Średnie spalanie
lato: 4,0-4,3
zima: 4,7-5,2
okresy z chłodnymi porankami: 4,4-4,8
tempomat 120km/h na dystansie 200km: 6,2
Auto idealne dla osób rozsądnych którzy potrzebują pojazdu do przemieszczania, nie ścigania. Chociaż… w mieście stosując techniki jazdy autem hybrydowym (szybkie rozpędzenie na granicy wskaźnika eco/Power i późniejsza jazda na silniku elektrycznym) powoduje, że ruszając spod świateł w zasadzie zostawiamy pozostałych uczestników za sobą.
Skrzynia biegów eCVT – specyficzna, choć można się szybko do niej przyzwyczaić. Jeżdżąc normalnie w mieście w zasadzie jeździmy w ciszy. Bardzo dynamicznie przyśpieszając jedziemy w okresie zwiększonej akustyki skrzyni ale… przecież kręcąc zwykłą jednostkę benzynową też tak mamy. Mylące jest to, że nie mamy odgłosów klasycznej zmiany biegu. Zamiast 3 zamian biegów, ciągle przyspieszamy.
W mieście + wolnych drogach podmiejskich można zejść ze spalaniem zdecydowanie poniżej 4,0l/100km. Osobisty rekord na dystansie 80km – 3,5l/100km. Nieoficjalny rekord 2,9l/100km (nieoficjalny bo tylko na dystansie 25km oraz przy preferencyjnym ukształtowaniu terenu.
W trasie przy jeździe z tempomatem na 120km/h jazda na samej jednostce benzynowej, spalanie 6,2l/100km. Silnik elektryczny jest jedynie buforem energii. Odzyskuje energię podczas zjazdu z góry i oddaje ją podczas podjazdów.
W miesiącach bardzo zimowych przy -20stC rano i około -5stC w dzień na dystansie 30km+30km spalanie dochodzi do 6,0l/100km.
Chyba poleciłbym to auto (piszę chyba bo nie wiem czy nie wybrał bym 2,0 hybrid :P )