Szukaj

Informacje o Subaru Forester

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 1997 model, należący, począwszy od trzeciej generacji, do klasy średniej wielkości SUV-ów (segment I), wcześniej zaliczany do klasy kompaktowych crossoverów. Inspiracją dla stworzenia Subaru Forestera był oferowany jedynie w Japonii, uterenowiony wariant modelu Impreza (z którą jest powiązany do dnia dzisiejszego) w wersji z roku 1996 – Gravel Express. Pierwowzorem auta był także przedstawiony w roku 1995 prototyp o nazwie Sutoriga. Wedle japońskiej marki, nazwa Forester znaczy „mieszkaniec lasu” („resident of the forest”). Czwarta generacja Subaru Forestera została wprowadzona na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz

Subaru Forester – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Subaru Forester

Liczba ocen: 462
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Silnik

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~mk123
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Forester jest bardzo fajnym autem. Świetnie się prowadzi , wjedziemy w lekki teren i wyjedziemy. Chyba że przesadzimy:-) z terenem. Wysokie krawężniki i dziury to miejsca zazwyczaj wolne gdzie można zaparkować. Szkoda że kupując go nie przewidziałem że rdza w kilka lat zje część elementów. Przebieg 200.000 tyś to dopiero dotarcie silnika ale blacha i zawieszenie muszą być w dobrej kondycji. Ja kupiłem tanio przy takim przebiegu ale z biegiem lat musiałem dużo dołożyć. Zgniły progi,kielichy tył i błotniki tył, wahacze przód i belka tylna. To standard w tym modelu. Teraz mam wszystko zrobione i 275 000. Po zakupie dołożyłem LPG BRC i działa świetnie. Większość eksploatacji ogarniam na szczęście sam i zaoszczędzoną kasę wydaję na poważniejsze naprawy. Np amortyzatory tył ( oryginalne z poziomowaniem padają ), łożyska tył itp to po prostu się psuje po pewnym czasie w starym aucie. Może lepszym przebiegiem do zakupu jest 300tyś :-) bo już jest wszystko wymienione ;-)
4,5
~Europejczyk
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Jest to moj kolejny Subaru Forester XT. Poprzednikiem przejeździłem bezproblemowo i bezawaryjnie 150 tyś km i nie miałem cienia wątpliwości że następnym moim autem będzie kolejny Forester XT. Trafił się zadbany i z małym przebiegiem ok 42 tyś. km, z polskiego salonu i w bogatszej wersji Platinium (poprzednik był w wersji Sport, czyli bez szklanego dachu, bez skórzanej tapicerki i skromniejszym zestawem audio). Przejechałem tym egzemplarzem ponad 10 tys. km i nie mam wątpliwości że w swojej kategorii cenowej model ten nie ma konkurencji.
4,7
~Mateusz
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Ogólnie bardzo dobry samochód. Ma w sobie to COŚ pomimo swojej ogólnej przeciętności wizualnej. Idealnie sprawdza się jako auto rodzinne - jest bardzo przestronny, pozostawiając przy tym ogólną przyjemność z jazdy (co nie zawsze jest oczywiste w tato-wozach). Bardzo dobrze jeździ po zakrętach, daje sporo informacji zwrotnych dla kierowcy, choć w pierwszej chwili wydaje się inaczej. W zimie rekompensuje wszystko co w nim ewentualnie złe. Mam wersję z manualną skrzynią, mieszkam w górach, dosłownie czekam na śnieg, żeby jeździć bez celu i bawić się tym samochodem. To ostatni prawdziwy, klasyczny, mechaniczny napęd w Subaru. Rok później były już tylko automaty. Czysta mechanika i bezpośrednie przełożenie zachowań na pedał gazu i kierownicę. Kocham to. Wykonanie na dobrym poziomie, góra deski rozdzielczej miękka, z boku już wszystko twarde, ale nic nie trzeszczy, nie wydaje dźwięków. Fenomenalne światła - skrętne LEDy. Jak na takie gabaryty samochodu niskie spalanie - 8,1 l/100 km z całego życia, czyli 67 tys km.
Średnie spalanie dla Subaru Forester
7,7 – 12,7
l/100 km
6,8 – 7,3
l/100 km
8,8 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Auto jest wg mnie bardzo ekonomiczne jak na swoje gabaryty i stały napęd na cztery koła. Jadąc w trasę turystyczno - krajoznawczną, z uwzględnieniem zasad eco-drivingu, ale bez przedadnego zamulania, wychodzi 6,4 - 7 w zależności od warunków. Dynamiczna trasa, prędkość do 120 km/h, trochę wyprzedzania, zabawy po zakrętach - 7,6 l/100 km. Codzienne dojazdy do pracy (10 km w jedną stronę), cykl podmiejski - 7,8 w lecie, 8,2 w zimie. Miasto, odcinki po 2-3 km - do 13 litrów. Autostrada, tempomat na 130 km/h - 8 litrów, później każde 10 km/h to 1 litr więcej. Spalanie z całego życia samochodu (67 tys km) - 8,1 litra. Dane weryfikowane prawie za każdym razem na dystrybutorze, nie tylko z komputera.
8,8
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Nie da się zejść poniżej 7,5 l/100km ale kultura jazdy z napędem 4*4 nie ma porównania.Przy 300 tyś.km padnoł silnik,zrobiłem kapitalke ze wzmocnieniem siedziska panewek i centrowania wału korbowego+ nowe sprzęgło i dwumasa śmigam dalej mam już wyjechanie prawie 400 tys.km.Model jest z 2013 r. ostatnie sztuki w modelu SH
8,0
Subaru Forester V
SUV Facelifting 2.0i-L e-Boxer 150KM 110kW
Specyficzny układ napędowy, wymaga wyczucia. Auto zapakowane na weekend, rodzina 2+2, jazda 30% po mieście, 30% autostrada, 30% drogi lokalne, 10% szutry - przy dynamicznej jeździe palił 10l, przy ecodrivingu tą samą trasą 7,1l /100. Jak na takiego kolosa 4x4 spoko wynik.

Usterki Subaru Forester

Liczba wpisów: 19
Za niskie obroty na piątym biegu i dławienie się (silnika?)
  • Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam. Od razu proszę o wyrozumiałość bo dopiero odkrywam co kryje się za kolejną usterką (samochód posiadam dopero od 2 lat). W ostatnich dniach w większości sytuacji widzę problem przy małym biegu i prędkości, że samochód się dławi i mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z obrotami silnika. Wczoraj za to zauważyłam, że do czwartego biegu obroty w miarę rosną i dochodzą do 4000 przy zwiększonej prędkości, ale w momencie jak zmieniam bieg na piąty obroty spadają poniżej 2300 i bez względu na prędkość nie chcą przekroczyś 2500 co wydaje mi się nie miało miejsca wcześniej. W przeciągu tych dwóch lat wymienione już były: klocki, amortyzatory, filtr paliwa (ponad rok temu), chłodnica, katalizator i parę innych elementów, których nie pamiętam ale jak na razie bez silnika. Mam zaplanowaną wizytę u mechanika ale w między czasie próbuję się zorientować z czego może to wynikać.
Oczekuje na rozwiązanie
zatarcie kompresora klimatyzacji
  • Subaru Forester IV Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW 2016-2018
  • układ chłodzenia
  • 68 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Samochód nowy z salonu, po 3 latach i 3 miesiącach od zakupu (czyli zaraz po upływie 3 letniej gwarancji), przy przebiegu 68 tyś. km. zatarł się kompresor klimatyzacji - objaw: biały śmierdzący dym spod maski. Samochód odholowany do ASO. Wymiana kompresora i chłodnicy na zamienniki, płukanie i czyszczenie układu, czynnik chłodzący, oringi i sprawdzenie - łączny koszt naprawy 4500 PLN brutto. Na oryginalnych częściach wyszłoby ponad 10 tyś PLN. Samochód był regularnie serwisowany w ASO.
6 komentarzy
Falowanie prędkości.
  • Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
  • układ napędowy
Ostatnio zauważyłem w aucie dziwne zachowanie w czasie jazdy większą prędkością. W granicach 160-180km/h (więcej nie próbowałem) jazda auta nie jest jednostajna. Auto przyspiesza, zwalnia,przyspiesza i zwalnia. Pedał gazu w jednej pozycji. Co jest przyczyną i czy można jeżdzić oczywiście wolniej.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 43
5,0
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Jestem bardzo zadowolony.Polecam Omegas Evo. Świetnie sie sprawdza. Średnie spalanie wychodzi 10,8. Na autostradzie przy 140-160 wyszło 10,9. Na trasie przy 100 da się zejsc w okolice 8 l/100 Wiadomo do rozruchu troszkę benzyny trzeba mi wychodzi 10 l miesięcznie-przy dojazdach do pracy i podwożeniu dzieci do szkoły. Wtryski są membranowe-cichutkie i precyzyjne. Nie ma...
5,0
Subaru Forester I
Kombi 2.0 122KM 90kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 114 tys. km
użytkowana przez: 274 tys. km
Spalanie miasto mam w przedziale 11,5 - 12,5 (na reduktorze w korkach wychodzi ok. 1L mniej), trasa - raz udało mi się zejść poniżej 9l/100, ale to przy dziadkowej jeździe. Jestem mega zadowolony z tego auta i z LPG, no i z kompetentnego serwisu. Teraz jest w warsztacie z drugą wymianą UPG. Dodam tylko, że wymienianie filtra co 10tys. km. i świec co 30tys. to bzdura. Filtr...
2,5
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 230KM 169kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 44 tys. km
Mam pecha co do instalacji. Generalnie radzono mi że silnik subaru 2.5 ST turbo nie lubi się z lpg ale spalanie w moim forku mnie już dobijało. Generalnie check engine mi wywalał już 3 razy. 2 razy musiałem regulować zawory, po ok 20 tys a w forku to koszt 2,5-3 tyski. Generalnie sprzedałem samochód, mam aktualnie D4 XC60 czyli dobry diesel i jest dobrze. Jak ktos ma...
Subaru Forester