Samochód został stworzony do delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu. Przy spokojnej jeździe po spaleniu 4 baków paliwa, średnie spalanie obliczone ręcznie 4,3 litra. Komputer zaniża zużycie o 0,2 0,3 litra. Jazda odbywała się 80 % na krajowej drodze nr 45 i 20 % w 100 tysięcznym mieście z sporymi korkami. Jazda 300 km po autostradzie 400 km po drogach lokalnych, 200 km w mieście - średnie spalanie 4,8. Jazda autostradą 160 km/ godz. - około 6 litrów na 100 km. Ogólnie bardzo przyjemne auto dla kierowców bez zacięcia sportowego, któzy lubują się w płynnym i spokojnym przemieszczaniu się. Nie oznacza to, że auris hybrid nie ma kopa. owszem ma: przy wciśnięciu gazu do dechy przyspiesza żwawo i energicznie aż do prędkości maksymalnej 180 (przy pełnym gazie do pomocy wkracza również silnik elektryczny więc czuć te zsumowane konie), potem chyba ustawiony jest elektroniczny koniec zwiększania prędkości. Problem w tym, że silnik benzynowy jest w tym czasie bardzo głośny, co zniechęca, do częstego przyspieszania na full. Wracając do spalania , to można założyć , że hybryda pali o litr mniej od diesla i o2 litry mniej od oszczędnej benzyny w podobnych mocach i wielkościach samochodów.