Jak na silnik 1,4 golfik radzo sobie całkiem żwawo. Gorzej gdy przyjdzie nam jechać po autostradzie w komplecie z klimą - Wtedy silnik z dołu robi się drastycznie słaby. W mieście na sekwencji silnik szybko się rozgrzewa. Poruszając się po zatłoczonym mieście wystarczy kręcić silniczek do 2-2,5tys. obr i już można wbić następny bieg. Duże spalanie na krótkich trasach - 8,5-10,5L gazu. W mieście w godzinach szczytu czasem wracam i 40 minut (4,5km) co z włączoną klimą owocuje 14-16l spalania gazu :).
Na trasie silniczek potrafi naprawdę mało spalić. Wystarczy delikatnie ruszać, jechać płynnie, nie przekraczać 90-100km/h i możliwie często puszczać gaz z góry i korzystać z niskiego oporu tych silników :) Trasa Kielce - > Łódź w 3-4 osoby (80-90km/h) uzyskałem 6-6,5L gazu oraz 6,4-6,7L/100km LPG na klimatyzacji. W cyklu mieszanym spali te 8,5L. Do jazdy w długie trasy z lekką nogą silnik idealny. Przy agresywnym stylu jazdy 10-11L gazu spali :)