Szukaj

Zużycie paliwa Volkswagen Polo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Volkswagen Polo

5,9
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 70KM 51kW
Silnik oszczędny przy jeździe w trasie (drogi krajowe i wojewódzkie) tam przy lekkiej nodze bez wyprzedania można liczyć na spalanie rzędu 5 litrów poniżej raczej nie da się zejść. Jazda w mieście i krótkie dystanse np. 2-3 km trzba liczyć 7.2 l/100km. W mojej ocenie można ocenić auto na 4+ jeżeli chodzi o spalanie te uśrednia się na poziomie 6.7 l/100km z ostatnich 10 tyś km. ( wynik z dystrybutora komputer pokazuje średnią 6.5l/100km) Silnik zdecydowanie mniej pali gdy się rozgrzeje, pierwsze km duże spalanie jak pisałem wyżej, do 10km dojazd stałą prędkością na liczniku spada do ok 6.2-6.4. Podróż ze stałą prędkością 80km/h to można zejść do 4.5 (mój osobisty rekord) ale jazda ekonomiczna i przewidywalny mały ruch o późnej porze. Autostrada no niestety 7 litrów (jadą ok. 120-130km/h ze względu na wyciszenie i obroty silnika). V-maks (na prostym nie z górki) 162 tylko kierowca z włączoną klimatyzacją, po wyłączeniu 171. Samochód źle reaguje na dołączenie ciężaru 5 osoby i jakiś rzeczy w bagażniku-ok. 60 kg spalanie z trasy 60 km to 6.7 l/100km. Samochód idealny na dojazdy do pracy i małe wypady za miasto w 2 osoby. Awaryjnie może zabrać 5 osób komfortowo do 50km (jechałem raz) w 4 spokojnie można jechać dużo dalej. Niestety dynamika pozostawia trochę do życzenia, jest to raczej autko na dojazdy i wleczenie się w porannym sznurze aut. Mimo wszystko polecam silnik prosty, tylko trzeba pamiętać wymieniać łańcuch rozrządu. Myślę że kupiłbym jeszcze raz chodź bardziej rozważałbym opcję 1.2 tsi (większa moc 105 koni mechanicznych, 4 cylindry, mniejsze spalanie ze względu na bezpośredni wtrysk). Ten silniczek jest lekko słabawy, ma 3 cylindry (delikatna wibracje są przy jałowych obrotach i tak sobie brzmi jak się wkręca na wyższe obroty, natomiast ze względu na 3 większe tłoki niż 4 mniejsze porównując np 1.4 mpi lepiej reaguje na jazdę i dodawanie gazu w niższych partiach obrotowych, natomiast czuć że silnik nie pracuje tak aksamitnie jak 4 cylindrowy) natomiast odwdzięcza się stosunkowo niskim spalaniem.
7,6
Volkswagen Polo VI
GTI Facelifting 2.0 TSI 207KM 152kW
Przejechałem 1000 km, później ja i nikt inny i tak nie napisze. Nie przejmuję się "docieraniem" ale też nie mam "ciężkiej nogi". Auto użytkuję w Warszawie na dojazd do pracy i trochę by rozprostować nogi na A2 w weekend. Po paru tankowaniach apetyt uśrednia się w okolicach 8 l/100 km. Przy 110 km/h w trasie zejdzie do 6-6,5, aby zszedł niżej to trzeba jechać jak emeryt, co w tym samochodzie jest frustrujące i trzeba mieć amnezję czym się jedzie lub nerwy ze stali. W mieście przy porannej szarpaninie i w codziennym korku spali 9, a nawet 10. Mi trudno zrobić więcej, choć inni potrafią. Fakt, że auto żywiołowo reaguje na dodanie gazu powoduje, że litry na sto także. Polecam tryb Eco bo "żeglowanie" nawet po mieście potrafi zaoszczędzić sporo paliwa. Tryb sport od razu wywołuje wir w baku (dwucyfrowe wartości) więc patrzącym na spalanie nie polecam tego trybu. A do przyjemnego popylania po mieście lub krajówkach polecam tryb M i manetki.
5,5
Volkswagen Polo VI
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Samochód posiadam od około dwóch tygodni, spalanie podaje takie jakie mi wyszło. Na trasie i chwilę we Wrocławiu pokazał mi spalanie 4,5 litra przy prędkościach 90-120 km/h. Powrót z Wrocławia te same prędkości 5,1 litra. Po samym mieście na zimnym silniku pokazuje 6,8 litra ale to są odcinki 3 km do pracy plus wyjazd do centrum, dodam że mieszkam w górach więc u mnie zawyża spalanie, na prostym spala tak jak podałem.
9,5
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW
Bardzo duże spalanie w porównaniu do małej mocy, osiągów, kultury pracy i spokojnej jazdy po mieście. Zależnie od pory roku i temperatury na zewnątrz pali 8,5-13 l/100km W trakcie zimy silnik rozgrzewa się po przejechaniu 2-3 km.
6,2
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Da się jeździć w miarę dynamicznie i oszczędnie w mieście (250,000 mieszkańców). Jeżdżąc w miarę regularnie na krótkie odcinki auto nie spala za dużo paliwa. Ba... często zapominam kiedy ostatni raz tankowałem.
8,7
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Auto bardzo wygodne do jazdy, ja mam wersję united- mam tylko problem z dużym (jak na własne gabaryty) spalaniem- około 10l gazu LPG przy jeździe 85% miasto 15% ekspresówka. Po autostradzie przy 110km/h spalanie 7.5l LPG. Instalacja STAG Q4 standard z 2019r. Problem też mi się pojawił z losowym otwieraniem klapy bagażnika. A tak to super autko.
6,1
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 80KM 59kW
Sugerowałem się tymi opiniami, i komputer mi ślicznie pokazuje jazdę w trasie przy prędkości np 110-120 4,5 L. Ale po czasie zorientowałem się że komputer przekłamuje w moim przypadku o około 1 L !! Nie wiem o co chodzi, sprawdzałem już kilka razy tankując pod korek. Nie chcę wyjść inaczej. Wtryski mają dobre korekty, przebieg 240tys. Teraz bym wolał Octavię 1,9 tdi i bym miał takie samo spalanie i wygodniejsze auto.
4,7
Volkswagen Polo VI
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Auto bardzo ekonomiczne spalanie na trasie Poznań - Warszawa 4,3 l/100 km skrzynia manualna 5 biegowa poza tym spalanie pomiędzy 4.0 do 5,6 w zależności czy trasa czy miasto. Ogólnie trzeba się bardzo starać żeby przekroczyć 6 litrów. Auto użytkuje 4 lata
8,2
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 60KM 44kW
Przy prędkości 80kmh silnik 1.2 naprawdę niewiele spala. Spokojnie na 12 litrach da się przejechać prawie 300 km więc wychodzi około 4 litrów na 100km.Po mieście koło 6 litrów przy spokojnej jeździe. Na pełnym "gazie" przy jedzie na torze komputer pokazuje 15 litrów.
7,6
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW
Git spalanie w porównaniu do mocy lecz kultura pracy nie jest fenomenalna
Volkswagen Polo