajace 13 koni wiecej ale tyle samo momentu obrotowego Volvo S60 daje odczucia nieporownywalnie lepsze. Zeby jechac - trzeba kopac gaz a to sie odbija na zuzyciu paliwa. Tak, wiem ze to 4WD. Boxer na rope. Niestety, klekocze jak kazdy czterocylindrowiec. Niemniej auto daje sie tolerowac - niestety nie napisze lubic. Podobalo mi sie wizualnie - kupilem w ciemno. Ale nie zaprzyjaznimy sie. Swietna trakcje psuje kanapowate zawieszenie. Wnetrze archaiczne - ale to mi akurat mi nie przeszkadza. Hamulce niezle, zuzycie paliwa akceptowalne. Najlepiej jezdzi mi sie tym autem z przyczepa :) W serwisie jeszcze nie bylem. Aha, poprzedni wlasciciel juz zmienial sprzeglo, po 43 kkm. Ja jezdze bez stresu aczkolwiek praca sprzegla jest dosc specyficzna.
7,2
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
Kolejny raz wzór do naśladowania. Samochód ktory ma 350 nm mocy (sprawdzcie, to jedyny 2.0 TD o takiej mocy!), napęd na 4 kółka (stały, nie jakieś tam sprzęgło haldex) to spokojnie można zejść na trasie poniżej 6 litrów. Ja jeżdze więcej po mieście i moje średnie spalania to 7,2 litra. Oczywiście jak będzie non stop goniony to spali więcej, ale nigdy nie przekroczycie 9-10 litrów nawet przy mega agresywnej jeździe. Ogólnie- ideał!!! Pali mniej niż Honda Accord 2.2 czy Mitsu Outlander 2.0, a przecież one nie maja napedu na 4 ...
6,0
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
To co mi komputer pokazuje to jest czesto 6,0 jesli chodzi o szybsza trase, a w miescie wzrasta nawet do 6,6. Zima mysle ze o litr mozna zwiekszyc bo az chce sie szybciej latac takim autem zima. Jak na auto ze stalym napedem na 4 kola i taka wielkoscia mysle ze jest doskonale. Przy jezdzie 90km/h mozna zejsc ponizej 5 litrow, ale kto tak jezdzi? Naturalna i bezproblemowa predkosc uwazam ze wynosi 120km/h w trasie i wtedy tak jak pisalem kolo 6 pali

Usterki Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Sprzęgło
  • Subaru Legacy IV
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.
4 komentarze
Nieprzyjemne stuki z przedniego zawieszenia.
  • Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
Nieprzyjemne stuki dochodzace z przedniego zawieszenia (przebieg 60tys rok prod 2007)przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Jest to słyszlane w szczególnosci przy skręconych kołach. Wstyd, aby przy tej klasie samochodu cos takiego miało miejsce. ASO jest świadome tej usterki.
6 komentarzy
Subaru Legacy IV Kombi