Szukaj

Informacje o Subaru Forester I 2.0 S -Turbo 170KM 125kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca w roku 1997 (w 1998 w Stanach Zjednoczonych), pierwsza generacja Subaru Forestera oparta była na prototypie z roku 1995 o nazwie Sutoriga. Technologicznie, bazując na rozwiązaniach użytych w modelu Impreza, Subaru Forester I był połączeniem kombi i małego SUV-a. Auto zostało nie najgorzej przyjęte na rynku, co zawdzięczało głównie swojej niezawodności. Forester pierwszej generacji znakomicie sprzedawał się szczególnie w Australii, w której wybierany był trzy razy z rzędu najlepszym reprezentantem klasy SUV. Model poddano modernizacji w roku 2000. W 2002 roku Forester I został zastąpiony przed model drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~devdd
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Kupione sercem, nie rozumem... ale nie jest tak źle :) Parę rzeczy zmieniło się na przestrzeni lat, części potaniały, ogarniętego mechanika łatwiej znaleźć. Koszmarnie drogie tylne zawieszenie (samopoziomujące amortyzatory) można regenerować lub wymienić na zestaw zwykłych sprężyn i amorów od KYB. Silnik świetnie pracuje, ale ciągnie od 3tys obr. Auto prowadzi się zaskakująco - myślisz, że wysokie, miękkie a okazuje się że jedzie jak przyklejone. Pomimo 15 lat brak oznak korozji. Elektrycznie i mechanicznie wszystko działa. Wnętrze niestety trąci już myszką i czuć powiew lat 90tych ale za to jest przejrzyście i ergonomicznie, materiały wykończeniowe dobre. Siedzenie trochę za krótkie dla kogoś powyżej 1,8m ale mimo to nie dłuższa jazda nie męczy.
3,9
~pj40
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Jeżeli masz kilka tysięcy na wyprostowanie wszystkich potencjalnych niespodzianek w aucie lub po prostu kupujesz go z ultra pewnego źródła, a do tego MASZ DOBRY SERWIS w okolicy, bierz go śmiało!!! To fantastyczna fura, dająca dużo radości z jazdy, zwłaszcza, gdy jest to 2 lub trzecie auto w rodzinie. Ale nie kupuj go kierując się jedynie okazyjna ceną, lub zaufaniem do handlarza (bo kupujesz, tak jak ja już trzecie auto u niego), Subaru to auto wymagające fachowca, który się nim zajmował, zajmuje i zajmować będzie.
4,7
~Irek
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Samochód naprawdę OK! Totalnie bezawaryjny, zakupiony przy przebiegu 270 kkm, przejechane prawie 100 kkm i jedyne, co trzeba było zrobić, to pompa paliwa, prawdopodobnie z uwagi na zbyt małą ilość paliwa w baku. Poza tym - nic :)
Średnie spalanie dla Subaru Forester I 2.0 S -Turbo 170KM 125kW 1998-2002
12,0
l/100 km
13,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
witam wszystkich mój Forek ma lekko podrasowany silnik do 211 km, spalanie jakie zanotowałem przy prędkości 180-200km/h z kompletem pasażerów i full bagażu do tego dodam, że jechałem na klimie Subaru spaliło mi 17 litrów Pb, przy oszczędnej jeździe poza miastem 7,5 litra prędkość do maks 110 km/h, miasto to rząd 10 litrów, w zimie w mieście trzeba doliczyć 20% - 30% więcej... jak jeżdżę po szutrach, lasach, błotach to trzeba liczyć na 32 litry/maks ale co zabawa jest przednia to swoje... czasami zimą, jak mi się chce wyciągam takie krowy ze śniegu jak Skody Yeti, VW TOUAREG-i, czasami zdarzają się Jeep-y... jeżeli chodzi o ceny części to nie narzekam są one nieco wyższe (tak ok 20-30%) niż w osobówkach klasy średniej... samochód w ogóle się nie psuje, jeżeli coś wyskoczy to jakaś głupota - drobnostka, którą można we własnym zakresie zlikwidować
9,8
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Chciałbym tutaj rozwiać stereotyp wysokich kosztów utrzymania auta. W wersji s-turbo wcale nie trzeba zawsze wyciągać silnika do jakiejkolwiek czynności serwisowej, ba nawet świece sam wymieniłem bez większego kombinowania. Jak czytam opinie, że regulacja luzów zaworowych w tym silniku kosztuje 2tys. zł, to zastanawiam się czy mechanik przypadkiem nie oszalał. Rozmawiałem z mechanikiem u którego serwisuje swoje auta, nie jest on specjalistą od subaru, ale powiedział mi, że w tym silniku 170KM może regulacje wykonać na włożonym silniku, jest co prawda to trochę męczące, ale da się. Natomiast potwierdzam, że amortyzatory tylne (SLS) są jakąś pomyłką (psują się na potęgę), ja używam auto dużo po polnych i leśnych drogach dlatego wymieniłem je na zwykłe zawieszenie dostępne bez kłopotu w większości sklepów z częściami. Cena sprężyn na tył z nowymi amorkami to koszt ok. 700zł i mamy spokój na lata. Jedynym kosztem, który mnie niemiło zaskoczył to wymiana sprzęgła... kompletne sprzęgło EXEDY (ok. 1500zł) plus wymiana ok 300zł. Przy obecnych cenach tych aut to prawie 1/5 wartości.
14,8
Subaru Forester I
Kombi 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
autko na gazie sprawuje sie ok!! dosc czesto czyszcze wtryski i wymieniam filtry i nie ma problemu. na autostradzie przy predkosci 150-180km/h pali 18-20 litrow gazu na 100km. i nie ma mowy o mniejszej ilosci przy wiekrzych predkosciach. w normalnych warunkach czyli jazda mieszana z naciskiem na miasto ok 14litr/gazu na 100km. Pytanie czy ktos robil wydech tj zakladal strumienice itp. pytanie do osob ktore wymienily juz czesci i jezdza nie interesuja mnie opinie (chyba bedzie dobrze bo kolega kolegi zalozyl w golfie) interesuje mnie konkretny model subaru. dziekuje pozdrawiam. jurytj@vp.pl
Subaru Forester I