Szukaj

Informacje o Subaru Impreza III

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 2007, trzecia generacja Subaru Imprezy (symbol GH) na rynku europejskim zadebiutowała w wariancie hatchback (rozmiarami podobnym do poprzednika w odmianie sedan), co było wówczas sporym zaskoczeniem. Klasyczną wersję sedan przeznaczono przede wszystkim na rynek amerykański. Radykalne zmiany stylistyczne, którym poddano Imprezę także uznano za dyskusyjne. Subaru Impreza przestała być tak agresywna i krzykliwa, a zamiast tego stała się bardziej komfortowa i subtelna.
czytaj więcej
Powagosław
Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy. ~Powagosław
Luzacjusz
Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem. ~Luzacjusz

Subaru Impreza III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Kama
Subaru Impreza III
Hatchback 2.5 WRX 230KM 169kW
No cóż. Do tej pory jeździłem roznymi samochodami aby przemiescic się z punktu A do B w celu załatwienia jakiejś sprawy, np. dojazdu do pracy. Wrx GH jest aktualnie pierwszym samochodem gdzie celem bywa jazda sama w sobie. Przypomnij sobie: kiedy po raz ostatni wyszedłem z domu aby się po prostu „przejechać”?... bokiem. Poza tym, z WRXem będziesz czekał na pierwszy śnieg niczym dziecko na św. Mikołaja i narzekał, ze drogowcy odśnieżyli jednak ulice. Niestety ~14/15L w porywach do 28 przy ostrym pałowaniu może zaboleć, ale co tam, przecież zamiast jeść możesz dotankowac. Seryjny wydech i hamulce to porażka. Tarcze wentylowane i dobre klocki ferodo lub hawk’i załatwią sprawę. Jeśli kupujesz, to szukaj auta z polskiego ASO z pewna historią. Zwróć uwagę na skrzynie biegów, stan blachy, Japończyk może (poważnie) korodowac. Po zakupie: często sprawdzaj i zmieniaj olej, lej dobre paliwo, na stacji po tankowaniu od czasu do czasu sprawdź ciśnienie w oponach, nie paluj na zimnym! Jeśli miałbym wybrać inne auto, to tylko STI.
4,2
~pmwas
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Subaru to przede wszystkim "legendarny" napęd AWD i silnik bokser. III generacja Imprezy zasłynęła ponadto kontrowersyjnym (piszą "lanosowatym" wyglądem nadwozia typu hatchback. Miało ono ponoć zainteresować marką "zwykłego Kowalskiego", szukającego rodzinnego hatchbacka (przynajmniej tak spekuluje prasa), a mnie się wydaje, że po prostu wpisuje się w ówczesny trend projektowania azjatyckich hatchbacków. Mógłby być bardziej stylowy, niemniej pisanie, że Hyundai i30 to przy nim designerski majstersztyk uważam za "lekką" przesadę. Wersja, którą mam przyjemność jeździć to najsłabsza wersja oferowana wówczas w MM Cars w Katowicach (wersji 1.5 w ogóle nie mieli), wyposażona w wolnossący silnik 2.0l, oczywiście w układzie bokser. Oczywiście Impreza to nie auto dla każdego, co wielokrotnie zaznaczyłem w poniższej recenzji. Zastosowanie napędu 4x4 i dosć mocnego boksera w ciężkim aucie ma swoje konsekwencje i dla kogoś, kto - choćby przez swój styl jazdy - nie skorzysta z dodatkowych możliwości, które te rozwiązania dają - auto stanie się tylko źródłem niepotrzebnych kosztów i nerwów...
4,7
~jabłko
Subaru Impreza III
Hatchback 1.5 i 107KM 79kW
Witojcie... Autko kupione i sprowadzone oczywiście z zagranicy , użytkowane było niepełne 5 lat i 70% miasto i 30% w trasie . Sylwetka jak kto lubi , niektórzy porównują do Lanosa ale mi się podoba, jest bardzo porządnie zrobiona, trwała i zabezpieczona przed korozją.. . Wnętrze obszerne dla 4 osób nawet 5 osób może swobodnie się zmieścić ,bagażnik nie powala ale na wakacje da się spakować :-) i po oparciu tylnych siedzeń nie ma płaskiej podłogi tylko jest mały schodek w dół - można dzięki temu więcej zmieścić do bagażnika, Karoseria bardzo dobra odporna na wgniecenia i rdzę . Bardzo dobry układ jezdny , nie ma belki z tyłu skrętnej tylko normalne wahacze, dzięki temu wygodnie się jeździ . Bardzo dobry silnik i nie jest jakieś duże spalanie ja bym powiedział że przeciętne. ze względu właśnie na ten bezawaryjny silnik i wysoką jakość wykonania n kupił bym ten samochód znowu , dodatkowym atutem tego autka jest niezawodna elektryka i podzespoły,bardzo trwałe i mocne...nie powinno być problemu z późniejszą odsprzedażą tego samochodu chętnych na pewno nie zabraknie- model z tym silnikiem jest idealny dla rodziny, i co za tym idzie mała utrata na wartości . ja bardzo polecam Imprezę z tym silnikiem .
Średnie spalanie dla Subaru Impreza III
5,9 – 14,5
l/100 km
6,4
l/100 km
8,2 – 12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Subaru Impreza III
Sedan 2.5 WRX STI 300KM 221kW
Leci już 3 rok od kiedy zakupiłem używany samochód, żadnych przeróbek, wszystko pełna seria! Żadnych większych awarii i problemów, co prawda rocznie przejeżdzam około 8500km i od jakiegoś czasu wyjazdy służbowe, w tydzień 1300km. Jedynie z własnej obawy (ach, te opinie w necie!) wymieniłem rozrząd, oleje w skrzyni i dyferencjale, prawie natychmiast po zakupie. Olej wymieniam raz na rok tj. co ok. 10.000km. Wszystko gra i BUCZY :) Odnośnie samego spalania to maksymalnie na trasie dotychczas udało mi się zejść do 8.0 przy jeździe 80-90 czyli zgodnie z przepisami. W trasie przy jeździe swobodnej spalanie po przejechaniu 1000km 9.2, jazda głownie 140km, przyśpieszanie do 200 itp. W mieście to jest katorga, niestety. Dlatego zawsze tankuje za 100PLN i starczy mi to na przejechanie 140km plus zostaje jeszcze cała rezerwa tj. 10L Jak ktoś jest mało uzdolniony to cały bak wyleci w 20min. w każdym samochodzie.
10,4
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Przeciętnie, bo jak ma być :) ? Dwulitrowy bokser w półtoratonowym aucie pali 9-11l/100km w cyklu mieszanym i "nie ma przebacz". Auto jest przy tym bardzo oporne na eco-driving, co jeden z diagnostów skomentował - "i dobrze, nie ma się co szczypać" ;) Części są oczywiście drogie, ale rzadko są potrzebne. Znów, czy 9-11l to mało czy dużo zależy od tego, czy wykorzystujesz potencjał auta. Jeśli dodatkowe kilogramy napędu AWD Ci się przydają - przebolejesz. Jeśli tylko dojeżdżasz sobie spokojnie do pracy i z powrotem - pewnie nie...
11,4
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Samochód prowadzi się wspaniale w zakrętach, po zrobionej mapie usuwającej "zamulenie" między 2-3 tys. obrotów auto zbiera się całkiem dobrze, przez co nie ma problemów z dynamicznym wyprzedzaniem. Aby dobrze służyło trzeba uważnie doglądać wszystkich komponentów oraz bieżąco serwisować.
Subaru Impreza III