Szukaj

Najnowsze raporty Volvo

5,9
Volvo V90 II
Kombi Facelifting 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Generalnie bardzo oszczędne auto jak na swoje osiągi i wagę. Minimalne spalanie, które mi wskazywał komputer było z trasy 200 km, ale była to bardzo spokojna trasa, bez zbędnego wyprzedzania ale też nie wlekąc się poniżej dopuszczalnej prędkości. Mild hybrid jest bardzo przyjemny, bo nie jest to zwykłe start-stop, które załatwia silnik, tutaj nie ma rozrusznika. Dodatkowo czuć wspomaganie przy starcie motoru, bardzo cicho i komfortowo. Silnik B4 jest dużo cichszy niż diesle np. D4 - inna kultura pracy. Prawie nie słychać silnika podczas jazdy.
8,6
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In Facelifting 2.0 T8 455KM 335kW
Wspaniałe autko, testowałem wszystkie mercedesy BMW i Audi, to jest jedyny plugin który naprawde jeżdzi bez zadyszki i opóźnienia na reakcję pedału przyspieszenia. Pozostałe to porażka bez porównania, w Volvo jest boskie wciskanie w fotel, a przy tym przyzwoite spalanie. 455kM przy zużyciu paliwa ok. 9 l/100km przy jeździe autostradowej to naprawdę dobry wynik. Taki samochód trzeba kupować z rozmysłem. Jeśli używasz autka wokół domu i masz gdzie ładować to tylko elektryk, jeśli potrzebujesz go do jazdy w mieście i od czasu do czasu w trasie to właśnie taki jest najlepszy. Jeśli większość twojej jazdy to trasy wtedy tylko diesel. Nie ma auta uniwersalnego, każdy musi być dopasowany do twoich potrzeb. U mnie większość to miasto sporadycznie trasy i to jest właśnie takie auto. Jeśli w trasie spali Ci 9 l/100km, a w mieście 0, to średnia przy większości używania w mieście wyniesie max 6l/100km, który samochód z mocą 455kM to potrafi?
13,2
Volvo XC70 II
Kombi 3.2 238KM 175kW
Jestem panem w wieku 60 lat, zatem szaleństwa już za mną. Przyjmijmy, że jeżdżę oszczędnie. Dużo jeżdżę na tempomacie i autostradzie. Najniższe zużycie to 11litrów LPG przy 80km/h na tempomacie po płaskim - takie zrobiłem sobie doświadczenie zaraz jak go kupiłem. Normalnie w trasie 12,5 litrów LPG jeżdżąc z prędkościami 100 do 130km/h - co nie znaczy, że cały czas 130 km/h. Dojazd do pracy plus okolice Warszawy 13,5 litrów LPG - średnio. Jak się pojedzie szybciej - ok. 140km plus trochę dynamiki to wychodzi do 15l LPG. Do miasta nie wjeżdżam zbyt często, przez co korki mnie raczej omijają, czy też ja nie pakuję się często w korki. Jednak zatłoczone miasto to nie jest miejsce dla pojazdu o masie 2T (ze mną w środku) z automatem. Nie zapominajmy, że do tego trzeba dołożyć trochę benzyny - ok. 0,3 litra benzyny na 100km średniorocznie! Większość zużycie benzyny w zimie. Latem przełącza się prawie od razu, zatem latem prawie zero zużycia benzyny. Według mnie takie zużycie paliwa jest uzasadnione masą i konstrukcją pojazdu. Na pewno zużywa mniej niż chrysler Vision (podobny do 300M) z silnikiem 3,5l a już zwłaszcza Jeep Cherokee z silnikiem 4.0. Poprzedni użytkownik mojego XC70 - młody człowiek - straszył mnie trochę zużyciem paliwa. Mogę się domyślać, że jeździł znacznie bardziej dynamicznie niż ja. Jaka noga takie zużycie..... Ja jestem zadowolony. Kupując taką szafę trzeba się przygotować, że będzie trochę drożej. pozdrawiam Adam
10,2
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Jest to bardzo oszczędny samochód w porównaniu do posiadanej mocy, pojemności i wagi. Spalanie również zależy od tego jak kto jeździ, w moim przypadku głównie są to trasy więc raczej stała prędkość bez gwałtownego przyspieszania, chociaż czasami się zdarza, że trochę go poupalam. Przy stałej licznikowej prędkości 140km/h spala ok. 10l. Po dzisiejszym teście jaki wykonałem na trasie o długości 165km byłem w szoku, bo Volvo przy licznikowych 115km/h spalił zaledwie 8,5l. Dodam że jechałem sam bez pasażerów z pełnym bakiem benzyny i startowałem na pełnym baku gazu, do tego obciążenie to tylko bagaże i koło dojazdowe.
6,9
Volvo S60 III
Sedan Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Spalanie zależne od warunków i opon. Na letnich 18" przy spokojnej jeździe 6,4 w cyklu 70% trasa, 30% miasto. Na oponach zimowych 7,4 w cyklu 50% miasto, 50% trasa. Nie ma problemu aby zejść poniżej 7 litrów w trasie. Przy bardzo spokojnej jeździe w trasie można osiągnąć wynik na poziomie 6l/100km.
12,8
Volvo V70 II
Kombi 2.3 T5 250KM 184kW
Szczerze mówiąc jestem zszokowany spalaniem. Samochód ma 25 lat, silnik R5, duże turbo, jest ciężkim klocem, a mimo to spala średnio 12-12,5 litra gazu na 100 km. Wiadomo, jeśli jedziemy po autostradzie te 160-180 to raczej 15, natomiast nadal jest to bardzo dobry wynik.
8,4
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Średnia z historii to 7.5 latem i 7.8 zimą. Najoszczędniej to było jakieś 6.6 ale to toczenie. Trasa po krajówkach i powiatowych w miarę dynamicznie to 8.3. Autostrada 140 to już 9l. Więcej nie jeżdzę ,bo cenie sobie aktywny tempomat z assistem który działa do max 139km\h. Będę chciał to odblokować jak się da ;)
9,5
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 T5 250KM 184kW
średnie spalanie 10l/100km przy jeździe 90% po autostradach przy prędkościach 130-140km. Krótkie trasy miejskie (kilka km) to spalanie pomiędzy 15 a 20l/100km, minimalne w mieście podczas nocnych przejazdów to okolice 11l. Minimalne spalanie zanotowane w trasie przy prędkościach ~80km/h to lekko ponad 7l, ale to absolutny wyjątek od standardowych 10l/100km.
7,2
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Schowaj kopyto a auto rewelacyjnie pali. Na autostradzie spoko. Przecież nie ma opływowych kształtów. Zwracaj uwagę na wiatr. Kierunek i siłe. Dostosuj się. Oczywiście jak ci się nie spieszy. Można zrobić mniej niż 6,5. Mam 17 000 km i średnią 6,6 a Volvo zawyża te parametry o około 0,4 - 0,5 l/100 km.
9,4
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Na bardzo krótkich dystansach (5 - 10km) potrafi spalić nawet i ponad 15l/100km. Trzeba się nim nauczyć jeździć spokojnie, żeby zaczął mało palić. Jak się jedzie autostradą 140km/h to spalanie w okolicach 11l/100km.