Szukaj

Informacje o Subaru Impreza

Lata produkcji: 1992 – 2024
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1992 (na Starym Kontynencie dostępny od roku 1994), model z segmentu C (niższa klasa średnia). W gamie marki Subaru Impreza jest następcą modelu Leone. Olbrzymią popularność Impreza uzyskała przede wszystkim za sprawą triumfów w Rajdowych Mistrzostwach Świata, dzięki którym stała się samochodem kultowym. Od początku swojej obecności na rynku Subaru Impreza nagradzana była wiele razy (m.in. nagroda „Samochód Roku 2000” według magazynu „Wheels”). Nazwa Impreza pochodzi od „impresa” – włoskiego słowa, które tłumaczy się jako „osiągniecie”.
czytaj więcej
Powagosław
Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy. ~Powagosław
Luzacjusz
Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem. ~Luzacjusz

Subaru Impreza – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Subaru Impreza

Liczba ocen: 239
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~rafalski
Subaru Impreza II
Kombi 2.0 i 16V 160KM 118kW
Świetny samochód, może trochę przestarzały w roku produkcji, brakowało trochę nowoczesności w porównaniu z konkurencją. Cztero stopniowy automat w 2007 roku trochę słabo i tyle w kwestii lekkiej krytyki. Generalnie auto świetne mechaniczne serwisowany w ASO, nigdy nie miałem najmniejszego problemu prócz wymiany baterii i żarówek. Wykończenie poprawne dużo plastików i tkanin tapicerki, ale bardzo dobrej jakości, dużo pali w porównaniu z konkurencją, trochę głośno we wnątrz samochodu przy prędkościach autostradowych. Generalnie byłem bardzo zadowolony z tego samochodu jedzilem przez dziesięć lat.
4,6
~Piotr
Subaru Impreza II
Kombi 1.5 i 105KM 77kW
Praktyczne i przyjemne w prowadzeniu. Jedno z bardziej niedocenionych samochodów w cenie do 15000zł. Pięknie brzmiący i kręcący się wysoko boxer pod maską, stały napęd na cztery koła i satysfakcjonująco dobrze wykonane przyrządy sprawiają że jazda tym samochodem to przyjemność. Bardzo dobrze zaprojektowane (jednocześnie trzymające auto przyklejone do drogi i nie tak skomplikowane jak u niemieckiej konkurencji) zawieszenie daje poczucie kontroli i bezpieczeństwa. Ten samochód nie izoluje od drogi tylko zachęca do poznania każdej jej części, przez to nie jest to samochód dla każdego - nie jest idealnie wyciszony ani niesamowicie miękki - ale za to jest dla osób szukających doznań z jazdy, dlatego jest to na pewno auto warte polecenia.
4,1
~kuba_tenerowicz
Subaru Impreza I
Kombi 2.0 16V 125KM 92kW
Świetny napęd, pancerny silnik o świetnej elastyczności jak na benzynę bez turbo. Bezawaryjność na poziomie czołgu i..... dużo rdzy. 20 lat eksploatacji i jazda po drogach sypanych solą wymagają co najmniej kilku remontów blacharskich w ciągu życia tego auta. Jeśli chodzi o mechaniczne aspekty to wystarczy dbać o podstawowy serwis. Samochód świetnie zaprojektowany od strony mechanicznej. Wszystko co ma się zepsuć daje o sobie znać minimum 50tys km wcześniej, a ewentualne naprawy trwają mniej więcej 30-60min. Może poza regulacją zaworów.... Generalnie świetny samochód któremu brakuje trochę wyciszenia.

Raporty spalania Subaru Impreza

Liczba raportów: 341
Średnie spalanie dla Subaru Impreza
5,9 – 15,7
l/100 km
6,4
l/100 km
8,2 – 18,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,9
Subaru Impreza II
Kombi 2.0 i 16V WRX 225KM 165kW
Wysokiej jakości instalacja LPG czyni wrx samochodem dobrym na każdy dzień pod względem ekonomii. W trasie długie stosunkowo przełożenia skrzyni biegów okazują się atutem- 11/100 przy prędkościach 120-130km/h w trasie to dobry wynik jeśli chodzi o gaz. Wizyta na torze Kielce to niemal 30/100 przy tankowaniu na stacji ale oczywiście beznzyny- wynik nie zaskoczył . Coś za coś. Poza tym jeśli chodzi o jazdę na codzien to najbardziej może być uciążliwe dla niewprawionych bardzo twarde sprzęgło i duża turbo dziura- do 3000 obr auto nie odjeżdża. Może to też wina innej turbiny w moim egzemplarzu ale jednak. Unikać jak ognia silników 2.5 wrx i wrx sti.
11,4
Subaru Impreza III
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Samochód prowadzi się wspaniale w zakrętach, po zrobionej mapie usuwającej "zamulenie" między 2-3 tys. obrotów auto zbiera się całkiem dobrze, przez co nie ma problemów z dynamicznym wyprzedzaniem. Aby dobrze służyło trzeba uważnie doglądać wszystkich komponentów oraz bieżąco serwisować.
10,8
Subaru Impreza II
Sedan 2.0 i 16V WRX 218KM 160kW
Impreza WRX mapa 265km, krótsza skrzynia biegów od forestera, więc teoretycznie powinno palić więcej niż seria. Najwyższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 13,6l/100km. Jeżdżąc wyłącznie na krótkich odcinkach 12-12,5l. Odcinki nadal krótkie, ale pozwalające się silnikowi zagrzać okolice 11l. Odcinki trochę dłuższe, ale jeszcze nie trasa schodzi spokojnie do 10. W trasie najmniej miałem 8.5l. Raport dotyczy paliwa 98 z Orlenu.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
4,0
Subaru Impreza II
Kombi 2.0 i 16V 160KM 118kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Impreza wyposażona jest w silnik EJ20F przystosowany do zasilania gazem i pierwsza instalacją gazowa (StarGas) była montowana w salonie Subaru podczas przeglądu na 20k km. Przy przebiegu ~160k km wymieniłem instalację ze wzglądu na problemy z wtryskami, parownikiem i serwisowaniem. Do dziś samochód przejechał 170k km z czego ~150k km z zasilaniem gazowym i silnik chodzi...
5,0
Subaru Impreza II
Sedan 2.0 i 16V WRX 225KM 165kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 65 tys. km
użytkowana przez: 95 tys. km
Silnik bardzo mocny , spalanie w granicach 16 litrów przy spokojnej jeździe . Przy mocniejszej i dynamicznej jeździe spalanie wzrasta do 20 litrów . Instalacja nie koliduję w żaden sposób z silnikiem.
5,0
Subaru Impreza II
Sedan 2.0 i 16V WRX 225KM 165kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Silnik boxer jest niesamowitym osiągnięciem inżynierów jednak jego apetyt na paliwo potrafi wkurzyć nie jednego fana motoryzacji . Spalanie auta dochodziło do 20 litrów benzyny przy dynamicznej jeździe , podczas zastosowania instalacji wartość ta w przybliżeniu wynosi tyle samo jednak gazu. Koszty spadły o połowę .
Subaru Impreza