Szukaj

Informacje o Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2002 druga generacja Forestera została kompleksowo odświeżona i unowocześniona zgodnie z projektem, którego autorem był Grek Anders Zapatinas. Subaru Forester II w roku 2006 przeszedł facelifting, który znacząco odmienił jego przedni pas nadwozia. Podobnie jak model pierwszej generacji, Forester II był laureatem wielu nagród, m.in. kolejno zdobył trzy tytuły najlepszego SUV-a magazynu „Car and Driver”. W roku 2008 zakończono produkcje modelu – zastąpił go model III generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,3
~mk123
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Forester jest bardzo fajnym autem. Świetnie się prowadzi , wjedziemy w lekki teren i wyjedziemy. Chyba że przesadzimy:-) z terenem. Wysokie krawężniki i dziury to miejsca zazwyczaj wolne gdzie można zaparkować. Szkoda że kupując go nie przewidziałem że rdza w kilka lat zje część elementów. Przebieg 200.000 tyś to dopiero dotarcie silnika ale blacha i zawieszenie muszą być w dobrej kondycji. Ja kupiłem tanio przy takim przebiegu ale z biegiem lat musiałem dużo dołożyć. Zgniły progi,kielichy tył i błotniki tył, wahacze przód i belka tylna. To standard w tym modelu. Teraz mam wszystko zrobione i 275 000. Po zakupie dołożyłem LPG BRC i działa świetnie. Większość eksploatacji ogarniam na szczęście sam i zaoszczędzoną kasę wydaję na poważniejsze naprawy. Np amortyzatory tył ( oryginalne z poziomowaniem padają ), łożyska tył itp to po prostu się psuje po pewnym czasie w starym aucie. Może lepszym przebiegiem do zakupu jest 300tyś :-) bo już jest wszystko wymienione ;-)
4,4
~Łukasz
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Auto bardzo wdzięczne małousterkowe jak to japoniec jednak jak to japoniec z tamtych lat podatne na korozję mimo braku przeszłości wypadkowej.Mimo całej sympatii do tego auta ,jego dzielności w górach spalaniu około 10litrów gazu małej usterkowości a wręcz bezawaryjność więcej nie kupiłbym go-ze względu na słabą blachę , brak odporności na korozję oraz głośność w środku podczas jazdy.Silnik jego osiągi wystarczające na codzień a nieco dziwię się tym od wersji z turbo (bdb osiągi choć okupione spalaniem ,ładny klank boxera przy zasysaniu ew.wyciętych katach i strumienicy) za akceptację braku komfortu i ciszy podczas jazdy,to jak mieć motor tzw ścigacz i jezdzić bez tłumika,ale każdy ma swoje ego i rozum,a z czego korzysta to jego wybór.
4,9
~Oskar
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Samochód bezawaryjny, bardzo wygodny, przestronny, bardzo uniwersalny, jednym słowem mówiąc - ideał. Kupno egzemplarza idealnego graniczy z cudem lecz warto niekiedy poczekać trochę o poszukać. Osobiście obejrzałem 6 forków i tego ostatniego kupiłem. Dużo osób nieznających się na Subaru odradzało mi zakup tego samochodu, ale od początku wiedziałem że to będzie udany zakup. Silnik pomimo 315000 km nadal pracuje rewelacyjnie. Od nowości jeździ na instalacji LPG. Osobiście zrobiłem nim dopiero 16000 km w pół roku i stwierdzam, że wreszcie kupiłem samochód idealny, którego nie będę chciał zmieniać. Jeżeli trafi się dobry egzemplarz, zdecydowanie polecam :)
Średnie spalanie dla Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
10,1
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Wartosci minimalne w terenie mieszanym w proporcji 50/50.Wartosc maksymalna na autostradzie max 170 km/godz (Niemcy) srednia predkosc 135 km/godz.Zamontowane magnetyzatory powietrza i paliwa.Uprzednio zamontowalem na wlocie powietrza reklamowany na amerykanskiej stronie polepszacz zawirowania strugi powietrza,jej dzialanie bylo odwrotne do reklamowanego-wzrost zuzycia o 0.4 l/100km,nie mowiac o gorszej dynamice silika.Opony o niskim oporze toczenia (Michelin ,Dunlop) powinne dac oszczednosc 0.3-0.4 l/100km.
8,5
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Wartosci minimalne w terenie mieszanym w proporcji 50/50.Wartosc maksymalna na autostradzie max 170 km/godz (Niemcy) srednia predkosc 135 km/godz.Zamontowane magnetyzatory powietrza i paliwa.Uprzednio zamontowalem na wlocie powietrza reklamowany na amerykanskiej stronie polepszacz zawirowania strugi powietrza,jej dzialanie bylo odwrotne do reklamowanego-wzrost zuzycia o 0.4 l/100km,nie mowiac o gorszej dynamice silika.Opony o niskim oporze toczenia (Michelin ,Dunlop) powinne dac oszczednosc 0.3-0.4 l/100km.
9,8
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Średnie spalanie 9 - 10l, lato - zima, autostrady niemieckie często na max obrotach 12l, przy ekonomicznej jeździe w trasie 80 -100 km/h nawet lekko poniżej 8 l. Usterek brak, normalne koszty serwisowe wg mnie na podobnym poziomie do tzw popularnych marek. Jeden z najbardziej uniwersalnych samochodów: nie za duży, ani mały, lekko podwyższony, idealny na miejskie krawężniki, czy trudne warunki drogowe, czy to śnieg, deszcz, czy błoto zawsze dojedzie do celu. Polecam
Za niskie obroty na piątym biegu i dławienie się (silnika?)
  • Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam. Od razu proszę o wyrozumiałość bo dopiero odkrywam co kryje się za kolejną usterką (samochód posiadam dopero od 2 lat). W ostatnich dniach w większości sytuacji widzę problem przy małym biegu i prędkości, że samochód się dławi i mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z obrotami silnika. Wczoraj za to zauważyłam, że do czwartego biegu obroty w miarę rosną i dochodzą do 4000 przy zwiększonej prędkości, ale w momencie jak zmieniam bieg na piąty obroty spadają poniżej 2300 i bez względu na prędkość nie chcą przekroczyś 2500 co wydaje mi się nie miało miejsca wcześniej. W przeciągu tych dwóch lat wymienione już były: klocki, amortyzatory, filtr paliwa (ponad rok temu), chłodnica, katalizator i parę innych elementów, których nie pamiętam ale jak na razie bez silnika. Mam zaplanowaną wizytę u mechanika ale w między czasie próbuję się zorientować z czego może to wynikać.
Oczekuje na rozwiązanie
Falowanie prędkości.
  • Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
  • układ napędowy
Ostatnio zauważyłem w aucie dziwne zachowanie w czasie jazdy większą prędkością. W granicach 160-180km/h (więcej nie próbowałem) jazda auta nie jest jednostajna. Auto przyspiesza, zwalnia,przyspiesza i zwalnia. Pedał gazu w jednej pozycji. Co jest przyczyną i czy można jeżdzić oczywiście wolniej.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
kontrolka serwisowa
  • Subaru Forester II
  • instalacja elektryczna
czy palaąca kontrolka serwisowa i curise jednocześnie pozwala na podróż 1000 km jestem w austrii i muszę wrócić do domu?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Subaru Forester II