Szukaj

Informacje o Subaru Forester IV Terenowy

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Czwarta generacja Subaru Forestera pojawiła się na rynku w 2013 r. Stylistycznie model ten ponownie został znacząco odmieniony. Jego rozmiary także uległy powiększeniu – jest o 35 mm dłuższy, 15 mm szerszy i 20 mm wyższy. Zwiększono również rozstaw osi. Tak jak poprzednie generacje, Forester IV powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Impreza. Niektóre techniczne rozwiązania ma również wspólne z modelem Legacy. Podobnie jak model poprzedniej generacji, Subaru Forester IV dostępny jest także w wersji z silnikiem Diesla.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz

Subaru Forester IV Terenowy – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,3 m
Długość 4595 mm
Szerokość 1795 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1735 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1545 mm
Rozstaw kół - tył 1550 mm
Prześwit 220 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1577 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Europejczyk
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Jest to moj kolejny Subaru Forester XT. Poprzednikiem przejeździłem bezproblemowo i bezawaryjnie 150 tyś km i nie miałem cienia wątpliwości że następnym moim autem będzie kolejny Forester XT. Trafił się zadbany i z małym przebiegiem ok 42 tyś. km, z polskiego salonu i w bogatszej wersji Platinium (poprzednik był w wersji Sport, czyli bez szklanego dachu, bez skórzanej tapicerki i skromniejszym zestawem audio). Przejechałem tym egzemplarzem ponad 10 tys. km i nie mam wątpliwości że w swojej kategorii cenowej model ten nie ma konkurencji.
4,2
~Sanfot
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0i 150KM 110kW
Jakby było 3,5 gwiazdki to tyle by dostał. 3 to za mało a 4 to troszkę naciągnięte. Moje wyobrażenie o tym wymarzonym aucie było nieco lepsze.. Wyśniłem sobie subaru forestera, to mam . Pierwsza terenówka, pierwszy automat, pierwszy lineartronic - może za dużo zmian na raz.. Sprawdza się rewelacyjnie poza asfaltem ( ale nie jestem typowym off-roadowcem ), da się nim zaparkować w miejscach niedostępnych dla wielu aut, nawrócić na małej przestrzeni. Jednak pazerność na paliwo, mało sprawne przełożenie, zwłaszcza przy ruszaniu z miejsca i mułowatość to spore minusy. Ilość drobiazgów, które bym zrobił inaczej też jest spora.
3,2
~Jeronimo
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0i 150KM 110kW
Niestety, byłem wielkim fanem marki, ale już nie jestem... Subaru Forester 2.0i manual był dla mnie wielkim rozczarowaniem. Zdecydowałem się na auto nowe, z salonu ze skrzynią manualną bo lubię jeździć a markę Subaru otacza u nas normal mistyczna aura aut wyjątkowych i specjalnych. Auto okazało się bardzo przeciętne i zwyczajne, a w tej konfiguracji silnikowej nie dawało przyjemności z jazdy, za to powodowało powracające frustrację. Silnik za słaby do tego auta, skrzynia źle zestopniowana, charakterystyka silnika, skrzyni i pedału przyspieszenia powoduję że nie sposób jeździć tym autem płynnie (chyba że w ślimaczym tempie). Byłem rozczarowany i sprzedałem samochód. Odetchnąłem z ulgą. Na pewno zaletą subaru jest stosunkowo niewielka utrata wartości.
Średnie spalanie dla Subaru Forester IV Terenowy
9,4 – 10,7
l/100 km
6,9
l/100 km
8,8 – 11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Jeżdżąc na krótkie dystanse spalanie wychodzi pomiędzy 12,5 - 13,5. Przebywam krótką drogę do pracy 5 km i silnik dopiero łapie odpowiednią temperaturę pracy. Przy dłuższych jazdach po mieście w zależności od ilości korków można zejść do 10l. W trasie na drogach lokalnych przy prędkości do 90 km udało mi się zejść do 7,5l. Jazda w trasie do 140 km/h wychodzi koło 10,5l. Wszystko uzależnione jest od dynamiki przyspieszania. Na trasie Warszawa Kraków raz spaliłem cały bak w jedną stronę i spalanie na poziomie 16l. Przy płynnej jeździe w drodze w drugą stronę wyszło 11,5l, przy prędkościach do 180 km/h. Turbina żyje, turbina pije:)
11,5
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Średnie spalanie z kilku tysięcy to 12,2l/100km przebieg w 80% duże miasto (Warszawa) . W trasie na drodze krajowej jadąc około 100km/h spalanie to niecałe 8l, przy prędkościach autostradowych około 10l. W korkach w dużym mieście 12-14l.
11,1
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Przy oszczędnej jeździe miasto to 10 , trasa 9 , a normalnie trzeba liczyć około 11- 12 L jedziesz 20 km i spalanie masz np około 9,5 jedno mocne depniecie na dystansie 3 , 4 km i spalanie wychodzi już 11 L ale auto daje radę nawet skodzie vrs 2020a nie jest to wyścigówka;) tylko leśnik
Subaru Forester IV Terenowy