Szukaj

Informacje o Subaru Legacy IV

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja Legacy pojawiła się na rynku w 2003 roku. Stylistycznie model stanowi twórczą kontynuację myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika. Legacy IV, uważany zresztą za najładniejszego przedstawiciela czterech dotychczasowych generacji modelu, wygląda spokojnie i elegancko z lekkim sportowym zacięciem. Niedługo po debiucie Legacy IV triumfował w japońskiej edycji konkursu na Samochód Roku 2003/2004.
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz

Subaru Legacy IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Subaru Legacy IV

Liczba ocen: 176
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Marcin
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
Posiadam Subaru legacy kombi z silnikiem diesla od 2013r i wbrew powszechnym opiniom o montowanym w nim silniku diesla jest nad wyraz mylny. Podczas mojej niekrótkiej przygotuj z tym samochodem z czystym sumieniem mogę go polecić nic złego mnie nie spotkało żadnej niespodziewanej awarii jak to mówią jak się dba tak się ma proste. Silnik ma przejechane 240tys a pracuje jak zegarek sama przyjemność z jazdy. Spalenie po mieście oscyluje w granicach 6l więc można powiedzieć że jest rewelacyjne jak na taką pojemność. Legacy jest idealnym autem dla rodziny pojemne a na trasie czy podczas ruszania można zawstydzić nie jednego posiadacza niby lepszych aut
4,7
~ALK
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Przez 12 lat posiadałem 3 egzemplarze Legacy IV, jeden 2,0 SOHC i dwie 3,0 H6. Ten pierwszy za słaby dla dynamicznego stylu jazdy, ale absolutnie bezobsługowy przez ponad 190kkm - dobry, bardzo wygodny i bezpieczny dupowóz, najlepszy mały silnik do LPG w tej generacji ze względu na prostą regulację zaworów. 3,0 to zupełnie inna bajka - zawieszenie zestrojone pod sportową jazdę, krótszy układ kierowniczy. 18stki odbierają komfortu a dużo nie zmieniają, więc złotym środkiem pozostają 17stki do codziennej jazdy. Jednostka również dobrze współpracuje z instalacjami LPG. Jeśli ktoś ceni sobie przyjemność z jazdy - polecam w 100%, sam bardzo chętnie kupię ten samochód po raz czwarty. Albo po prostu przejadę się egzemplarzem ojca, który dalej użytkuje ;)
4,9
~Madrak
Subaru Legacy IV
Kombi 2.5i 165KM 121kW
Samochód trochę kupiony z przypadku, za poleceniem znajomego. Przez 3 lata wymieniane tylko oleje, rozrząd i żarówki. Kupiony jako 12 latek i jestem mega zadowolony. Bajeczne prowadzenie, deszcz czy śnieg to jedzie jak po suchym, bezawaryjny, wygodny i ma wszystko co trzeba. Nie zamierzam się z nim się rozstawać jeszcze kilka lat. Następny jak będzie to tylko Subaru. Zawieszenie w porównaniu do Audi A4 pancerne, spalanie w porządku, koszty serwisu też są zupełnie normalne. Bezcenne jak samochód nawet po kilku latach nie nudzi się i cieszy za każdym razem.
Średnie spalanie dla Subaru Legacy IV
8,6 – 11,9
l/100 km
6,6 – 6,8
l/100 km
10,3 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Subaru Legacy IV
Kombi 3.0 i 24V R 245KM 180kW
Latem autostrada (prędkości 130-150) 10.5L, max oszczędnie (tzw. droga krajowa) 9, miasto (normalna, dynamiczna jazda) 12. Zimą autostrada 10.5L, max oszczędnie 10, miasto 16. Nieprawdopodobny komfort i super wykończenie/materiały w wersji 3.0 H6. Przy 140 nadal cichutko i 3000RPM. Skrzynia pancerna i wcale nie toporna, tylko trzeba się do niej przezwyczaic. To nie jest auto do sprawdzania przyspieszenia 0-100 (około 8 sekund i tak nie jest źle). Natomiast przy przyspieszaniu już podczas jazdy z prędkością powyżej 90km/h gdzie większość aut już się męczy, w tego 3 litrowego boxera wstępuje demon i idzie jak ogień do 200km/h (maksymalnie 230-240 pójdzie). Bezpieczne i wygodne rodzinne kombi.
12,2
Subaru Legacy IV
Kombi 3.0 i 24V R 245KM 180kW
Autko z manualną skrzynią 6MT (wersja spec b) i napędem AWD o mocy 245koni w mieście na krótkich dystansach (do 4km) pali 14 litrów jak się lekko jeździ, dłuższe przejazdy miejskie ponad 7km skutkują zmniejszeniem spalania o około 1 litr. Na trasie nie dotykając gazu i jadąc tylko na tempomacie przepisowo można zejść spokojnie poniżej 10 litrów. Jak się zacznie wykorzystywać potencjał silnika H6 to spalanie diametralnie wzrasta w mieście max 17-18 (zima korki i przejazdy do 4km) a w trasie max 12 (średnia autostradowa ponad 150km/h) Auto bardzo zrywne i szybkie. Napęd bajeczny :)
12,1
Subaru Legacy IV
Kombi 3.0 i 24V R 245KM 180kW
Subru swoje pali, ale trzeba brać po uwagę napęd i automat. Porównywałem koszty utrzymania (serwisy+paliwo+wszystkie ****rele jak choćby wycieraczki czy płyn do spryskiwaczy) z okresu użytkownia 2 lat - Subaru Legacy 3.0 vs Audi A4 B5 1,9TDI quattro i biorąc pod uwagę, że z audicą jeździłem co chwilę do mechanika i zostawiałem o 1-2k to Subru wychodzi na końcu tylko o 1/3 drożej, bo się odpukać nie psuje, ale też serwisuję w ASO, także koszty też nie małe. Więc podsumowując polecam i nie ma się czego bać - palić będzie więcej niż dizelki, ale też nie ma turbin, dpfów, dwumas itd.

Usterki Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Sprzęgło
  • Subaru Legacy IV
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.
4 komentarze
Nieprzyjemne stuki z przedniego zawieszenia.
  • Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
Nieprzyjemne stuki dochodzace z przedniego zawieszenia (przebieg 60tys rok prod 2007)przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Jest to słyszlane w szczególnosci przy skręconych kołach. Wstyd, aby przy tej klasie samochodu cos takiego miało miejsce. ASO jest świadome tej usterki.
6 komentarzy
Subaru Legacy IV