Szukaj

Raporty zużycia paliwa Volkswagen Passat B4 Kombi

on - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,6
Deklaracja producenta
5,2
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,5
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.3
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
6.8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.8

Lista raportów zużycia paliwa (15)

6,6
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
6,6
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
5,2
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto nie ma ogromnego apetytu na paliwo w miescie 6l to max a w trasie potrafie zejsc nawet na 4.5l.naprawy wystepuja sporadycznie. nie ma problemu z czesciami i ceny tez sa niskie
5,4
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
wcześniej jeździłem audi 80 b4 1.9 tdi 90KM paliła trochę mniej, w passacie spalanie w okolicach 7 litrów, ale za to dużo większa moc - jest czym depnąć przy wyprzedzaniu
5,6
Volkswagen Passat B4
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Spalanie: Passat B4 96’ kombi, silnik 1.9 TDI AFN 110KM: Zanim podam wartości nadmieniam, że: 1. nie mam MFA, a więc wartości są obliczone dokładnie na przestrzeni 1,5 roku, na paliwie Lukoli przy tankowaniu zawsze do pełna. 2. wartość ilości kilometrów jak i prędkości koryguję wg GPS, ponieważ pomimo że mam wyższe opony niż w BREEFie licznik obie wartości przekłamuje na jakieś +3.5%. Piszę o tym, bo to nie jest bez znaczenia szczególnie przy opiniach właścicieli nowszych aut opierających się tylko na wskazaniach z komputera. Cóż, producenci lubią wyświetlać wartości jakie chce zobaczyć zadowolony klient ;). Poniżej konkrety: Na dawce wtrysku paliwa = 3,5* (bogata) przy umiarkowanej dynamice podmiejskiej jazdy (odcinki 13km) z czego 3km to miasto wychodzi: - lato = 5,5 l/100 - zima = 6,5 l/100 Na trasie przy dynamicznej jeździe, ale tylko do 110km/h odnotowałem spalanie w zakresie 4,7-5,1 l/100. Różnice wynikają z pory roku, włączonej klimatyzacji, gęstości ruchu i jakości drogi. Tu zauważyłem, że spalanie bardzo rośnie wraz z obrotami silnika. Uogólniając, chcąc nie przekraczać 5 l/100, nie mogę przekraczać 2100 obr/min = 100km/h. Przydałby się 6 bieg, ale to dopiero w B5 :( . Dla zainteresowanych - krótki czas miałem ustawioną dawkę = 7,8* (ubogą). Dało się odczuć spadek mocy szczególnie wraz ze wzrostem obrotów, a prędkość maksymalna na danym biegu zmalała o około 20%. W warunkach jak powyżej, przy mroźnej zimie zanotowałem spadek zużycia paliwa o około 1,0 l/100. A więc istnieje wybór, będący kompromisem pomiędzy dynamiką, a oszczędnością. W tym miejscu muszę dodać, że kiedy kupiłem to auto to spalanie było dużo większe, spowodowane zaniedbaniami poprzedniego właściciela, który wyznawał zasadę ´lać paliwo i jeździć dopóki coś nie odpadnie, albo przestanie się kręcić´. Pomogła: wymiana termostatu, elektrozaworów N75, N18, regulacja i uszczelnienie pompy paliwa, naprawa układu elektrycznego podgrzewania cieczy chłodzącej. Tak więc o silnik trzeba niestety dbać, a nie tylko ´lać paliwo i jeździć, a ewentualnymi naprawami niech się zajmie następny właściciel´. * - parametr wartości dawki ustawiany na pompie paliwa z wykorzystaniem komputera diagnostycznego aut grupy VW.
Volkswagen Passat B4 Kombi