Szukaj

Informacje o Subaru Forester IV Terenowy 2.0i 150KM 110kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Czwarta generacja Subaru Forestera pojawiła się na rynku w 2013 r. Stylistycznie model ten ponownie został znacząco odmieniony. Jego rozmiary także uległy powiększeniu – jest o 35 mm dłuższy, 15 mm szerszy i 20 mm wyższy. Zwiększono również rozstaw osi. Tak jak poprzednie generacje, Forester IV powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Impreza. Niektóre techniczne rozwiązania ma również wspólne z modelem Legacy. Podobnie jak model poprzedniej generacji, Subaru Forester IV dostępny jest także w wersji z silnikiem Diesla.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 198 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Symmetrical AWD
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Sanfot
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0i 150KM 110kW
Jakby było 3,5 gwiazdki to tyle by dostał. 3 to za mało a 4 to troszkę naciągnięte. Moje wyobrażenie o tym wymarzonym aucie było nieco lepsze.. Wyśniłem sobie subaru forestera, to mam . Pierwsza terenówka, pierwszy automat, pierwszy lineartronic - może za dużo zmian na raz.. Sprawdza się rewelacyjnie poza asfaltem ( ale nie jestem typowym off-roadowcem ), da się nim zaparkować w miejscach niedostępnych dla wielu aut, nawrócić na małej przestrzeni. Jednak pazerność na paliwo, mało sprawne przełożenie, zwłaszcza przy ruszaniu z miejsca i mułowatość to spore minusy. Ilość drobiazgów, które bym zrobił inaczej też jest spora.
3,2
~Jeronimo
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0i 150KM 110kW
Niestety, byłem wielkim fanem marki, ale już nie jestem... Subaru Forester 2.0i manual był dla mnie wielkim rozczarowaniem. Zdecydowałem się na auto nowe, z salonu ze skrzynią manualną bo lubię jeździć a markę Subaru otacza u nas normal mistyczna aura aut wyjątkowych i specjalnych. Auto okazało się bardzo przeciętne i zwyczajne, a w tej konfiguracji silnikowej nie dawało przyjemności z jazdy, za to powodowało powracające frustrację. Silnik za słaby do tego auta, skrzynia źle zestopniowana, charakterystyka silnika, skrzyni i pedału przyspieszenia powoduję że nie sposób jeździć tym autem płynnie (chyba że w ślimaczym tempie). Byłem rozczarowany i sprzedałem samochód. Odetchnąłem z ulgą. Na pewno zaletą subaru jest stosunkowo niewielka utrata wartości.
4,4
~dimon55
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0i 150KM 110kW
Krótkie podsumowanie: Auto proste w swojej budowie, oferujące świetne właściwości jezdne, świetną widoczność, poczucie bezpieczeństwa, bardzo dobry komfort (przestrzenny) i dobrą ładowność (podróżuję często 4 osoby plus rowery/rowerki). Po założeniu instalacji LPG, też jest super-ekonomiczne. Oceniam Forestera jako bezawaryjny samochód, który będzie tani w użytkowaniu jeśli poważne awarie (rzadkie) nie zmuszą z korzystania z ASO. Wady: kiepskie hamulce jak na markę dbającą o bezpieczeństwo, nie najlepsze wyciszenie przy prędkościach autostradowych oraz jakość pierwszego montażu niektórych elementów. Mimo wszystko 5 gwiazdek bo byłem świadomy wielu wad, a radość użytkowania jest wielka nawet po 5 latach. Trudno czasem to racjonalnie wytłumaczyć.:)
Średnie spalanie dla Subaru Forester IV Terenowy 2.0i 150KM 110kW 2013-2016
9,4
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0i 150KM 110kW
Auto ma 11500km przebiegu. Jeżdzę nim przez kilka dni. Początek to horror - ok. 13.5l/100km w mieście przy średnich korkach. Auto nie ma "depnięcia", przyspiesza sprawnie ale okupione jest to dużym spalaniem. W trasie udało mi się zejść do ok. 6.7l/100km, ale w większości jechałem 80-90km/h i to za ciężarówką. Na autostradzie przy średniej 120-130km/h spalił wd. komputera ok. 8.6l/100km. Podsumowując, jest to auto dla osób, które zbytnio się nie spieszą i mają dużo $$ na paliwo. Dla mnie osobiście jest to porażka w stosunku do diesla spod znaku Subaru.
9,7
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0i 150KM 110kW
Auto ma 11500km przebiegu. Jeżdzę nim przez kilka dni. Początek to horror - ok. 13.5l/100km w mieście przy średnich korkach. Auto nie ma "depnięcia", przyspiesza sprawnie ale okupione jest to dużym spalaniem. W trasie udało mi się zejść do ok. 6.7l/100km, ale w większości jechałem 80-90km/h i to za ciężarówką. Na autostradzie przy średniej 120-130km/h spalił wd. komputera ok. 8.6l/100km. Podsumowując, jest to auto dla osób, które zbytnio się nie spieszą i mają dużo $$ na paliwo. Dla mnie osobiście jest to porażka w stosunku do diesla spod znaku Subaru.
9,7
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0i 150KM 110kW
Auto ma 11500km przebiegu. Jeżdzę nim przez kilka dni. Początek to horror - ok. 13.5l/100km w mieście przy średnich korkach. Auto nie ma "depnięcia", przyspiesza sprawnie ale okupione jest to dużym spalaniem. W trasie udało mi się zejść do ok. 6.7l/100km, ale w większości jechałem 80-90km/h i to za ciężarówką. Na autostradzie przy średniej 120-130km/h spalił wd. komputera ok. 8.6l/100km. Podsumowując, jest to auto dla osób, które zbytnio się nie spieszą i mają dużo $$ na paliwo. Dla mnie osobiście jest to porażka w stosunku do diesla spod znaku Subaru.
Subaru Forester IV Terenowy