Szukaj

Raporty zużycia paliwa Suzuki Swift IV Hatchback 3d

Podsumowanie 48 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Suzuki Swift IV Hatchback 3d
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
6,9
41,46 zł
1
7,1
42,36 zł
14
7,5
45,23 zł
30
Silniki Benzynowe Suzuki Swift IV Hatchback 3d
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
6,2
19,32 zł
1
8,7
26,95 zł
2

Lista raportów zużycia paliwa (48)

7,1
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
8,8
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW
średnie zużycie paliwa ~ 8-9 l, co przy tak małym samochodzie raczej jest za wysokie. Ceny przeglądów w normie. Profesjonalizm i jakość obsługi w ASO to jedno wielkie nieporozumienie.
7,6
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
8,2
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW
za darmo na pewno nie jeździ - lać trzeba. Dość łatwo o zamienniki. ASO omijać dużym łukiem a dobry mechanik naprawi Suzy za grosze.
6,9
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
7,7
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
N rally limited
9,2
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Dane spalania producenta to śmiech na sali (jak to często bywa). Średnią psuje krótki piąty bieg, ale za to autko przyspiesza ochoczo aż do 180 ;)
7,0
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Zdecydowanie brakuje mu 6 biegu na trasę gdyż w przypadku prędkości powyżej 120 nie wygląda to już tak wesoło a 120km/h = 4k obrotów co daje niestety już wysokie spalanie. Średnie spalanie 6,5-7 litrów jest jak najbardziej możliwym wynikiem do uzyskania i nie jest to żadne wleczenie się ale: -Na trasie wiadomo prędkości 100-120 max. -Przyspieszając wciskamy gaz na 3/4 bieg zmieniamy przeważnie przy 2-3k obrotów w zależności od sytuacji (przyśpieszamy jak 90% samochodów na drogach) -Omijamy drogi z dużą ilością świateł gdzie czekają nas częste postoje -Omijamy korki Podczas jazdy na trasie przy prędkościach 80-90 spalanie jest na bardzo niskim poziomie bo 5 litrów. Mi osobiście spalanie średnio wychodzi na poziomie 7,5-8 litrów gdyż co jakiś czas lubię przycisnąć do odcięcia a na trasie jak wracam z uczelni i jest pusto to na liczniku widzę 140-180 no ale wiadomo nie za każdym razem bo to bardzo paliwożerne... Polecam 2 bardzo dobre triki na znaczne zmniejszenie spalania acz są one bardzo oczywiste choć może nie dla wszystkich. -Hamowanie Silnikiem Wykorzystywać hamowanie silnikiem jak się da!!! Przykładowo widzimy w oddali że światło zapala się na czerwone to po prostu puszczamy gaz (oczywiście musi być wrzucony bieg) a wtedy samochód nie spala nic zanim obroty nie spadną poniżej 1,5k (zależy od samochodu) i powoli dojeżdżamy a często zdarza się wtedy że zanim do nich dojedziemy zapala się zielone i wtedy nie marnujemy paliwa na ruszaniu gdzie w takim momencie spalanie jest najwyższe. Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić bardzo duże ilości paliwa. -Uczepić się dupy Bardzo dobry pomysł na zmniejszenie zużycia paliwa głównie na trasie. Im większa prędkość tym większy opór powietrza a im większy opór powietrza tym większe spalanie. Np. Jedziemy na trasie i szukamy kogoś kto jedzie z prędkością nas satysfakcjonującą i wtedy "chowamy" się za niego co skutkuje że opór powietrza staje się znacznie mniejszy a spalanie spada. Im bliżej będziemy jechać tym lepiej dla spalania choć dla bezpieczeństwa nie radzę trzymać się zbyt blisko. Komputer w moim modelu zaniża o jakieś 0-0,2 litra co sprawdzałem zalewając pełen bak do pierwszego odcięcia dystrybutora zerując licznik km oraz średniego spalania. Gdy zapalała się rezerwa tankowałem na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze także do pierwszego odcięcia. Test wykonywałem na bodajże 6 tankowaniach.
6,1
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Też w miarę pozytywnie. Poprzedni właściciel twierdzi, że nie mógł zejść poniżej 8l, a ja spokojnie mam 6.8l przy 80% miasta/20% trasa. W trasie przy prędkościach 100-120kmh spokojnie poniżej 6l. Za to koszty części - masakra. Prosty przykład - skrzynia biegów - 15 tys zł i nie ma zamienników :). Generalnie jak coś się sypnie to aso kosi więcej niż za marki premium.
6,7
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW
Jak to przy silnikach, które lubią wysokie obroty, im więcej się ciśnie tym więcej bierze. Zimą ma oczywiście największy apetyt. ASO niestety ceni się bardzo wysoko.
Suzuki Swift IV Hatchback 3d