Szukaj

Raporty zużycia paliwa Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW (w l/100km)
Średnie zużycie
7,6
Deklaracja producenta
5,3
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
7,4
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
7.1
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
9.6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
6.1

Lista raportów zużycia paliwa (52)

8,7
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
9,0
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Na razie w porównaniu do innego SUV'a jest chyba na plus. Myślałem, że bardziej ekonomiczne będzie to auto jeśli chodzi o spalanie. Za mało mam doświadczenia jeśli chodzi o inne aspekty.
7,2
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Samochód kosztuje prawie tyle co 2,5 Dustera diesel 4x4. Pali więcej niż Duster diesel (ok 7,5 litra zamiast 6,3). Koszty ubezpieczenia OC/AC nieporównywalnie wyższe.
8,1
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
7,5
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Mam to auto od 8 miesięcy, więc coś już mogę powiedzieć. To, że to samochód raczej do miasta, niż na długie trasy, to wiadomo (to wychodzi w większości komentarzy). W mieście sprawuje się bardzo dobrze. W moim przypadku (raczej krótkie trasy w Warszawie - w tym sporo korków) średnie spalanie mam na poziomie 7.5l/100km. To dobry wynik. Zimą wzrasta do ok 8l/100km. Przed tą hybryda jeździłem po Warszawie 2 litrowym dieslem i ciężko było zejść - przy moim stylu jazdy i krótkich trasach - poniżej 10l/100km. Dlatego odczuwam benefit finansowy użytkując hybrydę. Osiągnięcie deklarowanych przez producenta 5l/100km. jest możliwie, ale wyłącznie przy wyniku z jakiegoś miejskiego odcinka pokonywanego w miarę stałą prędkością 50-60 km/h. I do tego bez większych korków - a więc w warunkach raczej laboratoryjnych. I oczywiście silnik musi być rozgrzany. Ale nie ma co marzyć o takiej średniej jak się pokonuje głównie odcinki 3-6 kilometrowe. Ale mimo wszystko jest dobrze, jeśli bierze się pod uwagę jazdę po mieście 2.5 litrową benzyną z automatem. Na autostradzie jest już jednak dużo gorzej. Dynamiczna jazda (a więc wyprzedzanie, zwalnianie) ze średnia ok 140km/h, to zużycie na poziomie 10l/100km. Jazda na tempomacie - też 140km/h - to szansa na zejście do 8,5-9,0l/100km, al tylko pod warunkiem, że autostrada luźna i nie trzeba ciągle zwalniać i przyspieszać. Przy jeździe 120-130km/h można zejść w trasie do 7,5l/100km. Podsumowując, nie kupiłem tej hybrydy aby ścigać się na zużycie paliwa z nowoczesnymi dieslami (w trasie nie mają sobie równych), ale dlatego, że cenię tę ekologiczną technologię Toyoty. Osobiście mam już dość kopcących w korkach diesli (powycinane filtry DPF, usterki, etc.). Mam nadzieję, że niebawem również w Polsce pojawią się - na szersza skalę - jakieś preferencje podatkowe dla aut hybrydowych i elektrycznych - być może wówczas skorzystam. Póki co ciesze się, że zatruwam atmosferę mniej niż większość pozostałych kierowców ;)
7,6
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
po przejechaniu 2 tys km tak to wygląda mniejwięcej. Jazda na krótkich odcinkach trasa miasto
6,8
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
7,7
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
6,3
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Delikatnie powyżej danych producenta, ale jak na wage auta wyniki są bardzo zadowalające. W mieście można zejść prawie do 5 litrów, w trasie bywa różnie ze względu na to, że wtedy głównie pracuje silnik benzynowy - spalanie 7.3 w trasie z prędkością około 120-130 km/h. Pali mniej w mieście niż w trasie!
6,8
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Na razie brak info na ten temat.
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting