Sam szukałem wielokrotnie wiarygodnych danych o spalaniu samochodu (nie jednego) z przyczepą
i albo brakuje takich informacji
albo ludzie piszą jakieś dziwne bajki
dla tego postanowiłem zamiescić ten raport na podstawie swoich 4 letnich doświadczeń z
Corollą 1.4 D4D i przyczepami (Burstner 900/1000 i Sterckeman 750/875)
W zasadzie nie ma większej róznicy czy ciągnięta była nieco cięższa czy nieco lżejsza przyczepa, swoje robiły głównie gabaryty (opory powietrza).
W związku z opisem spalania z przyczepą nie odnoszę się do tzw "jazdy miejskiej" - tylko trasa !
Jazda bez przyczepy 100-120 km/h przy pełnym obciążeniu 4/5 osób + bagaż na full w kombi 5.0-5.5 l/100km :)
powyżej 130/140 spalanie przy tym małym dieslu znacząco wzrasta :)
PRZYCZEPA/y
W przypadku obu przyczep spalanie było zbliżona i ewidentnie powiązane z prędkością przelotową a nie z tym czy było te 150 kg więcej czy mniej
i tak:
spokojna jazda w granicach
70 km/h (chwilowo +/- 10 km) - 8.3-8.5 l/100km
90 km/h (+/- 10 km)- 9.5-10.0 l/100 km !!!
Jeżeli zadawala Cię jazda z prędkoscią nie przekraczającą (max) 80 km - zazwyczaj ok. 70 km/h (średnia wówczas spada Ci na jakieś 40) to jeszcze się da fajnie takim zestawem podróżować
Jeśli chcesz dojechać we w miarę rozsądnym czasie to:
raz - masz wrażenie, że zarżniesz silnik (1.4 D4D to zbyt mały diesel do deklarowanych przez producenta przyczep o masie DMC 1000 kg)
dwa - spalanie wzrasta Ci dwukrotnie - na Mazury ... się da
ale dalej np gdzieś do innych krajów UE
hmmmm
różnica w kosztach przelotu (nie licząc wydłużonego czasu przejazdu) pozwoli Ci wynająć pokój w hotelu :)
(i tak dla przykładu Chorwacja +/-1400 km w jedną - 2800 km w dwie x 5 dodatkowych litrów na każde 100 km = dodatkowe ok 700 zł + nie zapominajcie o zwiększonych opłatach na autostradach)
Każdy sam ocenia/wybiera co go kręci - ja, wyleczyłem się z przyczepy :((
B. fajna sprawa/zabawka ale z ekonomią wyjazdu nie ma nic wspólnego a i komfort mieszkania zawsze będzie mniejszy niż w domu :(