Szukaj

Informacje o Subaru Forester I 2.0 S -Turbo 170KM 125kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca w roku 1997 (w 1998 w Stanach Zjednoczonych), pierwsza generacja Subaru Forestera oparta była na prototypie z roku 1995 o nazwie Sutoriga. Technologicznie, bazując na rozwiązaniach użytych w modelu Impreza, Subaru Forester I był połączeniem kombi i małego SUV-a. Auto zostało nie najgorzej przyjęte na rynku, co zawdzięczało głównie swojej niezawodności. Forester pierwszej generacji znakomicie sprzedawał się szczególnie w Australii, w której wybierany był trzy razy z rzędu najlepszym reprezentantem klasy SUV. Model poddano modernizacji w roku 2000. W 2002 roku Forester I został zastąpiony przed model drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~devdd
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Kupione sercem, nie rozumem... ale nie jest tak źle :) Parę rzeczy zmieniło się na przestrzeni lat, części potaniały, ogarniętego mechanika łatwiej znaleźć. Koszmarnie drogie tylne zawieszenie (samopoziomujące amortyzatory) można regenerować lub wymienić na zestaw zwykłych sprężyn i amorów od KYB. Silnik świetnie pracuje, ale ciągnie od 3tys obr. Auto prowadzi się zaskakująco - myślisz, że wysokie, miękkie a okazuje się że jedzie jak przyklejone. Pomimo 15 lat brak oznak korozji. Elektrycznie i mechanicznie wszystko działa. Wnętrze niestety trąci już myszką i czuć powiew lat 90tych ale za to jest przejrzyście i ergonomicznie, materiały wykończeniowe dobre. Siedzenie trochę za krótkie dla kogoś powyżej 1,8m ale mimo to nie dłuższa jazda nie męczy.
3,9
~pj40
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Jeżeli masz kilka tysięcy na wyprostowanie wszystkich potencjalnych niespodzianek w aucie lub po prostu kupujesz go z ultra pewnego źródła, a do tego MASZ DOBRY SERWIS w okolicy, bierz go śmiało!!! To fantastyczna fura, dająca dużo radości z jazdy, zwłaszcza, gdy jest to 2 lub trzecie auto w rodzinie. Ale nie kupuj go kierując się jedynie okazyjna ceną, lub zaufaniem do handlarza (bo kupujesz, tak jak ja już trzecie auto u niego), Subaru to auto wymagające fachowca, który się nim zajmował, zajmuje i zajmować będzie.
4,7
~Irek
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Samochód naprawdę OK! Totalnie bezawaryjny, zakupiony przy przebiegu 270 kkm, przejechane prawie 100 kkm i jedyne, co trzeba było zrobić, to pompa paliwa, prawdopodobnie z uwagi na zbyt małą ilość paliwa w baku. Poza tym - nic :)
Średnie spalanie dla Subaru Forester I 2.0 S -Turbo 170KM 125kW 1998-2002
12,0
l/100 km
13,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
witam wszystkich mój Forek ma lekko podrasowany silnik do 211 km, spalanie jakie zanotowałem przy prędkości 180-200km/h z kompletem pasażerów i full bagażu do tego dodam, że jechałem na klimie Subaru spaliło mi 17 litrów Pb, przy oszczędnej jeździe poza miastem 7,5 litra prędkość do maks 110 km/h, miasto to rząd 10 litrów, w zimie w mieście trzeba doliczyć 20% - 30% więcej... jak jeżdżę po szutrach, lasach, błotach to trzeba liczyć na 32 litry/maks ale co zabawa jest przednia to swoje... czasami zimą, jak mi się chce wyciągam takie krowy ze śniegu jak Skody Yeti, VW TOUAREG-i, czasami zdarzają się Jeep-y... jeżeli chodzi o ceny części to nie narzekam są one nieco wyższe (tak ok 20-30%) niż w osobówkach klasy średniej... samochód w ogóle się nie psuje, jeżeli coś wyskoczy to jakaś głupota - drobnostka, którą można we własnym zakresie zlikwidować
9,8
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Chciałbym tutaj rozwiać stereotyp wysokich kosztów utrzymania auta. W wersji s-turbo wcale nie trzeba zawsze wyciągać silnika do jakiejkolwiek czynności serwisowej, ba nawet świece sam wymieniłem bez większego kombinowania. Jak czytam opinie, że regulacja luzów zaworowych w tym silniku kosztuje 2tys. zł, to zastanawiam się czy mechanik przypadkiem nie oszalał. Rozmawiałem z mechanikiem u którego serwisuje swoje auta, nie jest on specjalistą od subaru, ale powiedział mi, że w tym silniku 170KM może regulacje wykonać na włożonym silniku, jest co prawda to trochę męczące, ale da się. Natomiast potwierdzam, że amortyzatory tylne (SLS) są jakąś pomyłką (psują się na potęgę), ja używam auto dużo po polnych i leśnych drogach dlatego wymieniłem je na zwykłe zawieszenie dostępne bez kłopotu w większości sklepów z częściami. Cena sprężyn na tył z nowymi amorkami to koszt ok. 700zł i mamy spokój na lata. Jedynym kosztem, który mnie niemiło zaskoczył to wymiana sprzęgła... kompletne sprzęgło EXEDY (ok. 1500zł) plus wymiana ok 300zł. Przy obecnych cenach tych aut to prawie 1/5 wartości.
14,8
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
autko na gazie sprawuje sie ok!! dosc czesto czyszcze wtryski i wymieniam filtry i nie ma problemu. na autostradzie przy predkosci 150-180km/h pali 18-20 litrow gazu na 100km. i nie ma mowy o mniejszej ilosci przy wiekrzych predkosciach. w normalnych warunkach czyli jazda mieszana z naciskiem na miasto ok 14litr/gazu na 100km. Pytanie czy ktos robil wydech tj zakladal strumienice itp. pytanie do osob ktore wymienily juz czesci i jezdza nie interesuja mnie opinie (chyba bedzie dobrze bo kolega kolegi zalozyl w golfie) interesuje mnie konkretny model subaru. dziekuje pozdrawiam. jurytj@vp.pl
Subaru Forester I

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.