Szukaj

Raporty zużycia paliwa Toyota Auris II

Podsumowanie 385 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Toyota Auris II
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
6,7
41,56 zł
11
7,1
43,67 zł
16
6,6
40,36 zł
12
7,6
47,03 zł
66
7,5
46,18 zł
54
Pokaż więcej silników
Silniki Benzynowe Toyota Auris II
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
9,0
29,17 zł
1
7,6
24,47 zł
2
Silniki Diesla Toyota Auris II
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,1
32,67 zł
19
5,6
35,79 zł
39
5,6
35,44 zł
9
6,1
38,80 zł
13
Silniki Hybrydowe Toyota Auris II
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
4,9
29,99 zł
28
5,3
32,63 zł
85
5,1
31,23 zł
26

Zużycie paliwa Toyota Auris II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Lista raportów zużycia paliwa (385)

5,1
Liczba komentarzy: 4
Toyota Auris II
Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW
Piszę ten komentarz ponieważ mam wrażenie, że ludzie wypowiadający się na tym forum nie znają podstawowych zasad matematyki, a gdyby komputer w samochodzie pokazał im spalanie 1l/100 km to zapewne by w to ślepo uwierzyli. Przede wszystkim zacząć należy od tego, że spalanie samochodu liczymy dzieląc liczbę zatankowanych na stacji litrów paliwa przez kilometry, które przejechaliśmy. Co ważne jedynym gwarantem prawidłowego pomiaru jest zatankowanie do tego samego poziomu co poprzednio (czyli tankujemy aż po korek, aby widzieć paliwo i drugim razem to samo). Zakładając, że legalizowany dystrybutor paliwa prawidłowo wskazuje ilość wlanych litrów można policzyć ile zużyliśmy. Warto wiedzieć, że paliwo może być letnie bądź zimowe i o różnej kaloryczności (stąd niekiedy różnice w spalaniu). Wpływ mają również warunki tj. pogoda, rodzaj opon, ciśnienie w kołach, rodzaj trasy i umiejętności kierowcy itd. Ze smutkiem mogę stwierdzić, iż ktokolwiek kto łudzi się, że jego Auris potrafi spalić poniżej 4l jest w grubym błędzie chyba, że liczy to po przejechaniu na pełnej baterii po 2 km jazdy :) Od kilku lat uczę się eco-drivingu i wydaje mi się, że już dostatecznie opanowałem tę sztukę dopasowując oczywiście technikę do samochodu hybrydowego. Aurisem przejechałem już kilka tysięcy km (w większości po mieście). Różne próby typów jady tj. zawsze kontrola ciśnienia opon zapewniająca najniższe spalanie, hamowanie z daleka przed światłami (w 95% w trybie charge), jazda na kontrolowanym nawiewie (silnik załącza się aby ogrzać kabinę pojazdu), i ogólnie cały czas jazda nastawiona na najmniejsze zużycie sprawia, że wydaje mi się iż mogę się wypowiedzieć na temat spalania tego auta. Nie wnikając w szczegóły (bo jest ich sporo gdy chce się zaoszczędzić przy jeździe hybrydą) kilka konkretów (miasto Szczecin, temperatura zawsze powyżej 10 stopni, opony letnie 17?): Miasto 100% 1. odcinki min. 8 km (ekstremalne zasady eco-drivingu) 4,6/4,8 l 2. umiarkowane zasady eco 4,8/5,2 l 3. swobodna jazda ? do 5,8 l Poza miastem (prędkość 90-100km/h) 100% 1. Pełne zasady eco ? najniżej udało się zejść do 4,4 l Trasy szybkiego ruchu i autostrady ? samochód pali jak zwykła benzyna (ponad 7l) I tutaj kończy się zabawa bo w temperaturach ok. 0 stopni i niżej samochód zaczyna spalać to samo co wcześniej +1,5/2 l (oprócz trasy na której samochód jest cały czas nagrzany). W USA niektórzy montują w Priusach z tą samą jednostką napędową blokadę dopływu zimnego powietrza pod maskę (co może niestety oprócz oszczędności przegrzać niektóre układy w komorze silnika przy niesprzyjających warunkach). Niech nikt z was nie wierzy, że tym samochodem da się zejść poniżej 4l, bo jest to tylko chwyt marketingowy lub w przypadku kierowców ślepa wiara w to co pokazuje komputer pokładowy. W zimie samochód pali dodatkowe 2l z tego względu, iż kabina nagrzewana jest powietrzem z nagrzewnicy silnika, a w tym przypadku samochód nie załącza napędu elektrycznego tylko chodzi częściej na benzynie (chyba że wyłączymy grzanie w kabinie). Włączanie każdego z pokładowych urządzeń typu klima, podgrzewane fotele, światła mijania itp. oczywiście podwyższają spalanie poprzez częstszą pracę jednostki napędowej. Dodam tylko, że z samochodu jestem zadowolony, choć w zimę mogło by być nieco lepiej. Pozdrawiam
4,7
Toyota Auris II
Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW
Koszty serwisu w ASO nie przekracza za przeglą900 zł
4,9
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
W chwili pisania tego raportu świeżo przekroczone 9000km przebiegu. Większość zrobiona po autostradach w Polsce i za granicą. Na autostradzie z tempomatem ustawionym na 120-130km/h w trybie "eco" zależności od ukształtowania terenu i temperatury na zewnątrz 5.2-5.6l/100km. Najgorsze zanotowałem jak jechałem przez górzysty teren przy -3C: 5.8l/100km na dystansie 500km. W mieście spalanie utrzymuje się na poziomie 4.4-4.8l - niższe wartości otrzymuje się przechodząc w tryb "B". Najlepsze jakie zarejestrowałem dotąd to 4.2l - trasa 50km po małych miejscowościach, więc prędkość utrzymywałem na poziomie 50-70km/h. Podejrzewam, że za powyższe wyniki po części odpowiedzialny jest "mocomierz"(zamiast obrotomierza), który w reakcji na ciężką nogę grozi kierowcy podświetlając wskazówkę na czerwono. Ogólnie polecam doświadczenie jeżdżenia hybrydą na co dzień - bardzo relaksujące, zwłaszcza w korkach. Przesiadając się do czysto spalinowego samochodu miałem wrażenie, jakby ktoś rozpalił przede mną ognisko albo piec - przyjemne na początku, ale jednak trochę śmierdzi, trochę za bardzo grzeje i ogólnie nieco trąci myszką.
7,5
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Spalanie miło zaskauje. Przy predkościach na autostardzie do 140km/h spalanie 7.3 l. Jeżeli lubimy jechać szybciej 160km/h spalanie skoczy nam do 8.6 l. W 2015 roku przejechałem nim 62 000 km wiec mam jakies spojrzenie. Natomiast jezeli bedziemy jezdzili ok 100km/h średnie spalanie wyjdzie nawet jakies 6.5-6.8 l. Pozdrawiam, mam nadzieje ze komuś przydała się ta opinia.
7,2
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.2 D-4T 116KM 85kW
Trochę rozczarowany jestem spalaniem Aurisa,jedyna okoliczność łagodząca to mały przebieg-500 km.Toyota w katalogu podaje średnie spalanie 5,4 l /100 km,mój Auris tyle pali przy stałej V 90 km/h,przy 120 km/h 6,2-na VI biegu przy obrotach 2100/min.In plus-jest b.cichy.
5,4
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Przeglądy co 15 tys albo raz w roku, sredni koszt ok 800 pln. Przy przebiegu ok 30 tys /rok dwa razy jestem w serwisie. Jak ktoś robi duże przebiegi to w czasie całej eksploatacji auta ( 4 ? 5 lat) robią się z tego b.duze pieniądze. Radze porównać koszty serwisu np. z Oplem, Vw, ew Fordem żeby sie później nie zdziwić. Sama jakość serwisu i realizacja zgłoszeń gwarancyjnych ? wzorowa.
6,0
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Spodziewałem się więcej Jest jak na reklamie proszku do prania. Jeśli chcesz 3.6 l to idź do lekarza może ci pomoże jeśli chcesz 4 litry to latem i ciągle z górki jeśli chcesz 4.5 litra to realnie latem ale bez dotykania pedału gazu. jeśli chcesz jeździć w miarę normalnie nazbyt ni e koncentrując się na ekodrivingu musisz zalożyć 5l. Wartości są realne w mieście w trasie raczej spodziewć się trzeba 5.5 dla jazdy do 110 km ale nie autostrada czy ekspresówka powyżej 120 zaczyna się 7 i więcej litrów. Jazda w górach to zupełna porażka całego układu WYJE JAK Mototcross
11,3
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.2 D-4T 116KM 85kW
na razie 12 l na 100
4,9
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Za 180 zł pełen bak paliwa (45l) pozwalający przejechać ok. 800 - 850 km po mieście.
6,4
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Autem przejechałem 4000 km. Głónie lato-jesień więc czeka mnie jeszcze zima czyli maksymalne spalania Póki co nie jest najgorzej. Faktem jest że używam często silnika do zwalniania, ale spalanie nie jest złe. Oczywiście czysta jazda po mieście i korki to spalanie w granicach 9 litrów no ale o takim ekstremum nie piszę.
Toyota Auris II