Szukaj

Informacje o Subaru Impreza III Hatchback 2.0D 150KM 110kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
To klasyka! Ale spokojnie – to, że auto ma sportowe korzenie, to nie znaczy, że w każdej konfiguracji będzie wstrzykiwało wam adrenalinę do krwioobiegu. Najtańsza, choć i tak droga jednostka benzynowa ma 1.5l i 107KM. Impreza, która ma taki motor pod maską jest raczej spokojną „posiadówą” u znajomych, niż wulgarnym party kilka tysięcy kilometrów od domu. Zaczątkiem mocniejszych doznań jest 2-litrowy silnik o mocy 150KM – minimum godne uwagi w tym aucie. Mocniejsze jest już tylko 2.5l 230-300KM. Kosztuje straszne pieniądze, jak na auto kompaktowe, ale dzięki niskiemu środkowi ciężkości i dużej mocy jest po prostu genialne. Z drugiej strony jest też 2-litrowy diesel o mocy 150KM, też w układzie bokser – sławny, mocny i dynamiczny, ale niezbyt opłacalny w przypadku zakupu w salonie.
czytaj więcej
Powagosław
Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy. ~Powagosław
Luzacjusz
Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik chłodzony cieczą ze sterowaniem mikroprocesorowym
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Pilot
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0D 150KM 110kW
Moim zdaniem znakomite auto. Ktoś napisał, że ma słabe światła i nie można zamontować ksenonów, a są one w standardzie. Ma również znakomite wygodne fotele. Ktoś, kto pisze że w maluchy miał wygodniejsze chyba pomylił auta. W mojej ocenie, znakomite auto o pięknej dopracowanej sylwetce. Nie na próżno to As w rajdach samochodowych. Jedyną wadą jest sprzęgła, które może nie wytrzymać momentu obrotowego przy zbyt ostrym starcie z startu stojącego. Wymaga trochę wprawy. Na światłach i tak jest bezkonkurencyjny. Znakomite połączenie codziennego auta z wymaganiami kierowców, którzy lubią i umieją pojeździć.
3,2
~rychu
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0D 150KM 110kW
Niezły silnik, trochę klekocze w niskim zakresie obrotów ale w wyższym zakresie rewelacja,dynamika dość dobra, przydała by się poprawka skrzyni, biegi wchodzą dość topornie. Fatalne fotele po przejechaniu 40 km masz ból pleców, lepsze fotele miałem w 126p, brak podparcia lędźwiowego fotela kierowcy w samochodzie za 100 kpln to kiepski żart. Słabe reflektory, brak możliwości dokupienia w opcji xenonów!!! sprzedają je w wersji RS ale 16 000 dopłaty zamiast 2 500 to kolejny żart chciwych japończyków. Wykonanie wnętrza i system audo jak w lanosie, nie ma o czym pisać - bardzo złe. Baardzo drogi serwis 180 zł/h, a wymiana oleju i filtrów zajmuje im ponad 3.5 h, robimy wzystko żeby golić klienta.
4,7
~Piotr
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0D 150KM 110kW
Jeżdżę tym samochodem od kilku miesięcy, ale jestem zadowolony, silnik rewelacja, bardzo dobre przyspieszenie, spalanie 5,8 -7,2 , skrzynia ok., mam kubełkowe siedzenia, zresztą bardzo wygodne, rewelacyjnie trzyma się drogi, świetna widoczność, plus za duże lusterka. Fajne autko.
Subaru Impreza III Hatchback