Szukaj

Informacje o Subaru Legacy I Sedan 2.2 4WD 136KM 100kW 1989-1994

Lata produkcji: 1989 – 1994
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacji Legacy debiutowała w 1989 roku jako następca modelu Leone. W porównaniu do swojego poprzednika, Legacy I był większy, dużo bardziej komfortowy i zaawansowany pod względem technologicznym. Auto wyróżniało się też opływowym nadwoziem o znakomitych właściwościach aerodynamicznych. W krajach azjatyckich model sprzedawano również jako Isuzu Aska CX. W 1992 roku Legacy I został poddany face-liftingowi. Dwa lata później zakończyła się jego produkcja.
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2212 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 189 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~de_1vill@poczta.onet.pl
Subaru Legacy I
Sedan 2.2 4WD 136KM 100kW
jestem chory na subaru...... za pare lat mysle ze bede mial Legacy Outback 2,5 (chcialbym :-) nie chce turbiny -bo koszty napraw itp,sa zbyt duze.moi kumple maja (pewnie sie niektorzy oburza-ale pisze obiektywnie) problemy z turbawkami.Ogolnie duzo to kosztuje-ale wygar maja niesamowity -2 tygodnie temu -koles mnie lyknal tez karetka tak ,jak ja lykam audi 80 albo jakies bmw 316 z miejsca .roznicca jest spora -ale w spalaniu najwieksza! Ogolnie to te 200KM by sie zdalo miec pod machą-czlowioek szybko sie przyzwyczaja.ale na trasie lecac te 180/190 jest super.-a o mocy wtedy sie nie mysli.
4,1
~konrad_bro@op.pl Konrad Kraków
Subaru Legacy I
Sedan 2.2 4WD 136KM 100kW
Od kiedy go kupiłem, jestem zagorzałym fanem tej marki i tego modelu. Niby staruszek ale bardzo sprawny i niezawodny no i ten design - dach z przetłoczniem, szyby bez słupków. Z pewnością jest to auto dla pasjonatów ale myślę, że jeszcze długo ta klasyczna elegancja będzie się podobać. Jedyny problem to koszt obsługi i części zamiennych - (w autoryzowanych serwisach) dramat. Jednak dla chcącego... wszystko można znaleźć np. w internecie. Zresztą co z tego, że jakiś element jest droższy od tego samego do innej marki skoro psuje sie(jeśli wogóle) znacznie rzadziej.
4,7
~Kazimierz Piotrowski, Włocławek
Subaru Legacy I
Sedan 2.2 4WD 136KM 100kW
Gdy go kupowałem nie byłem do niego przekonany, znajomi odradzali bo mówili ze nie wyrobie na kosztach eksploatacji. Ale ja zawsze wierzyłem w japońską niezawodność i zdecydowałem sie na zakup. Teraz jak widze miny sąsiadów jak wsiadam w zimie do auta, odpalam bez niczego i ruszam bez problemów to aż mi ich szkoda, 4x4 robi swoje, zima nie zima auto drze do przodu. Jak patrze na biedne niemieckie auta, oraz francuzkie awaryjne szroty to aż mi żal ich właścicieli. Ludzie polecam ten model, jeżeli traficie na zadbane auto z przebiegiem do 200tys.km to bierzcie w ciemno, silniki są robione tak aby do remointu głównego przejeżdżały do 500tys.km!!!! Swoim pojeżdze jeszcze ze dwa lata, szkoda mi go sprzedawać ale mam ochote na Legancy z 1994r!!!!
Subaru Legacy I Sedan