REALNE SPALANIE (dla niechcacych czytac co ponizej) - trasa 6,5-7,0/100 (autostrada 140-160 7,5/100), miasto 9,5/100 (krotkie odcinki, troche korkow, nieduza dyznamika).
Powiem tak: silnik sam w sobie jest bardzo oszczędny, jak już kolega wcześniej wspomniał auto o masie ok 1750 kg i automatyczna skrzynią (z przekladnia hydrokinetyczna, DSG to juz skok w przod a volvo go nie ma) spaliło mi najmniej 5,5L/100 - jazda bardzo oszczędna po trasie 90km (NAJWYZEJ przepisowo bez autostrad)i w tym w miescie ok 20km (tak, spaliło 5,5l/100km). Tragedią jest to że silnik się powoli rozgrzewa i na miasto w krótkich odcinkach raczej nie ma co liczyć na mniej jak 9,5/100 (trasa typu 3km, postój, powrót 3km). Mi w miescie pali od 9,3-9,9/100 (krótkie odcinki; przy sredniej dynamice i bez uporczywych korkow np. przez pół godziny spali nawet 8,5/100). Na trasie przy w miare normalnej jezdzie 6-7/100km. Autostrada 140-160km/h - 7,5l/100. NALEZY pamietac, ze gdy autem trzeba mocno hamowac (oprocz sytuacji zagrozenia) to znaczy ze za dlugo przyspieszamy i wtedy spalanie zawsze jest sporo wieksze, to samo tyczy sie postojow z odpalonym silnikiem - ba, wtedy to i 12/100 pokaze, choc moze nie nalezy wierzyc na slowo ;] ). Oprocz wolnego rozgrzewania sie silnika, w nowszych modelach (jak nowe v40) jest system start-stop, co z pewnoscia po miescie by sporo pomoglo, podobnie jak pomoglo by dogrzewanie chlodziwa na zimnym silniku. Ogolnie chce sprawdzic czy webasto (oraz, a w sumie przede wszystkim swiece zarowe na chlodziwie - podobnie jak w VW) cos zmieni, ale podejrzewam ze całkiem sporo. Okres zwrotu mysle ze w przedziale 1-2 lat (ok 15tys km rocznie).