Szukaj

Najnowsze raporty Volvo

6,0
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW
Przy jeździe tylko w mieście jeśli stoicie więcej w korkach wyjdzie nawet 7-8l/100km. Autostrada: płynność jazdy nie zmienia wiele, waha się może o 0,2l/100km. Przy 120kmh: 5-5,5l/100km 140kmh: 5,5-6l/100km 160kmh: 7-7,5l/100km 180kmh: pod 10l/100kmh Rekordowo udało mi się uzyskać spalanie na poziomie 4,4l/100km przy poruszaniu się po płaskich drogach leśnych około 65-68kmh. Samochód wtedy na czwórce ma około 1800-1900 obrotów. Przez ostatnie 2000km spalanie mi wzrosło o jakieś pół litra do litra, nie wiem do końca dlaczego, liczby podaję dla poprzednich 20 tysięcy. Nie widzę żadnego spadku mocy, ciśnienie opon ok, karoseria ok, zero komunikatów na komputerze pokładowym, raz na 2-3 tysiące kilometrów przedmuchuję samochód na pustej autostradzie żeby poczyścić ekosyfy. Nie wiem jeszcze o co chodzi.
8,2
Volvo V90 II
Plug-In Facelifting 2.0 T8 Plug-In Hybrid 455KM 335kW
Dane dotyczą trybu 4x4 (constant AWD) w którym preferowany jest silnik benzynowy a nie trybu hybrydowego który preferuje silnik elektryczny. Przy naładowanej baterii i płynnej jeździe silnik pali zadziwiająco mało jak na swoją moc, również w mieście - ruszanie spod świateł odbywa się głównie na silniku elektrycznym, benzynowy wsprzęgla się chwilę po ruszeniu co wyraźnie pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. Przy jeździe na polskich autostradach z tempomatem na 150 km/h spalanie wynosi około 10L/100km, natomiast przy 160+ km/h po niemieckich autostradach i rozładowanej baterii spalanie wynosiło 12.3 L/100km.
5,8
Volvo V60 II
Kombi 2.0 D3 150KM 110kW
Niestety ale styl jazdy bardzo wpływa na spalanie, o wiele bardziej niż u konkurencji, podejrzewam że masa prawie 1.8t robi swoje przy zmianach prędkości. Najoszczędniej jechać nim ze stałą prędkością. Na zimowych oponach: Przy 120km/h 4.9 - 5.1, przy 140km/h ok 5.5-6, natomiast jazda 160-180 z okresowym hamowaniem do 90-140 i przyspieszaniem to już wyniki powyżej 7L, do ok 7.5. Spokojna jazda po miescie minimum 7L, dynamiczniejsza już prawie 8.
7,7
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Drogi lokalne 7l LPG + 2l benzyny, autostrada 140km/h 9l LPG + 1l benzyny Gaz założony w firmie AutoMix Skrzyszów. Chyba jedyny zakład, który w Polsce montuje LPG do tych silników. Żadnej różnicy w jeździe.
10,6
Volvo S40 II
Sedan 1.6 100KM 74kW
1.6 mało dynamiczny hak na jazdę wokół komina ok ale nic więcej.
10,0
Volvo XC60 II
Crossover T5 254KM 187kW
Jazda po mieście (ok. 90%) - zimą max. 11,5 l, na trasie spokojnie poniżej 9-10 l gazu.
10,0
Volvo XC60 II
Crossover T5 254KM 187kW
Jazda po mieście (ok. 90%) - zimą max. 11,5 l, na trasie spokojnie poniżej 9-10 l gazu.
10,0
Volvo V60 I
Kombi Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW
Trasa za granicę z prędkością 140 km/h przy czwórce dorosłych pasażerów pozwoliła na wynik 7,2. Natomiast w mieście auto pali jak smok, nie potrafię zejść poniżej 11 litrów.
5,1
Volvo S60 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Naprawde wdzieczny silnik, czesci filtry olej itd troszke drozsze ale generalnie dobre auto. +silnik -malo miejsca w srodku i bagaznik
7,3
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Samochód, jakich już nie produkują. Przebieg 280 tys. i dopiero zaczynają pojawiać się usterki. Średnie zużycie większe, ponieważ mieszkam w Gdańsku.