I tutaj dochodzimy do bardzo ważnego tematu. Koszty utrzymania TDI są akceptowalne, nawet jeśli trzeba wymienić sprzęgło z kołem dwumasowym (wystarcza na ok. 85000km, cena ok. 2500zł) lub wymienić turbosprężarkę (raz na 120000km). Rozrząd to koszt ok. 1000zł (co 60000km). Typowa serwisówka, czyli wymiana oleju Castrol 5W-40 505 01 plus 4 filtrów (oleju, paliwa, powietrza i kabinowy) to 400-500zł.
Spalanie jest rewelacyjne jak na takie gabaryty auta i moc silnika. Na trasie jadąc z całą rodziną można spokojnie zejść poniżej 5l/100km. Miasto to ok. 7,5l/100km. Moja średnia z ponad 100000 przejechanych kilometrów to dokładnie 7l/100km.
Przy przebiegu prawie 200000km musiałem wymienić 4 pompowtryskiwacze co wyniosło mnie prawie 6000zł. Było to wyjątkowo trudne do ostatecznego zdiagnozowania, więc temat ciągnął się przez prawie pół roku.