Szukaj

Informacje o Subaru Forester II 2.0 X 158KM 116kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2002 druga generacja Forestera została kompleksowo odświeżona i unowocześniona zgodnie z projektem, którego autorem był Grek Anders Zapatinas. Subaru Forester II w roku 2006 przeszedł facelifting, który znacząco odmienił jego przedni pas nadwozia. Podobnie jak model pierwszej generacji, Forester II był laureatem wielu nagród, m.in. kolejno zdobył trzy tytuły najlepszego SUV-a magazynu „Car and Driver”. W roku 2008 zakończono produkcje modelu – zastąpił go model III generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 158 KM (116 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~An
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Właśnie sprzedaję Forestera, którego kupiłem 4 lata temu i niedługo potem oceniłem w Autocentrum po raz pierwszy. Przyszła pora na nową ocenę, bo paroletnich doświadczeniach. Forester to nie jest samochód dla każdego. Na autostrady jest za głośny i za wolny, w trudny teren się też nie nadaje, bo to jednak SUV, a nie auto terenowe. Na zwykłych drogach krajowych też średnio daje radę, bo jest za wolny do wyprzedzania (w wersji bez turbo). O dziwo najlepiej sprawdza się w mieście, gdzie słabe osiągi nie przeszkadzają, a wysoki prześwit pomaga z krawężnikami i progami zwalniającymi. Pozwala też sprawnie jeździć po drogach gruntowych i szutrowych. Jeśli więc mieszkasz w mieście a często jeździsz na działkę, na ryby, na grzyby - to auto dla Ciebie. Jeśli jednak dużo śmigasz autostradami albo musisz wyprzedzać - poszukaj czegoś innego.
3,9
~AN
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Samochód niepozbawiony wad (słaba skrzynia biegów, hałas podczas szybszej jazdy, słabiutkie standardowe głośniki) ale ogólnie bardzo dobry. Spalanie przy tej mocy silnika i kwadratowych kształtach jest dobre. Wysokie zawieszenie pozwala bez stresu zjechać w pole czy głęboki śnieg oraz zdobyć dowolny krawężnik. Wnętrze nie jest szczególnie eleganckie ale wykonane z wytrzymałych materiałów - nie trzeba się więc martwić o uszkodzenia podczas przewożenia psa, nart czy bagaży - ten samochód jest wręcz stworzony dla ludzi prowadzących aktywny tryb życia. W mojej wersji fotele są pokryte sztuczną skórą, która daje się bezproblemowo zmywać, co pomaga utrzymać czystość. Zadek przy tym wcale strasznie się nie poci.
4,5
~sapi
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Subaru to jednak cos innego. Forester jest samochodem ktory budzi emocje, nie jest obojetny. Jego wyglad zewnetrzny na dzisiejsze realia jest kontrowersyjny, wnetrze nie zachwyca, brak innowacji, gadzetow, cena jak za auto w zasadzie kompaktowe tez nie nalezy do atrakcyjnych - a jednak Forester znajduje nabywcow i to co jest w tym przedziwne ze sa oni swiadomi swojego wyboru. Osobiscie odbyłem jazdy testowe Grand Vitara, Nissanem Qasquai, Rav4 i mimo ze wszystkie stylistycznie są może ładniejsze i tańsze to finalnie bez watpliwosci wybrałem subaru. Nie bez znaczenia było podejście sprzedawcy - absolutny profesjonalizm bijacy na glowe dealerow ww marek - jazda testowa prezentujaca właściwosci auta była miażdżąca dla konkurencji, sprawiła ze w jednej chwili dopadła mnie żądza posiadania :).
Średnie spalanie dla Subaru Forester II 2.0 X 158KM 116kW 2005-2008
10,3
l/100 km
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
W zależności od dynamiki jazdy spalanie rośnie. Na drogach krajowych nie udało mi się zejść poniżej 11 litrów gazu lpg przy spokojnej jeździe, natomiast jak się katuje to weźmie nawet 16 litrów. Na autostradzie 12-13 litrów. W mieście 13 litrów. Nie polecam zubożania mieszanki paliwowej w celu oszczędzania na paliwie. Remonty tego silnika kosztują krocie. Ja mam mieszankę na bogato i lubryfikację, a i tak musiałem regulować zawory przy 200 tyś. km, co wiązało się z koniecznością wyciągnięcia silnika i kosztem lekko ponad 2000 zł.
12,7
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Średni wynik z kilkudziesięciu tysięcy kilometrów: 12,5 litra LPG + 0,5 litra PB. W trasie, nawet autostradowej, można spokojnie zejść do 11; w mieście rzadko kiedy przekracza 15. Mowa o gazie, rzecz jasna. Jak na mini-suva, który, na oko, charakteryzuje się opływowością lodówki, jest całkiem oszczędny. Prowadzi się przy tym jak osobówka, chociaż temu silnikowi brakuje nieco mocy. Bezawaryjność godna subaru, za to, kiedy się coś zużyje/zepsuje (np. sprzęgło wiskotyczne, raz na 200 tysięcy kilometrów, tylny most etc.) - koszty części nie są małe.
10,1
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Auto rewelacyjne. Spalanie LPG 10-11 L. Polecam silniki EJ20F z utwardzanymi gniazdami zaworowymi, gdzie mamy spokój z regulacją zaworów i cieszymy się niskimi kosztami:) Brak turbiny to też brak dodatkowych kosztów :) Przejechałem nim póki co 90.000 km i w tym czasie do wymiany była jedynie sonda lambda i gumy zawieszenia. Ceny napraw naprawdę niewysokie, są zamienniki wszystkiego, ale generalnie auto bezawaryjne. Jeśli ktoś dba o napędy (nie jeździ agresywnie i dużo po śliskim terenie to posłużą bezawaryjnie baaardzo długo.
Za niskie obroty na piątym biegu i dławienie się (silnika?)
  • Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam. Od razu proszę o wyrozumiałość bo dopiero odkrywam co kryje się za kolejną usterką (samochód posiadam dopero od 2 lat). W ostatnich dniach w większości sytuacji widzę problem przy małym biegu i prędkości, że samochód się dławi i mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z obrotami silnika. Wczoraj za to zauważyłam, że do czwartego biegu obroty w miarę rosną i dochodzą do 4000 przy zwiększonej prędkości, ale w momencie jak zmieniam bieg na piąty obroty spadają poniżej 2300 i bez względu na prędkość nie chcą przekroczyś 2500 co wydaje mi się nie miało miejsca wcześniej. W przeciągu tych dwóch lat wymienione już były: klocki, amortyzatory, filtr paliwa (ponad rok temu), chłodnica, katalizator i parę innych elementów, których nie pamiętam ale jak na razie bez silnika. Mam zaplanowaną wizytę u mechanika ale w między czasie próbuję się zorientować z czego może to wynikać.
Oczekuje na rozwiązanie
Falowanie prędkości.
  • Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
  • układ napędowy
Ostatnio zauważyłem w aucie dziwne zachowanie w czasie jazdy większą prędkością. W granicach 160-180km/h (więcej nie próbowałem) jazda auta nie jest jednostajna. Auto przyspiesza, zwalnia,przyspiesza i zwalnia. Pedał gazu w jednej pozycji. Co jest przyczyną i czy można jeżdzić oczywiście wolniej.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
kontrolka serwisowa
  • Subaru Forester II
  • instalacja elektryczna
czy palaąca kontrolka serwisowa i curise jednocześnie pozwala na podróż 1000 km jestem w austrii i muszę wrócić do domu?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Subaru Forester II