Szukaj

Informacje o Subaru Impreza I

Lata produkcji: 1992 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Imprezy (oznaczenie GC) produkowana w latach 1992-2000 jako następczyni modelu Leone. Według pierwotnych planów, auto miało nazywać się Loyale. Tradycyjnie dla marki Subaru, Impreza została wyposażona w silniki typu bokser. W 1997 roku model został poddany gruntownej modernizacji. Niebagatelny wpływ na rynkowy sukces samochodu miały jego rajdowe osiągnięcia, w tym tytuły mistrza świata kierowców i konstruktorów w latach 1995-97.
Powagosław
Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy. ~Powagosław
Luzacjusz
Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem. ~Luzacjusz

Subaru Impreza I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Subaru Impreza I

Liczba ocen: 88
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~kuba_tenerowicz
Subaru Impreza I
Kombi 2.0 16V 125KM 92kW
Świetny napęd, pancerny silnik o świetnej elastyczności jak na benzynę bez turbo. Bezawaryjność na poziomie czołgu i..... dużo rdzy. 20 lat eksploatacji i jazda po drogach sypanych solą wymagają co najmniej kilku remontów blacharskich w ciągu życia tego auta. Jeśli chodzi o mechaniczne aspekty to wystarczy dbać o podstawowy serwis. Samochód świetnie zaprojektowany od strony mechanicznej. Wszystko co ma się zepsuć daje o sobie znać minimum 50tys km wcześniej, a ewentualne naprawy trwają mniej więcej 30-60min. Może poza regulacją zaworów.... Generalnie świetny samochód któremu brakuje trochę wyciszenia.
3,8
~polishbastard
Subaru Impreza I
Sedan 1.6 i 4WD 90KM 66kW
Auto raczej dla ludzi ze spokojnym temperamentem. Nie lubi pałowania ani rajdów spod świateł. Nie jest synomimem luksusu ani obiektem westchnień sąsiadów i złodziei. Taka taczka do turlania się tu i tam. Auto nie jest popularne i dobrze, bo dzięki temu za niewielkie pieniądze otrzymujemy nasz mały powód do dumy - parkując pod sklepem pośród zaciekawionych właścicieli Golfów Trzecich i zarytych BMW po 20 turkach. Natomiast w zimę śmiejemy się im prosto w twarz, bo oni latają wokół swoich wymarzonych, niemieckich fur z łopatą, zaś nasz pokraczny konus rwie do przodu, nie bacząc na panującą aurę. Dlatego mimo wielu tajemniczych awarii, nadal pozostaję przy tej marce, na czas bliżej nieokreślony. Chyba to właśnie na tym polega magia Subaru.
3,7
~ms
Subaru Impreza I
Kombi 2.0 4WD 115KM 85kW
Samochód ogólnie przeciętny gdyby nie słynny napęd na cztery buty. Silnik fajnie pracuje, przy głośnym wydechu wydaje z siebie przyjemne dźwięki, co jednak na dalszą trasę potrafi być uciążliwe. Po układzie napędowym spodziewałem się czegoś więcej, tymczasem auto na śniegu i ciasnych mokrych zakrętach jest bardzo podsterowne a próba wyprowadzenia go gazem kończy się w większości tylko pogłębieniem zjawiska. Do 1997 roku napędy trwałe, po 1999 trzeba uważać na sprzęgło visco, które lubi się posypać (dostępne tylko OE- 2700 zł). W zimie raczej nic go nie zaskoczy, czy to lód czy zaspy, zawsze da radę. Koszty napraw trochę wyższe niż w \"normalnych\" japończykach za sprawą nietuzinkowych rozwiązań, choć części eksploatacyjne na podobnym poziomie. Wyciszenie przeciętne, dla czterech dorosłych osób ciasnawo. Warto poznać samochód na własnej skórze, jednak nie ma to to nic wspólnego z wersjami turbo. Spokojnie auto dla spokojnego starszego pana.
Średnie spalanie dla Subaru Impreza I
6,6 – 14,4
l/100 km
10,4 – 14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,0
Subaru Impreza I
Sedan 2.0 Turbo GT 4WD 211KM 155kW
Przede wszystkim takim autem nikt nie jeździ jak emeryt, więc trzeba wziąć na to poprawkę. Spalanie w mieście - w zatłoczonym mieście to pewnie i ponad 20 litrów spali. W mniej zatłoczonym myślę, że można zejść do 13-14, jadąć w miare dynamicznie. Jak ktoś będzie pajacować po mieście i jeździć do odcinki to myślę, że może i 40 litrów wsunąć. Minusem auta są koszty utrzymania - to już moje trzecia impreza i niestety, w każdą na dzień dobry musiałem włożyć minimum 10 tys. Ludzie kupując takie auto nieraz za 20k nie liczą sie z tym, że w ciągu roku trzeba połowę tego włożyć:D Póki jeździmy seryjnym autem to nie jest tak źle. Myślę, że jak już wszystko dorpowadzi siędo porządku to utrzymanie w ok. 3-5 tys rocznie jest realne. Niestety jak się zacznie dłubać to koszty rosną 2-3 krotnie, choćby samo strojenie to 1500zł.
17,7
Subaru Impreza I
Sedan 2.0 Turbo GT 4WD 211KM 155kW
Moje auto to subaru impreza gt my 99 z silnikiem 2.0 turbo 218 km ktorego nie ma na liscie. Jezdzac dynamicznie po miescie nie przyciskajac na maxa za czesto co jest bardzo kuszace i ciezko sie powstrzymac, mozna osiagnac spalanie na poziomie 18 do 20 litrow. kiedys probowalem jechac oszczednie czyli na tzw. podcisnieniu obroty silnika max do 3000 delikatnie naciskajac pedal gazu i udalo sie zejsc do okolo 12 do 13 litrow po miescie. ale wytrzymalem tylko 100 km :-). na trasie mozna osiagnac minimalne spalanie 9 do 10 litrow .ale jesli tylko zaczniemy wyprzedzac i szybciej jehc to oczywiscie ta wartosc bedzie rosla. niestety ale przyjemnosci kosztuja i nie ma sie co ludzic ze to auto bedzie palic malo. w koncu nie kupuje sie subaru z takim silnikiem zeby sie toczyc 50 km/h.
10,0
Subaru Impreza I
Kombi 2.0 4WD 115KM 85kW
Impreza to samochód z napędem na cztery koła, stałym. Jeśli ktoś hamuje przed zakrętami, hamuje na prostej podczas wymijania, w ogóle wymienia klocki hamulcowe co 10 000km to to nie jest auto dla was. Szukacie ekonomicznego auta którego spalanie nie przekroczy 7l/100km to nie pchajcie się na Imprezę której nie zrobiono jej dla was. Jeśli jednak cenisz bezpieczeństwo jazdy, pełna kontrolę w każdej sytuacji i niezawodność a do tego lubisz uczucie jakie towarzyszy przeciętnemu śmiertelnikowi podczas urzywania przedmiotów tak bardzo zbliżonych do doskonałości jak to tylko możliwe to spalanie wyższe o 2l/100km powyżej przeciętnej w klasie nie będzie dla was problemem. Pozdrawiam.
Subaru Impreza I