Zgodze się z faktem na danym odcinku można zejsć poniżej 5l/100km jadąc zółwim tempem na 6 biegu racja, tyle że taki silnik musi "oddychać" i panowie panie szanujmy koło dwu masowe nie chipujmy i nie wleczmy się po asfalcie na niskich obrotach na wysokim biegu. O ile mądry kierowca pozna z czystej ciekawości konstrukcje silnika i jego szczegółowe dane techniczne, o tyle dowie się że konstrukcja wiele nie dobiega od 1.9 TDI 130KM, blok jest wzmocniony, skrzynie wytrzyma ale koło padnie nawet przy 140KM jak ktoś nieumiejętnie jezdzi panie ER. Silniki 100kw/136KM nieporozumienie, głowica i blok. Nie wspomne że na mrozie nie butujemy tylko idziemy po rozum do glowy, chwała za dogrzewacz w tym silniku ratuje narwanych co ich noga swedzi i po odpaleniu kreci silnk... teoretycznie. Reasumujać: silnik bardzo dobry, jak coś padnie albo przebieg, ale nie umiejętna jazda, nie spotkałem przyczyny w ropie, chyba że lejemy wybitnie chrzczoną. Spotkałem natomiast bład sterownika, wtrysk tak lał ropę że "wypalił" dziurę w tłoku, a silnik pracował bez zarzutu ...