Szukaj

Informacje o Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 165KM 121kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Klasa średnia
Auto na naszym rynku trochę niedocenione i o ile nadwozie jest bardziej herbatką z melisy, niż kieliszkiem wódki, to silniki są rynkowym kunsztem. Najsłabszy, benzynowy motor o pojemności 2.0l może i nie oszałamia, ale za to w zupełności wystarczy do w miarę dynamicznej jazdy u nie narwanych kierowców. Faktycznie trzeba wejść na wysokie obroty, żeby pokazał, co naprawdę potrafi, ale ten dźwięk boksera... choćby dla niego warto. Sporo osób pewnie uzna, że szuka czegoś więcej. Motor 2.5l 173KM jest trochę dynamiczniejszy, ale prawdziwe emocje zapewni w wersji z turbosprężarką i mocą 250KM. Podobną moc ma jeszcze benzynowe 3.0l – oba pozwalają zobaczyć „setkę” w czasie poniżej 7 sekund, a w tak spokojnym stylizacyjnie aucie to naprawdę bezcenne. Dla oszczędnych jest 150-konny diesel. Zimny pracuje trochę „oschle”, ale jak już się rozgrzeje, to robi się znacznie ciekawiej. Do tego chętnie pnie się po obrotomierzu, turbodziura nie przeraża swoją wielkością... co tu dużo mówić – dobry silnik wysokoprężny.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 75 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~DarQ_
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 165KM 121kW
To moje pierwsze Subaru, miałem masę aut ale Subaraka jako jeden z niewielu darzę uczuciem :) Obok tego samochodu nie da się przejść obojętnie, cieszy właściciela od momentu trzymania kluczyka, czy patrzenia na Logo :) Marka od zawsze otoczona jest mityczną legendą, która o dziwo w większości budzi pozytywny wydźwięk. Kiedyś usłyszałem że jeśli zaparkujesz auto i odchodząc nie obejrzysz się to nie jest dla Ciebie, coś w tym jest. Bezramkowe szyby (w kombi !!), fotele czy praca boxera coś pięknego. Ale do rzeczy, mam Subaru Legacy Kombi boxer 2,0 165PS 2006r. w wersji wyposażenia GX z Polskiego salonu, auto przez 2lata eksploatacji i 30tys km nigdy nie przysporzyło problemów, chociaż po takim czasie widzę aspekty które mnie też wkurzają ale o tym niżej... Auto baaaardzo pojemne, kiedyś przewieźliśmy 100km w deszczu 4pary drzwi do mieszkania. Za nieduże pieniądze możemy cieszyć się bardziej zrównoważonym bratem legendarnej imprezy a żona nie krzyczy(myślę że Subaru trafiło w sedno nagrywając spot reklamowy legacy IV) W ostatnie wakacje pojechaliśmy na trasę w góry (1 200km) gdzie autko czuło się jak ryba w wodzie
4,6
~mariusz
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 165KM 121kW
Na samochodzie można polegać. Nigdy się nie zepsuł w trasie, poza typowymi naprawami eksploatacyjnymi (rozrząd, rura wydechowa, sprzęgło, hamulce) praktycznie zero awarii. Tylko ostatnio w 10 roku eksploatacji coś mruga ksenon i włącza się kontrolka silnika (podobno jakiś czujnik padł). Świetne zawieszenie, 100% pewności. Fajny silnik, chodzi jak w zegarku, lubi od czasu do czasu by nasisnąć na gaz. Pali w cyklu mieszanym srednio 9-10 l. Wnętrze bardzo dobrej jakosci, po tylu latach użytkowania nie widać otarć foteli, wytarcia klamek, podłokietników czy kierownicy. Teraz już takich samochodów to chyba nie robia juz nawet japończycy.
4,0
~koń`czynka
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 165KM 121kW
Auto jak dla mnie było by rewelacyjne gdyby nie silnik. Ale o tym we wrażeniach o silniku. Układ napędowy to bajka. Można śmigać w deszczu czy śniegu i nie martwić się o to czy wylecimy z zakrętu czy nie. Oczywiście bez przesady, ale faktycznie przez 5 lat użytkowania Subaru bezbłędnie zachowywało się w zimie. Tego nie da się opisać, momenty kiedy wchodzi się w łuk na rondzie osiedlowym, czy podjazdy na nieodśnieżonych drogach po za miastem. Napęd rewelacyjny.

Usterki Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Sprzęgło
  • Subaru Legacy IV
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.
4 komentarze
Nieprzyjemne stuki z przedniego zawieszenia.
  • Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
Nieprzyjemne stuki dochodzace z przedniego zawieszenia (przebieg 60tys rok prod 2007)przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Jest to słyszlane w szczególnosci przy skręconych kołach. Wstyd, aby przy tej klasie samochodu cos takiego miało miejsce. ASO jest świadome tej usterki.
6 komentarzy
Subaru Legacy IV Kombi