Szukaj

Informacje o Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Czwarta generacja Subaru Forestera pojawiła się na rynku w 2013 r. Stylistycznie model ten ponownie został znacząco odmieniony. Jego rozmiary także uległy powiększeniu – jest o 35 mm dłuższy, 15 mm szerszy i 20 mm wyższy. Zwiększono również rozstaw osi. Tak jak poprzednie generacje, Forester IV powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Impreza. Niektóre techniczne rozwiązania ma również wspólne z modelem Legacy. Podobnie jak model poprzedniej generacji, Subaru Forester IV dostępny jest także w wersji z silnikiem Diesla.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2400-3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Europejczyk
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Jest to moj kolejny Subaru Forester XT. Poprzednikiem przejeździłem bezproblemowo i bezawaryjnie 150 tyś km i nie miałem cienia wątpliwości że następnym moim autem będzie kolejny Forester XT. Trafił się zadbany i z małym przebiegiem ok 42 tyś. km, z polskiego salonu i w bogatszej wersji Platinium (poprzednik był w wersji Sport, czyli bez szklanego dachu, bez skórzanej tapicerki i skromniejszym zestawem audio). Przejechałem tym egzemplarzem ponad 10 tys. km i nie mam wątpliwości że w swojej kategorii cenowej model ten nie ma konkurencji.
4,9
~Tworek
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Jest to samochód idealny. Szybki, wygodny i niezawodny. Ma dużą kabinę - wszystkie x3 i q5 są bez szans pod kątem ilości miejsca. Prowadzi się świetnie. Ja wymieniłem tylko w aso tylny stabilizator na grubszy 20mm. Kosztuje to 400 zł ale znacznie zmniejsza przechyły na zakrętach. Z wad mogę wymienić niskiej jakości plastiki i pseudo skórzaną tapicerkę, która przetarła się na boku i została wymieniona na gwarancji a także niezbyt wygodne fotele - bez regulacji lędzwiowej i jakieś takie krótkie. Np. Toyota RAV jest dużo lepiej wykonana. Ale dla mnie ważniejsze jest to jak samochód jedzie.
4,2
~Michał
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Długo zastanawiałem się nad kupnem tego samochodu. W czerwcu urodziła mi się córka i zapadła decyzja o kupnie większego auta. Wybór padł na Forestera XT (rozważałem jeszcze Mazdę CX-5) Zadecydowała wielkość samochodu w środku - Subaru jest naprawdę bardzo pojemne dzięki kanciastej bryle. Co do silnika - super! auto ma mocy w nadmiarze. Dynamicznie przyspiesza, dźwięk bardzo przyjemny dla ucha - ogólnie wow! Skrzynia - automat bezstopniowy- troszkę z innej epoki - czasem ma się wrażenie nie jest to najlepszy element. Fajna jest możliwość zmiany trybów jej pracy. Uklad jezdny- przy jeździe do 140km/h super. Bardzo stabilny. Dobrze sie prowadzi. Może lekko podsterowny. Powyżej zdecydowanie zmniejsza sie komfort jazdy - ale przesiadłem się z sedana więc myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. O spalaniu nie będę się bardzo rozpisywał bo wiedziałem, że kupując wersję XT na pewno będzie duże. Czy przeszło moje oczekiwania - tak. Przy w miarę normalnej jeździe spala ok 12l/100km. Do tego niewielki bak (60 litrów) więc dystans to niecale 500km. Jeśli chodzi o materiały - to myślę, że fajny stosunek jakości do ceny. Jest OK. A i dość głośny jest - szczególnie przy dużych prędkościach. Na uwagę zasługuje tez audio Harmana Kardona - naprawdę dobre nagłośnienie. Generalnie samochód godny polecenia i drugi raz wybrałbym ten sam model - POLECAM
Średnie spalanie dla Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW 2013-2015
10,7
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Jeżdżąc na krótkie dystanse spalanie wychodzi pomiędzy 12,5 - 13,5. Przebywam krótką drogę do pracy 5 km i silnik dopiero łapie odpowiednią temperaturę pracy. Przy dłuższych jazdach po mieście w zależności od ilości korków można zejść do 10l. W trasie na drogach lokalnych przy prędkości do 90 km udało mi się zejść do 7,5l. Jazda w trasie do 140 km/h wychodzi koło 10,5l. Wszystko uzależnione jest od dynamiki przyspieszania. Na trasie Warszawa Kraków raz spaliłem cały bak w jedną stronę i spalanie na poziomie 16l. Przy płynnej jeździe w drodze w drugą stronę wyszło 11,5l, przy prędkościach do 180 km/h. Turbina żyje, turbina pije:)
11,5
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Średnie spalanie z kilku tysięcy to 12,2l/100km przebieg w 80% duże miasto (Warszawa) . W trasie na drodze krajowej jadąc około 100km/h spalanie to niecałe 8l, przy prędkościach autostradowych około 10l. W korkach w dużym mieście 12-14l.
11,1
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Przy oszczędnej jeździe miasto to 10 , trasa 9 , a normalnie trzeba liczyć około 11- 12 L jedziesz 20 km i spalanie masz np około 9,5 jedno mocne depniecie na dystansie 3 , 4 km i spalanie wychodzi już 11 L ale auto daje radę nawet skodzie vrs 2020a nie jest to wyścigówka;) tylko leśnik
Subaru Forester IV Terenowy