Szukaj

Informacje o Subaru Justy

Lata produkcji: 1984 – 2009
Segment: Auta małe
Miejski model typu hatchback należący do segmentu B, produkowany od 1984 roku. Najstarszy z obecnie wytwarzanych samochodów Subaru, choć od debiutu drugiej generacji w 1995 roku, Justy nie jest już samodzielną konstrukcją marki, tylko modelem przygotowywanym razem z innymi producentami. Najnowsza, czwarta generacja samochodu zaprezentowana w 2007 roku jest wspólnym projektem Subaru i Daihatsu (jego bliźniaczym modelem jest Daihatsu Sirion). Wcześniej Justy był oferowany w Europie jako zmodyfikowana wersja Suzuki Swift lub Suzuki Ignis.
czytaj więcej
Powagosław
Skoro to bardziej Daihatsu niż Subaru, wnioski nasuwają się same. Dziwi tylko, dlaczego Subaru od lat nie potrafi zbudować swojego auta typu mini. Z pewnością byłoby mniej nijakie niż Justy. ~Powagosław
Luzacjusz
Podobno, gdyby nie było bólu, nie byłoby poezji. Więc gdyby Justy codziennie zajeżdżał na moje włości, od dawna leczyłbym się na nudności. Cóż, jaki samochód, taka poezja. ~Luzacjusz

Subaru Justy – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Subaru Justy

Liczba ocen: 46
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Jan
Subaru Justy IV
Hatchback 1.0 70KM 51kW
Mały ale wariat. Bardzo komfortowe auto do poruszania się po mieście, przy jednej osobie w aucie przyśpiesza super, w mojej opinii pozwala na dynamiczną jazdę. Silnik trochę głośny, ale czego się spodziewać ;) Jężdżę głownie po mieście, spalanie to 6l/100. Posiada na prawdę sporo miejsca w środku jak na takie małe auto, zachęcam do porównania danych technicznych z większymi samochodami. Przez rok zrobiliśmy 15tys km, narazie odpukać bez żadnych usterek, części eksploatacyjne nie są drogie. Stylistyką nie odbiega nic od chociażby skody city czy vw up'a więc wydaje się być na czasie. Identyczny model to Daihatsu Sirion.
4,7
~Adam
Subaru Justy IV
Hatchback 1.0 70KM 51kW
Genialny i bardzo trwały samochód. Jezdze nim od 4 lat . Do wodzenia dzieci do przedszkola i na dojazdy do pracy super. Wysoko sie siedzi, extra wygodnie zapina sie dzieci w fotelikach. Nie powiem nic o awaryjności, nic sie nie zapsulo oprócz zarówek. Widac ze to auto made in Japan. Filtry klocki , tarcze , wszystko dostępne, zdaje sie zamienne z toyota. Polecam bardzo auto , jedyny minus to brak jakikolwiek bajerów. ale radio jest , klima jest :) Silnik 1.0 spokojnie daje rade w mieście , spalanie bez rewelacji , w korkach spokojnie 7 litrów. Auto zawraca w miejscu , doceniłem to mieszkając w dużym mieście. Po 5 latach użytkowania nie mam pomysłu na co zmienić ten niedrogi samochód.
4,1
~kchelm@o2.pl
Subaru Justy I
Hatchback 1.2 4WD 67KM 49kW
Kieszonkowe Porsche... Samochód tak niepozorny, że aż zawstydza konkurencję swa niezawodnością, trwałością, osiągami i jakościa wykonania przy seryjnym zastosowaniu rozwiazań konstrukcyjnych niespotykanych w swojej klasie np. dołączane w razie potrzeby 4WD (przy pełnej prędkości) lub niezależne zawieszenie tyłnych kół. Samochód nie ma własciwie konkurenta w swojej klasie. Gdzie nie pojade na przegląd to kreca głową z niedowierzania ci co widza to auto po raz pierwszy od spodu. Na parkingu kilka razy dziwili sie że takie małe auto a ma napeda na 4 koła i przy pojemnosci zaledwie 1.2 prawie 70KM a na wtrysku nawet 75KM i 100Nm momentu co przy masie 800 kg daje niezłego kopa. Ogólnie niewiarygodna niezawodność przy dużej podatności na korozję nadwozia. Bardzo koroduja błotniki trochę mniej drzwi. Rewelacyjnie zabezpieczona podłoga.

Raporty spalania Subaru Justy

Liczba raportów: 55
Średnie spalanie dla Subaru Justy
5,8 – 8,8
l/100 km
6,7 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Subaru Justy IV
Hatchback 1.0 70KM 51kW
Jestem użytkownikiem tego samochodu ponad rok. Jest to samochód kompaktowy I mnie czasem zaskakuje. Mimo niewielkich gabarytow ma on bardzo dużo miejsca w środku. Czy to na głowę czy na nogi. Silnik mimo małej pojemności lubi pić. Można dojść do 4 l lecz jest to jazda na 5 biegu przy 70-80km/h. Spalanie przy normalnej jeździe w mieście wynosi 6-7 litrów. Przy 5 osobach na pokładzie auto po prostu jedzie. Druga sprawa to to że autko to nie nadaje się kompletnie na obwodnicę czy autostrady. Silnik ten nie lubi wysokich prędkości. Pojechałem nim rekordowo 180km/h i myślałem że silnik mi wyleci I przeleci nad dachem. Wył jak wilk do pełni. Podsumowując autko na dojazdy do pracy okay nawet paru znajomych się przywiezie. A i części nie kosztują majątku.
6,4
Subaru Justy I
Hatchback 1.2 4WD 67KM 49kW
Zuzycie paliwa w jeździe mieszanej (codzienny dojazd z miejscowości podwarszawskiej do centrum to około 7,5l/100km. Na autostradzie przy 140km/h to 8,5l/100km przy 90km/h spala 5l/100km. Wiec da się wytrzymać, a styl jazdy mam raczej zadziorny. Części eksplatacyjne obecnie już tanie i łatwo dostępne (10 lat temu był to problem). Właściwie nic poza tym sie nie psuje. Powodem usterek jest najczęściej korozja. Serwis autoryzowany astronomicznie drogi, przewidziany na kieszeń włascicieli Legacy, Imprez i Foresterów. Ja znalazłem warsztat pod Warszawą (starszy pan) gdzie np. wymiana paska rozrzadu to 90 zł. Ogólnie samochód mało skomplikowany, wykonany z bardzo dobrej jakości materiałów precyzyjnie obrobionych a przez to mało awaryjny.
12,5
Subaru Justy I
Hatchback 1.2 4WD 74KM 54kW
Autko wykorzytuje do pracy (listonosz). Pracuje w trudnym terenie górzystym nieraz to do jedynki trzeba redukować. Ale i tak jestem zadowolony ze spalania, przynajmniej dojeżdzam a nie chodze na nogach. Subarynka na trasie potrafi zejśc do 7l/100km gazu po mieście wzrasta do ok 8,5 - 9l/100km gazu. A w pracy na rejonie to srednio 13 - 15 l/100km tu daje taki wynik tez częste odpalanie i gaszenie. Na benzynie na rejonie zejde do ok 10 - 11,5 l/100km. Rewelacyjny napęd trawa błoto czy snieg to jade.

Usterki Subaru Justy

Liczba wpisów: 3
Niedziałający centralny zamek pasażera.
  • Subaru Justy I 1.2 4WD 74KM 54kW 1990-1995
  • instalacja elektryczna
Na wszystkie możliwe sposoby zamykania i otwierania centralny zamek pasażera nie zamyka drzwi. Zerwany przecięty zmiażdżony czy jak kto woli ..kabel od silniczka\siłownika wychodzący z drzwi koło zawiasów do pionowego progu\ścianki autka. Mogą też być problemy z samymi cięgnami od siłownika i zamka, u mnie WD-40 rozwiązało ten problem. Podniesienie autka > ściągnięcie koła > częściowe zdjęcie\odchylenie plastikowego nadkola błotnika > i zabawa w elektryka dorobienie końcówek konektorków żeńska i męska, a kabla było na tyle że wystarczyło po małym cięciu starych zaśniedziałych końcówek urwanego kabla. Niezbędna latarka, konektorki, kombinerki, nóż i taśma. :) (Uwaga) - wyciąganie i rozbieranie samego silniczka\siłownika zostawcie na sam koniec jak wam już nic nie zostanie do sprawdzenia ....troszkę skomplikowane ustrojstwo i działa poprawnie dopiero pod odpowiednim obciążeniu lub zamontowaniu inaczej bez przerwy działa otwierając i zamykając drzwi bez przerwy bo kółko się nie zatrzyma w odpowiednim miejscu i siłą bezwładności poleci dalej i znowu te trzy druciki\łapki dadzą prąd. http://picasaweb.google.pl/SLAWKO4x4/Bzdety#539915124376359712
Oczekuje na rozwiązanie
Niewłączanie tylnego napędu.
  • Subaru Justy I 1.2 4WD 74KM 54kW 1990-1995
  • układ napędowy
Po naciśnięciu magicznego przycisku w lewarku zmiany biegów nie dołączała się tylna oś i nie zapalały się cztery zielone oponki na rysunku autka w zegarach. [http://picasaweb.google.pl/SLAWKO4x4/Bzdety#5399136856819091042] Zepsuty elektrozawór sterujący podciśnieniem z układu dolotowego. Jeden kieruje podciśnienie z układu dolotowego żeby "ciągnął" coś żeby blokadę wyłączyć, a drugi żeby była załączona. tzn. 4x4 bez mechanizmu różnicowego między przednią a tylną osią (na sztywno) dlatego nie można z tym po asfalcie jeździć, a oszczędności paliwa przy rozłączonym i tak nie ma bo wszystkie wały się kręcą i tak i tak dla tego przy każdej prędkości możemy dołączy "tył"/ [przykładowe zdjęcie elektrozaworków (miejsce i elektrozaworki takie same) z jakiejś zmoty Justy http://picasaweb.google.pl/SLAWKO4x4/Bzdety#5395456839904748882] Wymiana na dobry. :) 20-30 zł sztuka z auta terenowego chyba Mitsubishi Pajero w innych 4x4 też są tylko poszukać trzeba pod maską. Ewentualnie można rozebrać z problemami i spróbować rozruszać-przeczyścić może pomoże.
Oczekuje na rozwiązanie
rozkodowany zegar i radio
  • Subaru Justy II 1.3 i 4X4 85KM 63kW 2001-2003
  • inne
  • 1000 tys. km
wymieniałem akumulator i rozkodowało się radio i zegar jak przywrócić dane
Oczekuje na rozwiązanie
Subaru Justy