Szukaj

Informacje o Subaru Legacy I Sedan 2.0 4WD 116KM 85kW 1992-1994

Lata produkcji: 1992 – 1994
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacji Legacy debiutowała w 1989 roku jako następca modelu Leone. W porównaniu do swojego poprzednika, Legacy I był większy, dużo bardziej komfortowy i zaawansowany pod względem technologicznym. Auto wyróżniało się też opływowym nadwoziem o znakomitych właściwościach aerodynamicznych. W krajach azjatyckich model sprzedawano również jako Isuzu Aska CX. W 1992 roku Legacy I został poddany face-liftingowi. Dwa lata później zakończyła się jego produkcja.
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~grip
Subaru Legacy I
Sedan 2.0 4WD 116KM 85kW
Śmiało mogę ocenić ten samochód na 5. Niedoceniana marka w Polsce. Bardzo komfortowy, trwały, dynamiczny samochód z rewelacyjnymi silnikami i zawieszeniem, nie wspominając o genialnym wręcz napędzie 4WD. Części nie są wprawdze w cenie FSO, aczkolwiek 24 razy rzadziej do Subaru się je kupuje.. Jak ktoś chcaiłby tanio podróżować, niech zainwestuje w PORZĄDNĄ instalację gazową - boxer nie lubi z natury chałupniczej roboty.
4,6
~Barney_tm
Subaru Legacy I
Sedan 2.0 4WD 116KM 85kW
Cóż.... Subaru bez turbo :( Silnik 2.0 jest poprostu stworzony do turbiny i kropka. Do tego poprzedni właściciel nie zainwestował w elektronikę do gazu i przy wysokich obrotach wyczuwalnie zbyt uboga mieszanka(zbieram fundusze). Tylko z tego powodu 4 a nie 5 gwiazdek, może krzywdzące dla producenta ale w końcu jest to test subiektywny :) Generalnie znakomita elastyczność, pomimo mankamentu j.w. do 150 km/h droga jest moja :). Aż dziw bierze, że Boxery występują tylko w drogich samochodach. Same zalety przy relatywnie niewielkim wzroście kosztów produkcji (warunkiem poprawności działania takiego silnika jest wysoka jakość wykonania w związku z potrzebą perfekcyjego wyważenia zespołu). Wiele osób zakochało się "na zabój" w Subaru właśnie z powodu silnika i jego dźwięku. (Silnik)
4,2
~marek
Subaru Legacy I
Sedan 2.0 4WD 116KM 85kW
mocy nigdy nie za wiele, ale i tak pieknie sie spisuje jak na 2 litry (Silnik)
Subaru Legacy I Sedan