Szukaj

Raporty zużycia paliwa Volkswagen Golf IV Hatchback

on - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,6
Deklaracja producenta
5,0
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
5,9
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.4
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
6.8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.6

Lista raportów zużycia paliwa (182)

6,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Mam Golfika, 99 rocznik. W trasie przy ok. 120 kilometrów spalanie zeszło do około 5 litrów. W cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe schodzi do ok 6. Po butowaniu go na stu kilometrach z baku pociągnęło mi 8 litrów. Wszystko było robione dla testów. Spalanie naprawdę korzystne, szczególnie jak mam porównywać do Toyotki Avensis I 2.0 VVTi, która potrafiła wpartolić i 10 litrów. Części niedrogie, silnik jak się szanuje twardzizna. Ja polecam.
5,3
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Samochód spala niewielkie ilości oleju napędowego, a przy tym jest bardzo dynamiczny jak na 90 km . Przy spokojnej jeździe w trasie nie przekraczając 90-100km/h można osiągnąć 4l/100km. Przy normalnej trasie jest to około 4.5-5 l/100km. Moje średnie spalanie to około 5 litrów/100km przy 65% trasa/ 35 % miasto
5,3
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
5,9
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Spalanie zależy od kondycji silnika a w szczególności od opon na nalewkach nie mogłem zejść poniżej 6l. Na normalnych spokojnie wykręcam 5l na trasie jadąc z prędkością 100-120. W zimę jeszcze nie jeździłem ale pewnie trzeba dodać z 1l/100km
5,4
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
5,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Spalanie jest świetne przy umiejętnym operowaniu pedałem przyspieszenia. Prowadzę dzienniczek spalania od samego kupna samochodu (w tym momencie już 1,5 roku) i wpisuję każde tankowanie z zaznaczeniem przebytej trasy i przewagi trasa/miasto. Tankowanie zawsze po sam korek, aż pistolet sam odskakuje, odpowietrzenie i znów dolewka. Wtedy samochód jest pełny :) Najniższe z najniższych odnotowane to powrót z Kołobrzegu do Wrocławia popołudniem - 3,8L/100km - nie jest to wskazanie z komputera pokładowego (którego de facto nie mam), tylko z dystrybutora i licznika kilometrów. Prędkość 80-100km/h, średnio 85km/h. Najwyższe odnotowałem zimą w górach, gdy było ślisko i z jazdą w górę po serpentynach. Wtedy to dystrybutor orzekł, że silnik spalił 6.1L/100km. Średnie spalanie ze wszystkich spalań można wyliczyć - wlałem do baku 874,14L, a przejechałem 16798km, co daje wynik 5,20L/100km. Próbowałem też preparatów, które są reklamowane jako zmniejszające spalanie i zwiększające moc - wyniki są identyczne z nimi oraz bez nich. Widocznie w silnikach na zwykłej pompie wtryskowej niewiele są w stanie zdziałać. Na chwilę obecną testuję oszczędną jazdę w cyklu miejskim. Zalałem dokładnie 9,5L ON (czyli za 50zł) w momencie, gdy w kolejce do dystrybutora zapaliła się rezerwa. Aktualnie mój trip wynosi 152km i jeszcze trochę brakuje do rezerwy. Zobaczę testowo ile da się przejechać za te "5 dych" ;)
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
5,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Bardzo oszczędny.
4,9
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
6,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Spalanie paliwa jest na porządnym poziomie, ale pieniądze które zaoszczędzimy na paliwie wydamy na mechanika. Nigdy więcej nie kupie Diesla i niemieckiego samochodu. Samochód kupiłem jakieś 6 lat temu za 23 tys. W obecnej chwili warty jest około 8 tys czyli straciłem po tym czasie 15 tys.Po 6 latach użytkowania wydałem jakieś 4 tys na naprawy (turbina, czyszczenie dolotu, wymiana EGR, wymiana koła dwu masowego, przepływomierz, naprawa klimatyzacji, naprawy zawierzenia). Licząc na oko straciłem po 6 latach około 20 tys (doliczając wyższe ubezpieczenie i droższe części przeglądowe). Podsumuje w ten sposób, że golf 4 nie jest jakimś samochodem nie do zajeżdżenia, nie jest jakiś niezwykły jest po prostu przeciętny, a w obecnej chwili bardzo łatwo trafić na minę. Wyrosłem już z diesli i niemieckich samochodów, wole jakiś prosty benzynowy silniczek 1.4.
6,7
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Mam 32 lata jeżdzę normalnie dość dynamicznie. Żeby diesel palił 5.5L/100km trzeba jeździć jak Papież meleksem i to nie ma się co śmiać. Golf owszem spali 5.5L ale w trasie przy 100km/godzinę w miesicie paił mi 8-9L/100km przy normalnej dynamicznej jeżdzie. Sprzedałem i sie cieszę. Teraz kupiłem chryslera 300m 3.5 L benzyna+LPG i ten chrysler pali 15.5L gazu = 34zł/100KM a golf 8-9L ropy a to jest 44zł/100km. Odpuśćcie sobie ludzie diesle poza tym wałneło mi w golfie koło 2-masowe, dobre koło kosztowało 2000złotych+robocizna 800zł. Wtryski 800zł sztuka x4, łatwo policzyć. Prosze się zastanowić. Wiem, niektórzy powiedzą, że większy zasięg w trasie dieslem, ale przecież i tak musisz stanąć raz na jakiś czas rozprostować kości wiec co za problem zatankować w tym czasie. ZA DIESLAMI NIE PRZEMAWIA NIC NA PLUS a miałem ich kilka sztuk. Wszelakie diesle dobre są na emeryturze i to dla bogatego emeryta.
Volkswagen Golf IV Hatchback