Szukaj

Informacje o Subaru Impreza III Hatchback 2.5 WRX 230KM 169kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
To klasyka! Ale spokojnie – to, że auto ma sportowe korzenie, to nie znaczy, że w każdej konfiguracji będzie wstrzykiwało wam adrenalinę do krwioobiegu. Najtańsza, choć i tak droga jednostka benzynowa ma 1.5l i 107KM. Impreza, która ma taki motor pod maską jest raczej spokojną „posiadówą” u znajomych, niż wulgarnym party kilka tysięcy kilometrów od domu. Zaczątkiem mocniejszych doznań jest 2-litrowy silnik o mocy 150KM – minimum godne uwagi w tym aucie. Mocniejsze jest już tylko 2.5l 230-300KM. Kosztuje straszne pieniądze, jak na auto kompaktowe, ale dzięki niskiemu środkowi ciężkości i dużej mocy jest po prostu genialne. Z drugiej strony jest też 2-litrowy diesel o mocy 150KM, też w układzie bokser – sławny, mocny i dynamiczny, ale niezbyt opłacalny w przypadku zakupu w salonie.
czytaj więcej
Powagosław
Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy. ~Powagosław
Luzacjusz
Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2457 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 99,5 x 79 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPFI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Kama
Subaru Impreza III
Hatchback 2.5 WRX 230KM 169kW
No cóż. Do tej pory jeździłem roznymi samochodami aby przemiescic się z punktu A do B w celu załatwienia jakiejś sprawy, np. dojazdu do pracy. Wrx GH jest aktualnie pierwszym samochodem gdzie celem bywa jazda sama w sobie. Przypomnij sobie: kiedy po raz ostatni wyszedłem z domu aby się po prostu „przejechać”?... bokiem. Poza tym, z WRXem będziesz czekał na pierwszy śnieg niczym dziecko na św. Mikołaja i narzekał, ze drogowcy odśnieżyli jednak ulice. Niestety ~14/15L w porywach do 28 przy ostrym pałowaniu może zaboleć, ale co tam, przecież zamiast jeść możesz dotankowac. Seryjny wydech i hamulce to porażka. Tarcze wentylowane i dobre klocki ferodo lub hawk’i załatwią sprawę. Jeśli kupujesz, to szukaj auta z polskiego ASO z pewna historią. Zwróć uwagę na skrzynie biegów, stan blachy, Japończyk może (poważnie) korodowac. Po zakupie: często sprawdzaj i zmieniaj olej, lej dobre paliwo, na stacji po tankowaniu od czasu do czasu sprawdź ciśnienie w oponach, nie paluj na zimnym! Jeśli miałbym wybrać inne auto, to tylko STI.
4,2
~Vivik
Subaru Impreza III
Hatchback 2.5 WRX 230KM 169kW
To zależy dla kogo to auto ma być, jeżeli codziennie przemierzasz kręte pagórkowate tereny to napewno da ci sporo frajdy z jazdy więc ocena byłaby na 5. Jeżeli jeździsz głwónie po autostradzie albo prosty odcinek to będziesz rozczarowany. Ocene 4 wystawiłem dlatego że auto to posiada duży potencjał modyfikacji, jest bezpieczne i łatwe w prowadzeniu, daje dużo frajdy z jazdy, dla mnie jest to pierwszy samochód w życiu który sprawia że naprawde czuje się dobrym kierowcą. Subaru kupiłem dlatego że byłem znudzony jazdą przednionapędowymi autami, które może i są wygodne ale nudne.
4,5
~Mateusz
Subaru Impreza III
Hatchback 2.5 WRX 230KM 169kW
Niesamowity samochód. Nie wyobrażam sobie już jeżdzić innym autem aniżeli imprezą. Samochód przyciąga wzrok ludzi :)
Subaru Impreza III Hatchback