Szukaj

Informacje o Subaru Legacy III

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Legacy debiutowała w Europie i w Japonii w 1998 roku (w USA premiera odbyła się w 2000 roku). Pod względem stylistycznym Legacy III znacznie różnił się od auta drugiej generacji. Sylwetka stała się bardziej stonowana, mniej dynamiczna, za to bardziej elegancka. Legacy był też jedynym autem w swojej klasie, który oferował napęd na cztery koła w standardowym wyposażeniu. Model jest laureatem konkursu na Samochód Roku 1999 magazynu Wheels. Jego produkcja zakończyła się w 2003 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz

Subaru Legacy III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~jasiustasiu
Subaru Legacy III
Kombi 2.0 125KM 92kW
Na plus: trakcja, przestronność, pewność prowadzenia. Na ośnieżonej górskiej drodze zabawa na całego :) Na minus standardowe bolączki: szybko zużywające się sprzęgło, szybko gnące się tarcze hamulcowe. Do tego w 13 letnim aucie dość mocno zaczęła wychodzić rdza. Od podnoszenia auta na lewarku wygięła się belka. Szyba przednia dość mocno porysowana jak na swój wiek. Auto wizualnie niespecjalne. No ale nie zawiodło mnie. Zawsze bez problemu odpalało i dowoziło gdzie trzeba. Silnik SOHC więc bez żadnych problemów z LPG. Na 20 tys km dolałem ze 2-3 litry oleju. Dość mułowate (auto ciężkie i przydałoby się ze 150 koni). Jeździłbym dalej, gdyby nie kolizja.
4,4
~kropi
Subaru Legacy III
Kombi 2.5 156KM 115kW
Fajne auto dla osób szukających kombi z napędem 4x4, a niekoniecznie SUVa. Świetnie daje sobie radę na każdym rodzaju drogi przy każdej pogodzie. Oczywiście, nie jest to terenówka, nawet w wersji Outback, którą jednak bardziej polecam osobom poruszającym się po bezdrożach. Nie rzuca się w oczy, złodzieje raczej omijają je z uwagi na wiek i małą popularność, to raczej taki cichociemny killer, potrafiący pokazać pazury pomimo niezbyt oszałamiającej mocy przypadającej na sporą jednak masę. Nie jest to też STI ani WRX z większym bagażnikiem - spod świateł nie ma wstydu ale do wyścigów na 1/4 mili to on się raczej nie nada.
4,2
~chriss1971
Subaru Legacy III
Kombi 2.0 125KM 92kW
Zakochałem się w tej marce. Nie jest to Audi,Mercedes,BMW. Każdy potrzebuje auta do indywidualnych celów i potrzeb. Ja wybrałem kombi, dobry silnik, niezawodność bez bajerów. Jak mawiają mechanicy - im więcej systemów tym więcej problemów. Subaru przekonało mnie do siebie i tak już zostanie. Żona ma Passata B6 z 2006 roku i powiem wam, że nie mam takiej frajdy z tego auta mimo że bardziej komfortowe jak z mojego Legacudeńka. Po prostu jak do niego wsiadam to buzia sama się śmieje. I to moim zdaniem jest TO COŚ.
Średnie spalanie dla Subaru Legacy III
10,0 – 11,5
l/100 km
11,2 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Subaru Legacy III
Kombi 2.0 125KM 92kW
Jest to jedno z najbardziej ekonomicznych aut jakie miałem. Najniższe odnotowane przeze mnie spalanie na trasie przy 90-100km/h bez deptania wyszło 7.5L benzyny, a gazu 9L. Przy normalnej jeździe na trasie 110-140km/h i redukcjach przy wyprzedzaniu wychodziło 8-8.5L benzyny i jakieś 10-11 L gazu. Czysta jazda po mieście bez deptania, można było się zmieścić w 10L benzyny i 12L gazu, przy normalnej jeździe po mieście na krótkich odcinkach (3-5km) wychodziło 14L gazu, a najwyższe zanotowane to 16L gazu, ale było to ciągłe przyspieszanie i deptanie w pedał gazu. Ogólnie to bardzo ekonomiczny silnik, któremu czasami na trasie brakuje trochę mocy. Jeśli ktoś potrzebuje auta bardziej do miasta 2.0 125 koni będzie doskonałym wyborem, bo spala tyle paliwa co np. Peugeot 206 1.4, lub jakiś inny mały benzyniak. Porównywałem koszty przejechania mojego subaru z LPG z renault modus 1.5 żony. Na trasie 2.0 125 spalał w LPG równowartość 4L ropy, więc bardzo podobnie. Dla oszczędnych bardzo polecam ten silnik.
11,2
Subaru Legacy III
Kombi 2.0 125KM 92kW
Spalanie na poziomie 8-10 litrów gazu to bajki dla dzieci. na mieście można zejść poniżej 13 litrów w trasie poniżej 10-ciu. ALE LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ nie kupuje się subaru żeby oszczędzać i męczyć się w nim. jak chcecie tanio jeździć to polecam popierdułkę typu matiz w lpg, albo bilet miesięczny. Auto ma dawać przyjemność z jazdy a jeśli ta przyjemność kosztuje dwa litry gazu więcej na setkę to niewygórowana cena. Zimą trzeba dorzucić jeszcze ze dwa litry, ale prubował ktoś pobawić się matizem na śniegu albo lodzie?
12,2
Liczba komentarzy: 1
Subaru Legacy III
Kombi 2.0 125KM 92kW
Jestem niemile zaskoczony tak olbrzymim spalaniem 14 lpg po mieście przy spokojnej jeździe pewnie bez eko jazdy spaliłby z 16l - tragedia . Jazda mieszana 65% trasa 35 % miasto 12,6l - znowu porażka Tylko trasa do 80-90 km/h 9,8 l beznadzieja. Mam toyotę i ta pali o 3 litry mniej bez patrzenia jak się jedzie . Zdecydowanie nie polecam tego złomu - może i japońskie ale pali jak ruski ził. Instalacja sekwencyjna wtryski hana Jeszcze raz przestrzegam przed zakupem i wpakowaniem się w studnię bez dna .
Subaru Legacy III