Szukaj

Informacje o Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 211KM 155kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2002 druga generacja Forestera została kompleksowo odświeżona i unowocześniona zgodnie z projektem, którego autorem był Grek Anders Zapatinas. Subaru Forester II w roku 2006 przeszedł facelifting, który znacząco odmienił jego przedni pas nadwozia. Podobnie jak model pierwszej generacji, Forester II był laureatem wielu nagród, m.in. kolejno zdobył trzy tytuły najlepszego SUV-a magazynu „Car and Driver”. W roku 2008 zakończono produkcje modelu – zastąpił go model III generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2457 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~subarek
Subaru Forester II
Kombi 2.5 i 16V Turbo 211KM 155kW
posiadam w swojej stajni dodatkowo dwie imprezy WRX 2,0 turbo rocznik 2004 oraz 2,5turbo rocznik 2007 poza zużyciem paliwa to wspaniale samochody no ale za coś trzeba płacić/na powietrzu tych osiągów w czasie jazdy nie będzie. ps. forester 2,5 turbo to frajda z jazdy po naszych drogach i terenie a szczególnie w deszczu czy po śniegu te wszystkie pseudo terenówki to mocno odstają za foresterem ten rodzaj napędu stałego na cztery kala pokazuje swoje zalety w terenie a i droga asfaltowa tez mu bardzo służy. Podpowiadam jak terenówka i jazda po szosach to tylko Florek 2,5 Turbo spalanie jak naciśniesz ale średnio dla predkosci 90-110km ok 10litrow /bez ściemy/ pozdrawiam użytkowników i wielbicieli subaru "subarek"krakow.
4,5
~GarlandTheFist
Subaru Forester II
Kombi 2.5 i 16V Turbo 211KM 155kW
Fantastyczne auto. Naprawdę ciężko o inny tak uniwersalny pojazd. XC70? Są auta szybsze, mocniejsze, ekonomiczniejsze ale żeby wszystkie te zalety zamknąć w jednym pojeździe? A na pytanie do czego zostało stworzone odpowiedziałbym, że do holowania przyczepy.
4,5
~Qrczak
Subaru Forester II
Kombi 2.5 i 16V Turbo 211KM 155kW
miałem kilka aut ale Forester jest jak na razie nr1: bardzo dobrze się prowadzi , wygodny , prosta obsługa na desce , trochę ubogi komputer , brak mapy polski w nawigacji , płytki bagażnik (ale można przeżyć ).Silnik petarda , skrzynia AT ok , hamulce fabryczne takie sobie. Ogólnie B.dobrze
Za niskie obroty na piątym biegu i dławienie się (silnika?)
  • Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam. Od razu proszę o wyrozumiałość bo dopiero odkrywam co kryje się za kolejną usterką (samochód posiadam dopero od 2 lat). W ostatnich dniach w większości sytuacji widzę problem przy małym biegu i prędkości, że samochód się dławi i mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z obrotami silnika. Wczoraj za to zauważyłam, że do czwartego biegu obroty w miarę rosną i dochodzą do 4000 przy zwiększonej prędkości, ale w momencie jak zmieniam bieg na piąty obroty spadają poniżej 2300 i bez względu na prędkość nie chcą przekroczyś 2500 co wydaje mi się nie miało miejsca wcześniej. W przeciągu tych dwóch lat wymienione już były: klocki, amortyzatory, filtr paliwa (ponad rok temu), chłodnica, katalizator i parę innych elementów, których nie pamiętam ale jak na razie bez silnika. Mam zaplanowaną wizytę u mechanika ale w między czasie próbuję się zorientować z czego może to wynikać.
Oczekuje na rozwiązanie
Falowanie prędkości.
  • Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
  • układ napędowy
Ostatnio zauważyłem w aucie dziwne zachowanie w czasie jazdy większą prędkością. W granicach 160-180km/h (więcej nie próbowałem) jazda auta nie jest jednostajna. Auto przyspiesza, zwalnia,przyspiesza i zwalnia. Pedał gazu w jednej pozycji. Co jest przyczyną i czy można jeżdzić oczywiście wolniej.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
kontrolka serwisowa
  • Subaru Forester II
  • instalacja elektryczna
czy palaąca kontrolka serwisowa i curise jednocześnie pozwala na podróż 1000 km jestem w austrii i muszę wrócić do domu?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Subaru Forester II