Szukaj

Raporty zużycia paliwa Volkswagen Crafter I

Podsumowanie 66 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Diesla Volkswagen Crafter I
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
11,1
67,71 zł
3
12,2
74,42 zł
11
12,5
76,50 zł
32
13,0
79,31 zł
20
Silniki Elektryczne Volkswagen Crafter I
Silnik
Średni zasięg (km)
Liczba raportów
Dodaj raport

Lista raportów zużycia paliwa (66)

13,8
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
Ten element, poza usterkami do jakich doszło w tym samochodzie myślę że wypada najgorzej. W egzemparzu z 2007 roku czyli naszym pierwszym Crafterze nie udało się zejść z najniższym spalaniem poniżej 12,00L. Testowałem auto osobiście zanim jeszcze je zabudowaliśmy, miałem kilka kursów, zrobiłem może 2-3 tyś kilometrów częściowo na pusto i wtedy nie spaliłm mniej niż chyba 12-12,3L. Wpierw myślałem, że jest to kwestią małego przebiegu i wraz z dotarciem auta spalanie zacznie spadać. W czasie normalnej eksploatacji, po zabudowaniu samochodu i załadowaniu i "nabieraniu przebiegu spalanie nie spadło, a zależało tylko od rodzaju trasy (drogi lokalne czy autostrada). Przy poruszaniu się po lokalnych drogach - trasa po Śląsku, do Zakopanego, Wisły, Ustronia, Żywca czyli przy małym udziale Autostrad spalanie średnie oscylowało między 12,5 a 13,5L. Niestety przy poruszaniu się autostradą spalanie wzrasta (wraz z prędkością) do 14,5 - 15,5L ale wiadomo że tutaj na pewno wykorzystuje się atuty drogi i jedzie szybciej - co tydzień praktycznie jeździmy autostradą na Wrocław. Dlaporównania Fordem Transitem 2,4L z 2003r z silnikiem 125KM i tylnym napędęm i 5 - biegową skrzynią wyniki spalnia były o około 1,5 - 2,5 L mniejsze. Co do przeglądów w autoryzowanych serwisach tutaj jest pewnie drożej niż w serwisach serwisach innych marek.Przegląd co 20000km to było średnio około 1000-1200zł. Teraz sytuacja się zmieniła na korzyść klienta, bez problemu można założyć kartę rabatową czyli na wstępie 10% rabatu, doradcy serwisowi proponuję też przywiezienie swojego oleju co przy Crafterze serwisowanym w ASO obniża koszt tego elementu o jakieś 50% - Olej 5W30 serwis - około 80/L, zakup poza serwisem 35-40zł/L. a do Crafterka 2,5L wchodzi całe 9L oleju. Serwisowanie poza ASO wiadomo jest znacznie tańsze, a markowe, podstawowe elementy eksploatacyjne jak klocki czy tarcze hamulcowe są już naprawdę nie drogie. Dobrej klasy klocki do przodu to koszt około 230-260zł za komplet, poza tym przy umiejętnej eksploatacji, klocki przednie w tym egzemplarzu,tej ekipie i masie rzeczywistej auta wytrzymują naprawdę długi przebieg - 45000-60000km - wszystko zależy od kierowcy, tylne spokojnie 70000-100000km. Dla porównania podam, że w IVECO DAILY 3.0 HPI na bliźniakach (wprawdzie mocniejsze) układ hamulcowy był tak kiepski, że tylne wysiadały przy max 30000-50000 a przednie podobnie. Poza tym wypadały tłoczki, a same klocki porównywalnej klasy były jakieś 1,5-2 razy droższe niż te w Crafterze. Żeby jednak nie było tak różowo to parę słów o usterkach: TURBINA WYMIENIONA NA GWARANCJI przy 60000km, auto przechodziło w tryb awaryjny czyli traciło moc. Później po wymianie było nieco lepiej,auto co jakiś czas przechodziło w tryb awaryjny,głównie przy trasach "górskich" - USTROŃ, ZAKOPANE, aż do jakichś 240000km gdy sytuacja się nasiliła (auto często przechodziło w tryb awaryjny). Diagnoza w serwisie TURBINA DO WYMIANY bądź regeneracji - miała złe parametry. Zatem zregenerowaliśmy turbinę w Jaworznie (2500zł), żeby dostać gwarancję sugerowali nam demontaż DPF- filtra cząstek stałych - zrobiliśmy to (około 2500zł - z emulatorem) - auto chodziło poprawnie przez jakieś 15000 - 20000km, nie było DPF'a a uto i tak przechodziło w tryb awaryjny. Dojeździliśmy (domęczyliśmy) nim w ten sposób do 300000km, można było reklamować w tej firmie tę operację regeneracji, ale żeby nie rzucać złego cienia na tę firmę dodam, że w międzyczasie dowiedziałem się o pewnej rzezczy z serwisu. Powiedziano mi W ASO, nie będę podawał nazwy serwisu, że Craftery, a właściwie ich turbiny z pierwszych lat produkcji mogły mieć wadę konstrukcyjną - zacinające się jakieś cięgno - nie umiem dokładnie wytłumaczyć bo nie znam dokładnej konstrukcji) zatem regeneracja, która zwykle dotyczy łopatek wirnika może nie przynieść pożądanego skutku). Doradca serwisowy, mówił, że mieli takie egzemplarze, w których w ciągu 1 roku potrafili wymienić 7-9 turbin na gwarancji, aż dopiero po tej ostatniej problem się rozwiązywał (utrata mocy). Poszedłem więc tym tropem i odpłatnie zrobiłem w serwisie przy 300000km wymianę turbiny, co po ciężkich negocjacjach (mimo, że kupiliśmy tam też 1 samochód i robimy przeglądy 2 aut) kosztowało mnie około 5200zł - zrobiłem to w serwisie bo zależało mi na 2 latach gwarancji. Przynajmniej na razie odniosło to porządany skutek. Trzeba pamiętać, że pasek rozrządu trzeba wymienić przy 200000km wraz z pompą wody, poza serwisem to około 1800zł w moim przypadku. Niektóre BUSY innych marek, w tym zdaje się Transit ma łańcuch rozrządu, niewymienialny, lub zalecana jest wymiana przy 300000km, na pewno w naszym egzemplarzu z 2003r musieliśmy go wymienić przy jakichć 340000km bo się "naciągnął" i przeskoczył o 1czy 2 ząbki (wiem jednak, że sami mogliśmy to spowodować, ponieważ samochód był uruchamiany na linkę i wiem że tak mogło się wtedy stać) O innych usterkach Crafera napiszę poniżej w usterkach.
17,6
Volkswagen Crafter I
Podwozie pojedyncza kabina długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
9,5
Volkswagen Crafter I
Furgon średni rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
W zakupie Crafter jest droższy od Tansita o 20 tyś, od Mastera o 25 tyś. Ceny katalogowe są dla frajerów, ja podaje różnice po upustach. U VW dostałem 11 tyś. Spalanie 9.5 l dla jazdy 50% z towarem i 50%pusty po rozładunku. Wiekszość to trasy 600 do 800 km.
16,8
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
11,2
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi przedłużony zwis 2.5 TDI 136KM 100kW
Zużycie paliwa jest adekwatne do stylu jazdy, jedziesz z ładunkiem 1,5T 100km/h spalanie 11, jedziesz 90km/h spalanie 10l, jedziesz 120km/h spalanie 12,5, Generalnie chodzą opinie o paliwożerności crafterów i nowych sprinterów , ale przecież to dużo wieksze auto, wyższe, szersze, szersze opony, cięższe . Fakt sprintery spalania ok 10% mniej ale silnik jest tam 4 cylindrowy a nie 5 cylindrów a wszystko trzeba wykarmić.
13,0
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
12,7
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina średni rozstaw osi 2.5 TDI 109KM 80kW
oszczedna jazda czyli 90km/h 11L powyzej 120km/h 15L cala prawda jaka noga takie spalanie . jezeli ma podwyszone obroty to znaczy ze wypala sie filtr czastek nalezy go wtedy przegonic a nie gasic silnik,dobrze wypalony filtr to wieksza moc mniejsze zuzycie paliwa i dluzsza zywotnosc turbiny i silnika . Jak ktos sie nie zna to wtedy placi duze rachunki w serwisie a oni tylko czekaja na jeleni z kasa taki biznes >PS w serwisie IVECO awria 5 czujnikow 6tys zl netto pojechałem do znajomego elektryka komputer pokazał mu brak zasilania bezpiecznik za 1zł i naprawine .Jeleń już by placił 6tyś +vat Pozdrawiam i dajcie sie oszukac .
11,3
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
110 km/h trasa11,5-13,5 L miasto nie mam okazji spr...może i dobrze...trochę dużo przy 75l zbiorniku...przeglądy...nie mało.....naprawy drogie i częste (brak części zunifikowanych z VW...znowu Mercedesem.... zalatuje)
11,8
Volkswagen Crafter I
Furgon średni rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
8,3
Volkswagen Crafter I
Kombi 2.5 TDI 136KM 100kW
Volkswagen Crafter I