Szukaj

Informacje o Subaru Forester II 2.0 XT 177KM 130kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2002 druga generacja Forestera została kompleksowo odświeżona i unowocześniona zgodnie z projektem, którego autorem był Grek Anders Zapatinas. Subaru Forester II w roku 2006 przeszedł facelifting, który znacząco odmienił jego przedni pas nadwozia. Podobnie jak model pierwszej generacji, Forester II był laureatem wielu nagród, m.in. kolejno zdobył trzy tytuły najlepszego SUV-a magazynu „Car and Driver”. W roku 2008 zakończono produkcje modelu – zastąpił go model III generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Mikołaj
Subaru Forester II
Kombi 2.0 XT 177KM 130kW
Ogólnie jestem zadowolony ale zdecydowanie auto specyficzne zwłaszcza zaturbione egzemplarze nie polecam dla zwykłych zjadaczy chleba trzeba pilnować oleju i parametrów ja mam zegary żeby mieć kontrolę nad silnikiem. Auto fajne do tuningu (niekoniecznie wiejskiego) mam wymieniony zawias i o seryjnym niewiele mogę powiedzieć, wymieniony wydech dolot IC i jestem po czipie auto fajnie jedzie ale lubi wysokie obroty i lubi wypić. Jak ktoś chce oszczędne auto to niech nie kupuje Subaru bo szkoda auta i pieniędzy. Przyjemna jazda zaczyna sie od 12 litrów w mieście 14 litrów i naprawdę nie wiem czy jest górna granica myślę że 20 też nie jest problemem. ASO to tragedia nie można się dogadać.
4,4
~raveout
Subaru Forester II
Kombi 2.0 XT 177KM 130kW
Świetne odejście spod świateł, rewelacyjny układ kierowniczy, piękne brzmienie boxera, elastyczność, dobre materiały wykonania, (pomimo surowo zaprojektowanego wnętrza), minimalistyczny ale estetyczny i nieprzekombinowany środek.
3,8
~dan
Subaru Forester II
Kombi 2.0 XT 177KM 130kW
Auto prowadzi się bardzo dobrze, w zakrętach pojedzie szybciej niż niejedna osobówka. Co do bezawaryjności, to wypada przeciętnie, wymiana chłodnicy, padły kierunkowskazy, sonda lambda, podnośnik tylnej szyby, uszczelki pod pokrywami zaworów przy dużych mrozach ciekną przewody paliwowe. Na każdą z usterek słyszałem odpowiedź "ten typ tak ma" i gdyby nie rewelacyjny układ jezdny to auto nie było by warte uwagi.
Średnie spalanie dla Subaru Forester II 2.0 XT 177KM 130kW 2002-2008
11,4
l/100 km
12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Subaru Forester II
Kombi 2.0 XT 177KM 130kW
Jak wspomniałem auto frówa na podtlenku gazu więc ekonomiczność w najwyższym wydaniu. Robimy około 20 tys rocznie nie odczuwam tego na portfelu wcale spala od 9,5 średnio w mieszanym cyklu 11-12,5l, jak pożyczę bratu 15-17l. Na trasie szybkiego ruchu w z prędkościami 120-140 12,5. Przypominam iż jest to automat. koszty przeglądów np wymiana oleju skrzynia plus dyfry wymiana świec(moje świece) w serwisie subaru w wawie 530zł brutto (ich olej do skrzyni do dyfrów). Klocki ebc red 360 zł (brembo przeszło 400). Pewnie jest droższy od Seata w serwisie ale na grupę vw nie zamienię.
12,3
Subaru Forester II
Kombi 2.0 XT 177KM 130kW
mam go od 5 lat,przejechałem 120 tys.km i NIC. wymieniłem rozrząd, regulacja zaworów, olej 5W-50 co 15 tys, w skrzyni nic nie wymieniałem od czasu do czasu sprawdzam stany olejów w skrzyni i mostach, klocki co 40 tys. km. prędkość robocza 120 km/h, żona chciałaby zmienić na jakieś nowsze ale jak jedziemy gdziekolwiek to chce prowadzić, Ja mam służbówkę Kia i prywatnie wolę Subaru
14,3
Subaru Forester II
Kombi 2.0 XT 177KM 130kW
Jak ktoś chce tym jeździć 50 tys rocznie to niech kupi inne auto fajnie się tym jeździ ale raczej dla zabawy aczkolwiek jak słyszę ile znajomi wydają na serwisowanie nowych aut tej samej klasy to nie jest źle
Za niskie obroty na piątym biegu i dławienie się (silnika?)
  • Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam. Od razu proszę o wyrozumiałość bo dopiero odkrywam co kryje się za kolejną usterką (samochód posiadam dopero od 2 lat). W ostatnich dniach w większości sytuacji widzę problem przy małym biegu i prędkości, że samochód się dławi i mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z obrotami silnika. Wczoraj za to zauważyłam, że do czwartego biegu obroty w miarę rosną i dochodzą do 4000 przy zwiększonej prędkości, ale w momencie jak zmieniam bieg na piąty obroty spadają poniżej 2300 i bez względu na prędkość nie chcą przekroczyś 2500 co wydaje mi się nie miało miejsca wcześniej. W przeciągu tych dwóch lat wymienione już były: klocki, amortyzatory, filtr paliwa (ponad rok temu), chłodnica, katalizator i parę innych elementów, których nie pamiętam ale jak na razie bez silnika. Mam zaplanowaną wizytę u mechanika ale w między czasie próbuję się zorientować z czego może to wynikać.
Oczekuje na rozwiązanie
Falowanie prędkości.
  • Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
  • układ napędowy
Ostatnio zauważyłem w aucie dziwne zachowanie w czasie jazdy większą prędkością. W granicach 160-180km/h (więcej nie próbowałem) jazda auta nie jest jednostajna. Auto przyspiesza, zwalnia,przyspiesza i zwalnia. Pedał gazu w jednej pozycji. Co jest przyczyną i czy można jeżdzić oczywiście wolniej.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
kontrolka serwisowa
  • Subaru Forester II
  • instalacja elektryczna
czy palaąca kontrolka serwisowa i curise jednocześnie pozwala na podróż 1000 km jestem w austrii i muszę wrócić do domu?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Subaru Forester II