Szukaj

Informacje o Subaru Forester III 2.0D 147KM 108kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W aucie dostępne są dwie moce. 150KM generuje zarówno 2-litrowy diesel, jak i 2-litrowa „benzyna”, oba znane z pozostałych modeli producenta. Samochód nie należy do najlżejszych, ale taka moc wystarczy przeciętnym kierowcom. Diesel jest bardzo dobry - turbodziura nie jest duża, a dźwięk całkiem ładny. Motor benzynowy trzeba „kręcić”, żeby pokazał na co go stać, ale do zwykłej jazdy w trasie i mieście w zupełności wystarczą średnie i niskie obroty. Jeśli lubicie czasem „przycisnąć” to dużo lepszym wyborem będzie doładowane, benzynowe 2.5l liczące 230KM. „Setka” w około 7 sekund, napęd na cztery koła – to jest dopiero zabawa.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-2400 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik chłodzony cieczą, sterowany microprocesorem
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~andov
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Jeździłem tym samochodem przez prawie 10 lat i przejechałem około 160 tyś km, więc miałem okazję dość dobrze poznać ten model Subaru. Forestera Diesla kupiłem w 2008 roku i był to jeden z pierwszych egzemplarzy na polskim rynku. Frajdą z jazdy kupił mnie od pierwszego dnia, ale dopiero w trakcie eksploatacji odkryłem jego zalety, o których wcześniej nie miałem pojęcia. Foresterem zainteresowałem się dopiero po namowie znajomych, bo zmyliły mnie porównania z innymi SUVami, które najczęściej podsumowują go jednym zdaniem – najdalej zajedzie w terenie. Czyli gdy ktoś nie planuje jeździć w teren, to nie potrzebuje Forestera. Nic bardziej mylnego!!! Ten samochód ma rzeczywiście fenomenalny napęd 4x4, ale ten napęd przydaje się NA CODZIEŃ, a zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych. Żeby to zrozumieć, trzeba pojeździć Foresterem w zimie, a następnie przesiąść się do innego SUVa, w którym jakaś elektronika dołącza tylne koła. To nie ta liga. Dlatego jeśli na co dzień pewne rzeczy w tym samochodzie mogą denerwować, to Foresterowi wszystko się wybacza w dniu, w którym spadnie pierwszy śnieg. I naprawdę buzia się śmieje, gdy po starcie na śniegu spod świateł po 100 m widać w lusterku wstecznym, że pozostałym dopiero udało się ruszyć....
3,5
~striker
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Świetne auto, doskonale się prowadzi, dość sztywny i twardy, jak na SUV'a (prowadzeniem i twardością bije na głowę Q5), drogi trzyma się jak przyklejony. Z pewnością nie jest to auto do jazdy po lesie, co mogłaby wskazywać nazwa modelu. Przestronny. Słabo wyciszony fabrycznie, audio woła o pomstę do nieba, tak samo, jak materiały użyte we wnętrzu - plastiki twarde (ale nie trzeszczą), lakierowane elementy łatwo się ryszą. Fotele się wycierają - boczki, natomiast część pod 4 literami łatwo mechaci. Diesel z aspiracjami benzyny - kocha wysokie obroty, jest bardzo dynamiczny ale ... zarazem awaryjny: - Jaja z sprzęgłem w pierwszych latach produkcji ( SIP zmieniło soft ECU aby nie palono sprzęgieł, osoby, które miały przyjemność Subaru Boxer Diesel (SBD) z pierwszych lat produkcji twierdzą, że ten silnik został wykastrowany przez zmianę oprogramowania). - Jeszcze większe jaja z panewkami głównymi - do rocznika 2011 było wiele przypadków przekręcenia panewki - koszt naprawy rzędu 25 - 30 tysięcy złotych. W 2011 roku mówi się o nieoficjalnych poprawkach konstrukcyjnych. - Problemy z DPF, z którymi obecnie i ja się borykam.
3,8
~Jerzy
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Jestem posiadaczem tego samochodu od początku, tj. od lutego 2009. Jeździłem nim w zasadzie tylko ja, czasem żona, ostatnio syn. W mojej opinii gdyby silnik diesla był bardziej dopracowany, a mechaniczne zestrojenie układu silnik-skrzynia biegów było lepsze, byłby to pojazd idealny. Niestety występujące usterki mechaniczne (w kolejności: sprzęgło i koło dwumasowe, silnik i na końcu skrzynia biegów) były bardzo denerwujące, chociaż serwis dość kompetentnie sobie z nimi radził. . Do czasu zmiany oprogramowania występowały usterki sprzęgła (wymiana wraz z kołem dwumasowym) i co jakiś czas zapycha się EGR, ale to akurat norma w dieslach i dobrze jest, że w subaru bez problemu się go czyści (chociaż jedna wymiana też była). Gdyby nowy kosztował 80 000 nie miałbym pretensji, a tak na razie uczucia mam mieszane, bo chociaż jeździ się rewelacyjnie, to jednak sama przyjemnośc z jazdy to nie wszystko. Przyjemnośc zresztą uległa wyrażnemu pogorszeniu po zmianie oprogramowania silnika, by chronić sprzęgło. W sumie, gdyby nie niepewność, dotyczaca jakości komponentów napędowych, pewnie kupiłbym kolejny egzemplarz, a tak mamy do czynienia z klasycznym spadkiem zaufania do marki.
Średnie spalanie dla Subaru Forester III 2.0D 147KM 108kW 2009-2012
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
autem przed chip-tuningiem nie dało się jeździć z przyjemnością. sposób zestopniowywania skrzyni biegów nie pozwalał się zdecydować, czy w warunkach miejskich jeździć na 3 czy 4 biegu. po chipowaniu auto dostało 175 km oraz moment 400 MN co przełożyło się na większą elastyczność silnika i podwyższoną dynamikę bez zwiększenia zużycia oleju napędowego. minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 4,9l/100 km ciągnąc się we mgle za ciężarówką na dystansie 250 km. przy spokojnej jeździe na trasie spalanie około 5,5 - 6 /100 km. Miasto to minimum 7,6l/100km jazda na autostradzie wypada podobnie jak w mieście 7,6 - 9,5 w zależności od fantazji oraz ciężaru nogi kierowcy. wszystko co zostało napisane o spalaniu dotyczy spalania rzeczywistego, ponieważ jak już inni wspominali komputer z reguły zaniża faktyczne spalanie. jeśli chodzi o koszty eksploatacji, to auto praktycznie bezawaryjne. koszty części nieco wyższe niż aut europejskich, pod warunkiem, że napraw dokonujemy u zaprzyjaźnionego mechanika, dla przykładu wymiana świec żarowych w serwisie to koszt 2000zł przy założeniu, że świece się ukręca, u zaprzyjaźnionego mechanika 700zł z odwiercaniem wszystkich świec generalnie z auta jestem zadowolony, najwierniejszy minus auta, to jego wygłuszenie.
7,2
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Szukając SUV-a z założenia w myślach zaakceptowałem średnie spalanie na poziomie min. 10l/100km. Jak przeczytałem dane Forestera dotyczące spalania, to i tak im nie zaufałem ponieważ w tym obszarze większość producentów od pewnego czasu podaje spalanie pożądane przez potencjalnych nabywców a nie rzeczywiste. W moim aucie po przejechaniu prawie 50 tyś. km średnie spalanie 7,2 i co dziwne jest to moje pierwsze auto które w mieście pali mniej (średni 6,5l/199) niż w trasie przy 140km/h (średnio 8l/100) i to na zwykłym ON bez tzw. "ulepszaczy" z popularnych sieciowych stacji.
7,3
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
trzeba przyznać, że jak na auto ze stałym napędem 4x4 wyniki bardzo przyzwoite (jazda normalna + odejścia kiedy trzeba bez przejmowania się spalaniem 6,5-7,5 dojazd do pracy miasto/wieś 50/50). Bardzo ładnie się spina na 3 i 4 biegu. szkoda, że biegi 1 i 2 nawet z wkręcaniem to na nowym sofcie trochę porażka (przygody czołgisty) a nie jest to mój pierwszy diesel. Co ciekawe ale również rozczarowójące: powyżej 120 km/h auto średnio spala więcej o 1l na każde 10km/h (przy 140-160km/h (realne z GPS) pomiar A4 trasa Katowiece Wrocław 9-11(!) (wiadomo opory + duży prześwit) ale jak ktoś dużo jeżdzi po trasie powyżej 120 km/h warto zastanowić się nad PB (diesel jest o 20k droższy...). Auto ekonomiczne (jak na diesla) przy jeździe do 110km/h (6-6,5)+ jazda do pracy do 7,0. Komfort jazdy bardzo dobry i stały napęd na 4 (jeździ jak po torach (doceniłem to w grudniu :-). Mimo wszystko liczę że Subaru wypuści XV z 2 litrowym dieslem z mocą 180-190 w automacie wtedy jako auto na codzień byłoby idealne.
Subaru Forester III