Autem przejechałem 550km w ramach użyczenia przez jednego z dealerów Toyoty. Z racji tego że hybryda w mieście się spisuje i tutaj nie ma większych wątpliwości! Z silnikiem 2.0 DF uzyskiwałem spalania w mieście delikatnie poniżej 5l. Ważne aby odpuszczać gaz, wtedy wyłącza się silnik spalinowy i delikatnie dodając gaz (w ramach pierwszej skali eko) jedzie się na prądzie. Jedzie to może za dużo powiedziane... bardziej pasuje tutaj słowo "dojeżdza" do następnego skrzyżowania.
Mnie jednak zależało na sprawdzeniu ile przedmiotowe auto (Corolla TS 2.0 DF hybrid) pali na drogach lokalnych i autostradach stąd wartości wpisane dot. właśnie takich odcinków. Na drogach lokalnych jeźdząc w ok. 90-110km/h byłem w stanie uzyskać spalanie w okolicy 5.0 l/100km (jazda normalna). Spalanie akceptowalne.
Na autostradach już tak kolorowo nie jest... przy stałej prędkości (tempomat 120km/h) jadąc A4 w kier. Katowic, po przejechaniu odcinka 100km spalanie wyszło 6,2l/100km, przy stałej 130km (kolejne 100km) wyszło 6,8l/100km i w drodze powrotnej przy 140km/h wyszło 7,2l/100km. Należy wziąc pod uwagę, iż była to stała jazda, zabawa w agresywne przyspieszanie powoduje drastyczne skoki spalania! Minus jaki (wydaje mi się) zauważyłem, to po 250km dróg lokalnych oraz 300km autostrad nie byłem w stanie naładować aumulatorów do poziomu większego jak 7/10 kresek. Podsumowując... jeśli ktoś nie jeździ dużo po mieście tudzież drogach lokalnych to hybryda z tym silnikiem nie ma dla niego zastosowania. Dlatego osobiście rozważam poważnie hybrydę 1.8 z instalacją LPG ponieważ jest to silnik z pośrednim wtryskiem paliwa.