Szukaj

Informacje o Subaru Impreza I Sedan 1.8 i 4WD 103KM 76kW 1992-2000

Lata produkcji: 1992 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Imprezy (oznaczenie GC) produkowana w latach 1992-2000 jako następczyni modelu Leone. Według pierwotnych planów, auto miało nazywać się Loyale. Tradycyjnie dla marki Subaru, Impreza została wyposażona w silniki typu bokser. W 1997 roku model został poddany gruntownej modernizacji. Niebagatelny wpływ na rynkowy sukces samochodu miały jego rajdowe osiągnięcia, w tym tytuły mistrza świata kierowców i konstruktorów w latach 1995-97.
Powagosław
Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy. ~Powagosław
Luzacjusz
Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1820 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Subaru Impreza I Sedan 1.8 i 4WD 103KM 76kW 1992-2000
9,9
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Subaru Impreza I
Sedan 1.8 i 4WD 103KM 76kW
Spalanie dość wysokie jak na auto z tą pojemnością. Silnik 1.8l 103KM pali mi średnio 9.6l/100km. Dlaczego tak dużo? Stały, permanenty napęd na 4 koła z podziałem 50/50. Co ciekawe mocniejszy silnik 2.0 pali podobnie. Zauważełem też, że auto zachowuje się tak, jakby brało paliwo na godziny. Średnio 9h na jednym baku. Jadąc trasą 500km z prędkością 180-190km/h spaliło mi 8.8l/100km. Ta sama trasa z prędkością 120-130km/h 9.3l/100km. Poza tym jeżdżąc do pracy (30% poza miastem, 70% w mieście) spala mi 9.6-9.8l/100km bez względu na to czy jadę ostro czy łagodnie. (Dodam że spalanie było mniejsze o 0.5l/100km przed założeniem opon 195/50/R16 zamiast tradycyjnych 175/70/R14) Części kupuję tylko japońskie, nie są tak drogie, ale jednak kosztowne w połączeniu z robocizną. Wymiana kompletnego rozrządu (pasek, 3 rolki, naciąg, pompa wody) to koszt rzędu 800-1000zł. ASO omijam szerokim łukiem, bo przegląd z wymianą wszystkich części eksploatacyjnych przekroczyłby wartość auta.
11,7
Subaru Impreza I
Sedan 1.8 i 4WD 103KM 76kW
Tak jak pisałam wcześniej, na naprawy wydałam naprawdę bardzo mało pieniędzy. Na pewno ciut więcej trzeba wydać na naprawę karoserii, która niestety, typowo dla japończyków z tamtych lat, rdzewieje na potęgę.
9,7
Subaru Impreza I
Sedan 1.8 i 4WD 103KM 76kW
Świetne auto. Jak bym nie jeździł to i tak spalanie wychodzi 10/100km. Taki już urok tego auta, ale odpłaca się bezawaryjnością i wytrzymałością. No i świetnie się prowadzi :)
Subaru Impreza I Sedan