Szukaj

Raporty zużycia paliwa Toyota Prius II

pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,0
Deklaracja producenta
4,3
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
5,0
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
4.7
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
6.1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.1
lpg - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,8
Deklaracja producenta
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,9
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.6
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
6.8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.9

Lista raportów zużycia paliwa (67)

5,3
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Minimalne średnie raczej nie odnosi się do długiej trasy, gdyż na trasie pali zasadniczo trochę więcej niż w mieście. Dlatego też kolejna generacja ma silnik 1.8 a nie 1.5, który jest troszeczkę, najnormalniej w świecie, za słaby. Za minimalne średnie uznajmy ciepły niedzielny dzień, kiedy po mieście nie krąży zbyt wiele aut i wracamy z okolic podmiejskich. Dla odmiany, tutaj jazda na tempomacie nie gwarantuje niższego spalania. Całą trasę starałem się utrzymać prędkość autostradową umiejętnie operując gazem i wyszło oszczędniej niż przy ustawieniu tempomatu. Maksymalne średnie spalanie to tradycyjnie w okresie zimy, w mieście albo gdy jest bardzo gorąco w dużym korku przy włączonej klimatyzacji - wtedy silnik spalinowy też musi częściej pracować bo klima bardzo ciągnie po baterii. Miastem nazwijmy takie, które ma powyżej 500,000 mieszkańców, żeby nie było wątpliwości, że mamy do czynienia z więcej niż trzema skrzyżowaniami. W chłodne dni przy ustawieniu wyższej temperatury w kabinie, z dmuchającym gorącym powietrzem nawiewem, silnik pracuje częściej, żeby się dogrzać, więc i spala benzynkę stojąc w korku, niepotrzebnie. Czasami obniżenie o stopień lub dwa sprawia, że silnik się wyłączy a zimniej wcale nie będzie. Generalnie nie jeżdżę, o zgrozo, emerycko ale też go nie piłuję jakoś nadmiernie. Jeżdżąc, staram się rozpędzić auto jak szybciej, żeby później mogło spalać śladowe ilości benzyny dla podtrzymania prędkości. Jak się go dobrze wyczuje, to i odcinkami można utrzymać prędkość 70-80 km/h przy użyciu samego silnika elektrycznego, chociaż niby na elektrycznym jeździ do 45 czy 50km/h. Oczywiście nadal jest to silnik 1.5, więc goniony (na przykład jak gdzieś człowiek miał się pojawić 15 minut temu, a właśnie wychodzi z domu) zechlałby i z 9 litrów ale prawda jest taka, że Prius uczy jeżdżenia. Sam napęd hybrydowy nie gwarantuje niskiego spalania, a jedynie umożliwia. Przesiadając się w drugie auto nie bawię się w oszczędną jazdę, bo bez elektrycznego silnika samochód swoje spalić musi, co widać po raportach. Przy spalaniu 10l/100 oszczędzenie jednego litra paliwa kosztuje za dużo zdrowia i cierpliwości, żeby się w to bawić. Zdaję sobie sprawę, że uzyskanie spalania rzędu 3.5l jest możliwe ale ja po prostu jeżdżę normalnie, a nie urządzam rajd o kropelce, bo do tego też trzeba mieć cierpliwość.
5,4
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Priusy okupują czołowe lokaty w rankingach niezawodności, a przy tym apetyt na paliwo jest niewielki. Auto warto, przynajmniej w niektórych aspektach, serwisować w ASO. Z wymianą oleju poradzi sobie każdy mechanik, ale z odpowietrzeniem układu hamulcowego już nie. A serwis klimatyzacji w punkcie, który nie ma odpowiedniego sprzętu i olejów spowoduje zniszczenie sprężarki.
5,6
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
W mieście spokojnie poniżej 5 litrów w trasie przy prędkościach 130 km/h poniżej 6 .Wymiana oleju co 10000 km 4 litry . Przy niskiej awaryjności koszty użytkowania zadowalające.
5,5
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
5,5
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Zużycie doskonałe, jak na auto tej wielkości.
5,9
Liczba komentarzy: 1
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Chyba pierwszy w Polsce Prius na LPG - rewelka na czas kryzysu !!!
6,0
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Przy wolnej jeździe pali 5 litrów, przy nieco szybszej 6. Oczywiście spali też więcej, gdy się go będzie katować. Koszty przeglądów porównywalne do Corolli. Szkoda, że nie mam wersji plug-in czyli ładowalnej na prąd (dopiero pojawia się w USA). Przy obecnych cenach paliwa nie ma ekonomicznych aut.
5,7
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Latem przy normalnej jeździe, a nawet szybszej niż 70% poruszających się obok aut w Warszawie spala 4,2. Zimą potrafi podskoczyć do 6. Realne do osiągnięcia jest spalanie nieco powyżej 3,5 litra (mierzone na dystansie 120 km), wymaga to uwagi na to co się dzieje na drodze, odzyskiwania energii kiedy się da (długie i łagodne hamowanie), brak dynamicznych przyspieszeń, dryfowania na prądzie - Prius niby jedzie tylko do 50 km/h na trybie Ev, ale przy korzystnych warunkach jak wiatr w plecy czy delikatna górka udało mi się go rozpędzić do 92 km/h na bez udziału silnika spalinowego. Krótko mówiąc ecodriving pełną gębą i spalanie poniżej 4 litrów na trasie gwarantowane.
5,1
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
5,1
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
W mieście spalanie nie wzrasta bo w korkach auto działa na prądzie.
Toyota Prius II