Szukaj

Informacje o Subaru Impreza III Hatchback 2.0 i 150KM 110kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
To klasyka! Ale spokojnie – to, że auto ma sportowe korzenie, to nie znaczy, że w każdej konfiguracji będzie wstrzykiwało wam adrenalinę do krwioobiegu. Najtańsza, choć i tak droga jednostka benzynowa ma 1.5l i 107KM. Impreza, która ma taki motor pod maską jest raczej spokojną „posiadówą” u znajomych, niż wulgarnym party kilka tysięcy kilometrów od domu. Zaczątkiem mocniejszych doznań jest 2-litrowy silnik o mocy 150KM – minimum godne uwagi w tym aucie. Mocniejsze jest już tylko 2.5l 230-300KM. Kosztuje straszne pieniądze, jak na auto kompaktowe, ale dzięki niskiemu środkowi ciężkości i dużej mocy jest po prostu genialne. Z drugiej strony jest też 2-litrowy diesel o mocy 150KM, też w układzie bokser – sławny, mocny i dynamiczny, ale niezbyt opłacalny w przypadku zakupu w salonie.
czytaj więcej
Powagosław
Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy. ~Powagosław
Luzacjusz
Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 75 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik chłodzony cieczą ze sterowaniem mikroprocesorowym
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 0
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~pmwas
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Subaru to przede wszystkim "legendarny" napęd AWD i silnik bokser. III generacja Imprezy zasłynęła ponadto kontrowersyjnym (piszą "lanosowatym" wyglądem nadwozia typu hatchback. Miało ono ponoć zainteresować marką "zwykłego Kowalskiego", szukającego rodzinnego hatchbacka (przynajmniej tak spekuluje prasa), a mnie się wydaje, że po prostu wpisuje się w ówczesny trend projektowania azjatyckich hatchbacków. Mógłby być bardziej stylowy, niemniej pisanie, że Hyundai i30 to przy nim designerski majstersztyk uważam za "lekką" przesadę. Wersja, którą mam przyjemność jeździć to najsłabsza wersja oferowana wówczas w MM Cars w Katowicach (wersji 1.5 w ogóle nie mieli), wyposażona w wolnossący silnik 2.0l, oczywiście w układzie bokser. Oczywiście Impreza to nie auto dla każdego, co wielokrotnie zaznaczyłem w poniższej recenzji. Zastosowanie napędu 4x4 i dosć mocnego boksera w ciężkim aucie ma swoje konsekwencje i dla kogoś, kto - choćby przez swój styl jazdy - nie skorzysta z dodatkowych możliwości, które te rozwiązania dają - auto stanie się tylko źródłem niepotrzebnych kosztów i nerwów...
4,1
~MICHASMAX
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
KTO NIE MIAŁ SUBARU NIE WIE CO TO JEST FAJNE AUTO. MIAŁEM OOOO I BETY ,NIE BYŁY TO SPACERÓWKI .MAM TRZECIE SUBARU, TERAZ. 1 BEZ TURBO I DAJE RADE. NA PAPIERZE NIE WYGLĄDA FAJNIE. BOXER I AWD ROBI ROBOTĘ I DUŻY PLUS PALI TYLE CO CO 4 ZERA I VW 1.6 "
4,1
~Michał
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Posiadałem to auto przez 2,5 roku. Przejechałem nim 40tys km. Niezaprzeczalną zaletą jest to jak dobrze trzyma się drogi. To auto stworzone do jazdy po krętych drogach. W mieście, zwłaszcza zakorkowanym, męczy się strasznie. Jak na 150KM dynamika nie powala.
Średnie spalanie dla Subaru Impreza III Hatchback 2.0 i 150KM 110kW 2007-2013
10,3
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Przeciętnie, bo jak ma być :) ? Dwulitrowy bokser w półtoratonowym aucie pali 9-11l/100km w cyklu mieszanym i "nie ma przebacz". Auto jest przy tym bardzo oporne na eco-driving, co jeden z diagnostów skomentował - "i dobrze, nie ma się co szczypać" ;) Części są oczywiście drogie, ale rzadko są potrzebne. Znów, czy 9-11l to mało czy dużo zależy od tego, czy wykorzystujesz potencjał auta. Jeśli dodatkowe kilogramy napędu AWD Ci się przydają - przebolejesz. Jeśli tylko dojeżdżasz sobie spokojnie do pracy i z powrotem - pewnie nie...
11,4
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Samochód prowadzi się wspaniale w zakrętach, po zrobionej mapie usuwającej "zamulenie" między 2-3 tys. obrotów auto zbiera się całkiem dobrze, przez co nie ma problemów z dynamicznym wyprzedzaniem. Aby dobrze służyło trzeba uważnie doglądać wszystkich komponentów oraz bieżąco serwisować.
10,3
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Według mnie spalanie jest dosyć wysokie. Samochód użytkowany 50/50 trasa i miasto. Wcześniej jeździłem bmw 320d które na pewnej trasie pozwalało na uzyskanie spalania na poziomie 4,9L ON. W tej samej trasie subaru potrzebowało 8,6L PB. Przerabiam na gaz, już postanowione.
Subaru Impreza III Hatchback